NAD Master M12/M22 en M17/M27

Started by allineedisbass, February 13, 2014, 19:35:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

Quote from: DVDmartinDVD on November 10, 2014, 20:17:42
Hoi,

(..)

@ Doorofnight:

Hoe bevalt eigenlijk die M51 dac?

Ik wil hem een keer uit gaan proberen als ik mijn set heb staan, puur voor stereo. Weet niet precies hoe de dac in de M17 is.

Gr.

Die bevalt uitstekend :) Heb nul komma nul overstapneigingen. Werkt altijd en heeft een USB ingang: daarmee kan je met de juiste drivers op 192k spelen. Ik gebruik hem ook als VV (en gebruik de NAD M3 alleen als EV). Heb tegenwoordig wel een heel licht ruisje uit de luidsprekers en denk dat de Lyngdorf RP een lusje heeft - misschien met de DAC. Moet ik nog eens uitzoeken.

Zit in jouw NAD dezelfde DAC? Of misschien zelfs een verbeterde versie?  De M51 gebruikt dezelfde DAC als in de Master M2, en daar heb jij de opvolger van gekocht?

Volgende week (eindelijk, dat staat al een half jaar op de agenda) gaat de M51 het opnemen tegen een PS Audio DAC die met upgrades meer kost dan 5K (?!). Ben benieuwd maar verwacht vooral wat klankverschillen (mijn eerdere ervaring met PSA audio DAC): de PS Audio zal wat meer punch in het laag zal geven.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DVDmartinDVD

Weet eigenlijk niet wat voor dac er in de M17 zit.

De M12 is meer op stereo gericht en de M17 op surround.

Wat wel cool is dat er volgende maand voor de M17 Bluesound komt, dus een streaming programma.

denk dat ik hier wel gebruik voor van zal maken.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DofN

Je woont ook in Rotterdam ik kan de DAC wel een keer meenemen? Ik vind een DAC verplaatsen geen probleem: luidsprekers, versterkers en DSP-s is teveel gedoe.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DVDmartinDVD

Quote from: doorofnight on November 10, 2014, 21:15:07
Je woont ook in Rotterdam ik kan de DAC wel een keer meenemen? Ik vind een DAC verplaatsen geen probleem: luidsprekers, versterkers en DSP-s is teveel gedoe.

Ja, is goed. Kan je gelijk de nieuwe set beluisteren  :colgate:

We spreken binnekort wel af via pm

Gr, martin
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DofN

Quote from: DVDmartinDVD on November 10, 2014, 21:24:46
Ja, is goed. Kan je gelijk de nieuwe set beluisteren  :colgate:

We spreken binnekort wel af via pm

Gr, martin

Prima, stuur maar een berichtje als je zover bent.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Miesepies

Quote from: DVDmartinDVD on November 10, 2014, 20:17:42De NAD master serie's is al een tijd uit en volgens mij ben ik nog geen negatieve review tegen gekomen.

Nee, maar uiteindelijk is het ook smaak afhankelijk. Ik heb zelf de M15/M25 gedemo'ed thuis, maar was niet echt onder de indruk.

Uiteraard hoop ik voor je dat de set gaat bevallen. Aan de looks ligt het niet, en NAD heeft uiteindelijk een hoop fans gekregen met hun recente digitale apparaten.

road rebel

#56
Proficiat met jouw aanschaf, zorg je tzt ook voor een review? De integratie met het bluesound ecosysteem is veelbelovend en geeft NAD een stap voor op de concurrentie!

DVDmartinDVD

Ik zal zeker een verslag maken.

Ik denk dat NAD t.o.v. Anthem met film iets liever (minder bombastisch) is. Maar met de Velodyne DD15+ maak ik mij geen zorgen ;)
Met muziek zal de NAD wel beter zijn, meer gedetaileerder, betere plaatsing.

Het totaalplaatje zal anders zijn maar zeker niet slechter. De Anthem D2V is alweer een langetijd op de markt en heeft de laatste 5 jaar niets veranderd, alleen de 3D hdmi doorgangen.

De techniek staat niet stil.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

bmateijsen

Heb je ze echt naast elkaar vergeleken??

allineedisbass

Net naar de M12/M22 kunnen luisteren op een set 803Di.

