Sony Xperia Z1 Compact ervaringen?

Started by Mausman, February 20, 2014, 15:52:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mausman

Heeft iemand de Sony Xperia Z1 compact al gezien of in bezit en kan hier iets over zeggen?

Wil binnenkort een ander mobiel aanschaffen en deze lijkt me wel wat, maar weet niet of dit een goed toestel is.

Heb momenteel een HTC Sensation die wat kuren begint te vertonen.

alvast bedankt voor de reacties.

groeten,
maurice

Xstream

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

J.A.F._Doorhof

Ik krijg er volgende week 1 om binnenste buiten te keren, vooral op camera gebied en snelheid.
Als je mijn blog/social media volgt zul je er erg veel van langs zien komen.

Aangezien ik een fervent iPhone 5s gebruiker ben ben ik zelf ook erg nieuwsgierig naar deze ervaring.

Even op een rijtje wat mij op dit moment opvalt als positief.
* Camera kwaliteit
* waterdicht (handig met sporten of in situaties die niet ideaal zijn)
* NFC connectie met Sony A7 camera serie (en Nexus)
* Miracast ondersteuning (voor fotografen en presentaties een WOW ondersteuning)

Wat verder ERG interessant kan zijn is de wearband, waarmee je een enorme hoeveelheid mogelijkheden krijgt, en die ik bv voor sport zou prefereren boven de Pulse die ik nu gebruik, aan de andere kant ik denk dat de Apple iWatch de ultieme sports tool zal worden.

Ik zie me de iPhone op dit moment nog niet aan de kant doen, maar dat heeft voornamelijk met de komende iWatch te maken, de software kant van Android is ongeveer gelijk aan wat ik met Apple kan dus vandaar dat ik enorm nieuwsgierig ben, maar nogmaals hou vanaf volgende week de social media in de gaten :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mausman

Quote from: J.A.F._Doorhof on February 22, 2014, 08:51:10
Ik krijg er volgende week 1 om binnenste buiten te keren, vooral op camera gebied en snelheid.
Als je mijn blog/social media volgt zul je er erg veel van langs zien komen.

Aangezien ik een fervent iPhone 5s gebruiker ben ben ik zelf ook erg nieuwsgierig naar deze ervaring.

Even op een rijtje wat mij op dit moment opvalt als positief.
* Camera kwaliteit
* waterdicht (handig met sporten of in situaties die niet ideaal zijn)
* NFC connectie met Sony A7 camera serie (en Nexus)
* Miracast ondersteuning (voor fotografen en presentaties een WOW ondersteuning)

Wat verder ERG interessant kan zijn is de wearband, waarmee je een enorme hoeveelheid mogelijkheden krijgt, en die ik bv voor sport zou prefereren boven de Pulse die ik nu gebruik, aan de andere kant ik denk dat de Apple iWatch de ultieme sports tool zal worden.

Ik zie me de iPhone op dit moment nog niet aan de kant doen, maar dat heeft voornamelijk met de komende iWatch te maken, de software kant van Android is ongeveer gelijk aan wat ik met Apple kan dus vandaar dat ik enorm nieuwsgierig ben, maar nogmaals hou vanaf volgende week de social media in de gaten :D

Hoi Frank,

Misschien stomme vraag, maar waar kan ik je blog/social media ergens volgen?


J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mausman

De Xperia Z1 Compact is nu te verkrijgen voor zo'n € 445,-.

Zal de prijs nog verder gaan zakken denken jullie, of is dit gewoon een goede deal?


Mausman

Quote from: Mausman on April  2, 2014, 10:51:07
De Xperia Z1 Compact is nu te verkrijgen voor zo'n € 445,-.

Zal de prijs nog verder gaan zakken denken jullie, of is dit gewoon een goede deal?

Niemand die hier iets over kan zeggen? Wil deze telefoon misschien gaan kopen, echter hoop ik niet de pech te hebben dat na bijv. een week de prijs weer aardig gezakt is.


stevefilmfreak54

Ik heb deze telefoon bijna een week, tot nu toe zeer tevreden, lange batterijduur is iets dat direct opvalt, en de snelheid is ook niet mis, Het is gewoon wachten op android kitkat wanneer die komt is nog onbekend.
Bij het opstarten krijg je gelijk een software update. Heb net een screen protector op laten zetten in het geval van.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Rha007

Quote from: Mausman on February 20, 2014, 15:52:14
Heeft iemand de Sony Xperia Z1 compact al gezien of in bezit en kan hier iets over zeggen?

Wil binnenkort een ander mobiel aanschaffen en deze lijkt me wel wat, maar weet niet of dit een goed toestel is.

Heb momenteel een HTC Sensation die wat kuren begint te vertonen.

alvast bedankt voor de reacties.

groeten,
maurice

Geen interesse meer in HTC? Ik vind de HTC One nl een topper.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Mausman

Quote from: Rha007 on April 10, 2014, 22:33:48
Geen interesse meer in HTC? Ik vind de HTC One nl een topper.

In principe vindt ik de nieuwe one wel erg mooi eruit zien, echter kost deze ook aardig wat en dat heb ik er niet voor over.
Tussen de 400 en 500 euro vindt ik duur zat voor een mobieltje.


Rha007

Quote from: Mausman on April 11, 2014, 08:46:11
...tussen de 400 en 500 euro vindt ik duur zat voor een mobieltje.

