NAD Master M12/M22 en M17/M27

Started by allineedisbass, February 13, 2014, 19:35:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

allineedisbass

Kwam dit op het interwebz tegen. Blijkbaar kunnen we in Q2 enkele nieuwe spullen van NAD in de Master serie verwachten. Vooral de stereo voorversterker en eind versterker combi lijkt interessant.

M12 PreampDAC met modulaire opbouw en er wordt gesproken over een Bluesound kaart, dus streamer inbouwen wordt een optie. $3500.

M22 Stereo eindtrap op basis van de Zetex digitale versterking 2x250 watt. $2500.

M17 HT Preamp, opvolger van de M15HD2 $5500.

M27 7 kanaals eindversterker opvolger van de M25. Kan niet echt eruit halen of deze ook op de Zetex techniek gebouwd is. Wat wel opvalt is dat ie fors kleiner is dan de M25. $4000.

Linkje naar een youtube filmpje, in het frans.

http://www.youtube.com/watch?v=i50a-uEdj_0
Stereo: McIntosh MA7900 / B&W 803D / Lumin D2 / roon / Kenwood KX7030 / Kenwood DP8020 / Project 6.9
HT: Sony 83AJ90 / Marantz SR7010 / Pioneer LX5080 / B&W / Velodyne / Dune / APTV4K / Shield Pro

Roeru117

Hopelijk komen de m12 en m22 snel. Ik had begrepen dat ze in de zomer uit moeten komen, dus nog even sparen.

Ik heb beide combinaties in München gezien en de 2 kanaal modellen ook gehoord. Ik was er erg van onder de indruk. De eerste gedachte was: die wil ik  ;D
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

allineedisbass

Lokale dealer verwachte rond mei-juni, maar op dit moment is het even stil. Denk dat het ergens na de zomer zal zijn. In de wandelgangen schijnt ook een opvolger van de M2 en de M50 in de planning/maak te zijn. Beide einde 2014.
Stereo: McIntosh MA7900 / B&W 803D / Lumin D2 / roon / Kenwood KX7030 / Kenwood DP8020 / Project 6.9
HT: Sony 83AJ90 / Marantz SR7010 / Pioneer LX5080 / B&W / Velodyne / Dune / APTV4K / Shield Pro

Roeru117

Wanneer je een m12 en een m22 combineert dan heb je een hele aardige vervanger voor de m2. Ik zou het niet heel logisch vinden om die weer uit te brengen.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Robert T

*volg*

Momenteel eigenaar van een M2 die een dubbelfunctie heeft.. stereo -en- EV voor fronts in HT setup.

Anthem D2V/A5 of AV8801/8077 CM zijn opties maar toch maar eens volgen waar NAD mee komt...

Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

Roeru117

Ik heb de m17 niet gehoord, maar hij zag er erg indrukwekkend uit. Helemaal in combinatie met hun modulaire systeem
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Robert T

Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

allineedisbass

Zag ook idd. 1 sept. opduiken. Viel me ook op dat de M22 al direct een andere look heeft gekregen. NAD heeft de voorkant nu voorzien van zwart kunststof, net als M27 en de rest. Nu wijkt dit tenminste niet meer af. Ook de prijs van de Bluesound module vind ik meevallen.
Stereo: McIntosh MA7900 / B&W 803D / Lumin D2 / roon / Kenwood KX7030 / Kenwood DP8020 / Project 6.9
HT: Sony 83AJ90 / Marantz SR7010 / Pioneer LX5080 / B&W / Velodyne / Dune / APTV4K / Shield Pro

Timpin

Gisteren heb ik bij Hifi Klubben de NAD M12/M22 combi en de m17/27 uit de doos zien komen.
Ziet er erg mooi uit. Wat opvalt, is dat de stereo combi uit losse voor en eindversterker bestaat en niet meer geïntergreerd zoals de voorganger M2.
NAD M2, NAD M50, NAD M52, WHS luidsprekers, Supra Sword Excalibur luidprekerkabels, Supra Lorad SPC stroom, Isotek Sigmas + Isotek Optimum stroomkabel, Nuprime Omnia SW-8 + Nuprime LPS-205 voeding.

allineedisbass

Zag net dat ze op de site van NAD staan. Staat iets meer info op. De specs van de amps zijn niet slecht. Na me vakantie eens proberen ergens te luisteren. Wel knullig dat bij de M17 de tekst van de M22 staat.

http://nadelectronics.com/products/masters-series
Stereo: McIntosh MA7900 / B&W 803D / Lumin D2 / roon / Kenwood KX7030 / Kenwood DP8020 / Project 6.9
HT: Sony 83AJ90 / Marantz SR7010 / Pioneer LX5080 / B&W / Velodyne / Dune / APTV4K / Shield Pro

FeaR1986

Hifi Klubben Hilversum schijnt de NAD M17 en M27 al te hebben staan.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

DofN

Ik vind vooral de M22 erg interessant: de specificaties zien er goed uit en hij zal weleens slechts zo rond de 2000 euro kunnen gaan kosten. Jammer dat ie qua uiterlijk niet matcht met de M51 want die VV/DAC doe ik vooralsnog niet weg.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Timpin

Volgens mij kost de M12 €2999 en de M22 ook nog eens €2999.
NAD M2, NAD M50, NAD M52, WHS luidsprekers, Supra Sword Excalibur luidprekerkabels, Supra Lorad SPC stroom, Isotek Sigmas + Isotek Optimum stroomkabel, Nuprime Omnia SW-8 + Nuprime LPS-205 voeding.

Roeru117

Prachtige apparaten. Als mijn budget toch eens zo ver reikte  :music:

Ben wel benieuwd welke mdc modules er allemaal beschikbaar komen. Er zijn al modules met analoge inputs en hdmi. Als het goed is komt er ook binnenkort een BluOS module.

Hopelijk zijn die ook compatibel met de c390dd. Het lijkt me wel wat om de BluOS en een hdmi 2.0 module toe te voegen.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

diceman

Ziet er goed uit, mis alleen bijv. Dolby Atmos.
Zal er een losse kaart voor komen, of dat NAD niet mee aan de wedren ;D

DofN

#15
Quote from: Timpin on October  1, 2014, 19:31:42
Volgens mij kost de M12 €2999 en de M22 ook nog eens €2999.

Dat zijn toch wel forse prijzen dan. Waarom zou de M12 zoveel duurder zijn dan de M51?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Roeru117

De M12 is toch een stuk uitgebreider dan de M51. Je kunt met de mdc modules de functionaliteit uitbreiden (wanneer die beschikbaar worden). Denk aan hdmi en/of BluOS. Er zijn veel meer instelmogelijkheden met betrekking tot de inputs en het apparaat zelf. En natuurlijk het mooie touchscreen niet te vergeten.  ;)

De M51 is meer een DAC met een volumeregeling (en dus voorversterker).
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