Looks zijn echt enorm verbeterd. Nu ziet NAD er zelfs beter uit dan andere merken ipv. knoppen die lijken op een dop van een shampoo fles.

Maar het belangrijkste, het geluid.

Was toch zeker geen straf. Versterker zorgde voor een goed laag, wat bij de M2 toch iets dunner was (zelfde dealer en speakers, alleen ander tijdstip). Geluid komt mooi los van de speakers met een brede en duidelijke voorstelling/plaatsing. Wederom dezelfde rust en helderheid dan de M2 (noem het zelf altijd een beetje het Kuro effect, maar dan voor geluid).

Binnenkort eens terug met een eigen muziek selectie.

@DVDmartinDVD, als de M17 dezelfde prestatie neerzet als de M12 ga je heel erg genieten.
Stereo: McIntosh MA7900 / B&W 803D / Lumin D2 / roon / Kenwood KX7030 / Kenwood DP8020 / Project 6.9
HT: Sony 83AJ90 / Marantz SR7010 / Pioneer LX5080 / B&W / Velodyne / Dune / APTV4K / Shield Pro

DVDmartinDVD

@ Bjorn

Nee, niet vergeleken. Zaterdag wordt alles voor me aangesloten en ingeregeld.

@ allineedisbass

Klinkt goed, ik heb de NAD22 erbij genomen om op de front speakers aan te sluiten.

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

KingG

#61
Hi! Spannende aankoop. Heb hem zelf ook staan icm m25 (en m51 & m50). Had de Marantz 8801 gekocht maar dat was iets teveel toeters en bellen en te weinig stereo, vond ik dan he....Voor hardcore filmkijkers met heel veel boxen prima denk ik maar ik ben vooral stereo luisteraar en vind het leuk bij een film. Staat toch in de woonkamer....nu de speakers nog...nu cm7 (cmc2 en cm1). Twijfel tussen de oude B&W cm10 voor een "zachte prijs" of de B&W 804d (serious cash). Dali surround set klonk ook mooi maar die krijg ik thuis optisch niet verkocht :)

Qua overweging moet ik meenemen dat ik 2 kindjes (een van 2 jaar en een van 1 week) heb en die slopen alles. Hebben al een box omver gefietst dus denk voorlopig maar mat witte cm10's ofzo. Kan ik nog bijschilderen bij schade...Heb de frontjes nu met spanbanden vastzitten, tweeters zijn al lekker ingedeukt...hooligans :)

Zijn er al andere mensen die hem hebben, de m17? Heb een vraagje.

De app moet nog uitkomen volgens mij voor de remote.

(heb ff nieuwe user aangemaakt, oude was best makkelijk naar mij te herleiden en weet niet of dat verstandig is qua inbreken, of ben ik dan te paranoia?)
To show or not to show ;)

DVDmartinDVD

@KingG,

heb jij de M17 al staan?

Heb je hem al aan de tand kunnen voelen?

Die App staat die niet ergens op de NAD webstite? Dacht dat ik hem ergens zag staan.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

KingG

Heb m al aan de tand gevoeld ja. Super super blij mee. Fijn in de bediening, nog beter in het geluid. Vind m in alle opzichten veel fijner dan de Marantz 8801....
To show or not to show ;)

DVDmartinDVD

Die M25 is ook wel een bakbeest he'

Jammer dat die niet in de nieuwe looks is, had ik zeker die genomen.

Kan je nou op het schermpje van de M17 ook videobeelden laten zien? Zou wel handig zijn als je het menu van een bluray speler zou kunnen zien.
Of DVD-Audio menu, vooral met een beamer zou het wel handig zijn.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD


Qobuz via NAD streamen/spelen ga ik ook zeker doen zodra die Blusound module uit is. Heb net even de website gekeken....keuze genoeg.

Maar als je wil downloaden is er dan een speciale medium voor nodig? Of is een hardeschijf van je PC voldoende?

Of is streamen ook gewoon goed?
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DofN

Je hoeft niets te downloaden al kan het wel: streamen werkt prima. Ik heb Qobuz en stream alles direct vanaf laptop naar NAD M51 met USB kabel.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DVDmartinDVD

Zou het dan zodra die Bluesound module uit is voor de M17, zou ik dan direct met de M17 kunnen streamen?