Heb je helemaal gelijk in, maar de HTC is rond  de €450 te krijgen.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Mausman

Quote from: Rha007 on April 11, 2014, 10:04:23
Heb je helemaal gelijk in, maar de HTC is rond  de €450 te krijgen.

Ja maar dat is de 'oude' HTC One, die is al ruim een jaar oud. Die nieuwe One (M8) is ongeveer € 640,-.


Mausman

Heb de Xperia Z1 compact maar besteld en hoop 'm ergens deze week binnen te krijgen  :smile:

Gelijk ook maar even een screenprotector, 32 gb kaartje en siliconen cover erbij besteld.

Kan ik weer ff een tijdje voorruit  :D


Sonority audio

heb een sony z1 bevalt verder prima,op dat onhandige laadklepje aan de zijkant na.(misschien maar eens de externe lader kopen)
de canera liep soms vast,en 2x de tel vastgelopen
snel na deze update kwam sony met een extra update en nu doet ie het prima.

denk dat ik er voor mijn zakelijke gesprekken een one plus bij ga kopen.
lijkt me wel is leuk om te gaan proberen.

erg intressante prijs..
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

Mausman

telefoon is binnen en ben er zeer blij mee  :clapping: In vergelijking met m'n HTC Sensation is de Xperia een stuk sneller en ziet er ook verder gelikt uit.


Kwabbernoot

Quote from: Sonority audio on April 23, 2014, 16:30:34
denk dat ik er voor mijn zakelijke gesprekken een one plus bij ga kopen.
lijkt me wel is leuk om te gaan proberen.

erg intressante prijs..
De OnePlus One? Ik ben benieuwd of je daar aan gaat geraken. Ik heb begrepen dat die alleen op invitatie te koop gaat zijn. Helaas is ook die weer veel te groot (5,5").

Groeten...

Mausman

Weet iemand hoe ik bepaalde contacten kan blokkeren op de Xperia Z1 compact? Ik kan dat nergens vinden nl.

Op m'n oude HTC kon je dat gewoon in je contactenlijst aangeven, maar bij de Sony zie ik die optie nergens terug.

alvast bedankt.


Arcenon

Quote from: Mausman on April 30, 2014, 08:55:51
Weet iemand hoe ik bepaalde contacten kan blokkeren op de Xperia Z1 compact? Ik kan dat nergens vinden nl.

Op m'n oude HTC kon je dat gewoon in je contactenlijst aangeven, maar bij de Sony zie ik die optie nergens terug.

alvast bedankt.

Als je hier een antwoord op vind zou ik het ook graag willen weten, ik heb weliswaar een Xperia T maar dat zal niet uitmaken. Door middel van verscheidene apps kan je zowel calls als text msgs blokken, ik vroeg me echter af of hier niet gewoon een native optie voor is. Een kenner hier?
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Mausman

Quote from: Arcenon on April 30, 2014, 10:46:34
Als je hier een antwoord op vind zou ik het ook graag willen weten, ik heb weliswaar een Xperia T maar dat zal niet uitmaken. Door middel van verscheidene apps kan je zowel calls als text msgs blokken, ik vroeg me echter af of hier niet gewoon een native optie voor is. Een kenner hier?

Via google heb ik iets gevonden dat die optie bij de contactenlijst er niet is voor de Xperia Z1 compact  :(
idd. via een app is het wel mogelijk, maar er zijn dus verschillende (gratis) apps en welke is dan de beste? Nadeel zou dan ook volgens mij zijn dat je bij die gratis apps weer bekogeld wordt met reclame  >:(.

Wat dat betreft dus een minpunt voor de Xperia Z1 compact! Hoop dat sony dit middels een update nog een keer gaat aanpassen dat je wel gewoon in je contactenlijst nummers kunt blokkeren.


stevefilmfreak54

idd, toch een basis fout van Sony toch? verwacht je niet op zo`n top toestel :( :(
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Jeroen de Waal

Je kan wel als je een contact bewerkt op de 3 puntjes klikken en dan aanvinken "Alle oproepen naar voicemail".
Misschien is dat een optie voor je Maus?


Jeroen.

Mausman

Quote from: Jeroen de Waal on April 30, 2014, 23:46:47
Je kan wel als je een contact bewerkt op de 3 puntjes klikken en dan aanvinken "Alle oproepen naar voicemail".
Misschien is dat een optie voor je Maus?


Jeroen.

Goeie tip Jeroen, bedankt!

Ik heb het meteen maar ff gedaan, is ook een soort van blokkeren toch. Heb niet echt zin om speciaal een app hiervoor te installeren die je ook nog es bekogelt met reclame.

groeten,
Maurice

Jeroen de Waal

Graag gedaan! Is idd een vorm van blokkeren zonder gebruik van een extra app.


Jeroen.

Mausman

Is er iemand die misschien weet hoe je het aantal megapixels kunt aanpassen voordat je een foto maakt met de Xperia Z1 Compact?
Weet niet hoe dit standaard staat ingesteld, maar als het op max. staat worden foto's wellicht wat groot kwa MB's. Als je het aantal mexapixels wat lager kan zetten, worden de foto's wat kleiner en zijn dan wat makkelijker per mail te versturen etc.


Jeroen de Waal

Bij de Z1 kan je bij de stand automatisch superieur niet het aantal mp instellen.
Je moet dan eerst overschakelen naar handmatig.

Misschien is dat bij de compact ook zo?


Jeroen.