Ben benieuwd hoe je de M17 zou moeten besturen om een muziek nummer te kunnen selecteren in Qobuz ( via het schermpje van de M17?)

Zou wel super vet zijn

Zit even te kijken op de site van Qobuz, ik zie best wel veel muziek. Een Abo voor 20,-/pm is te doen.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

KingG

#68
Ja die m25 is wel een monster, lig qua gewicht :) Zat al te kijken of ik dat donkergrijze niet ff zwart kan spuiten. was nog in dubio qua m27 en klasse D. Hoor er wel goede verhalen over maar goed dan moet ik eerst mijn fronts gaan vervangen.

M17 beeldscherm kan geen video oid weergeven, alleen voor bediening maar wel echt supergoede usability.

Gebruik ook Qobuz idd voor streaming. Soms vanaf mijn laptop maar nu ook vanaf de M50. Was aan het twijfelen tussen bluesound of de m50 en heb me de m50 laten "aansmeren" omdat die kwalitatief beter zou zijn qua geluid en build. Build geloof ik gelijk. Geluid kan ik niet inschatten. Uiteindelijk zet de m51 het om naar analoog. (zou de m17 ook kunnen doen, schijnt ook goeie dacs te hebben maar niet zo goed als de m51).

Streamen van Qobuz gaat direct in lossless kwaliteit (Flac). 16 bits 44.1 kHz. Maar gebruik de m50 ook voor het afspelen van mijn eigen flacs. Heeft ook een eigen digitale clock en vind het geluid net wat sappiger dan van mijn Macmini. Maar dat is denk ik meer in the ear of the beholder....of cognitieve dissonantie om al die cash uitstroom goed te praten ;)
To show or not to show ;)

KingG

#69
Maar al andere mensen die m hebben, spelend en wel?

Ik moet trouwens zeggen dat ik achter bij mijn eettafel een paar B&W cm1 op oorhoogte in een boekenkast heb staan voor als ik aan tafel werk en dat klinkt bijna lekkerder dan voor met cm7. Dan totaal of topic, las vandaag hier ook een mooie thread over koptelefoons vs goeie speakers. Ik zit steeds vaker met een koptelefoon op (heb net een baby) en dat klinkt ook wel heel lekker (ifi nano dsd dac aan macbook met B&W p7). Maar goed welke boxen dus. Heb al veel zitten luisteren in Eindhoven en kom er niet uit. Dynaudio, B&W 804Diamond of CM10 omdat ze uiteindelijk toch gesloopt gaan worden). Maar ff topicje over starten bij luidsprekers.
To show or not to show ;)

DVDmartinDVD

Oke', dus om Qobuz lekker te laten werken heb je dan toch een tablet nodig.

Volgens mij kan je zo die Bleusound module besturen, via een netwerkkabel in de M17 streamt hij het dan direct van de qobuz site....(toch?)

De M50, M51 worden nu verkocht voor nog geen 3000,- samen, omdat er nu die nieuwe looks zit aan te komen a'la M12/M22 en de M17/27

Er komt helaas geen nieuwe blu-ray speler uit in de nieuwe looks.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

KingG

Klopt. Heb 2600 betaald voor dat setje. Die module is idd straks via netwerk te besturen maar wel altijd tablet nodig ja. Hoorde wel dat er een opvolger van m50 en 51 komt maar duurt echt nog wel even schijnt. Tegen die tijd kan altijd het setje afsplitsen en direct aan een eindversterker hangen...voor op een toekomstige werkkamer...
To show or not to show ;)

DVDmartinDVD

Net bericht gehad dat de set in de winkel staat.

Zaterdag wordt het bij mij thuis afgeleverd en aangesloten, ingesteld en afgeregeld.

:coffee:

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Lucky.L

Quote from: DVDmartinDVD on November 13, 2014, 14:57:45
Net bericht gehad dat de set in de winkel staat.

Zaterdag wordt het bij mij thuis afgeleverd en aangesloten, ingesteld en afgeregeld.

:coffee:
Gefeliciteerd,ben benieuwd naar je ervaring!
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

DVDmartinDVD

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR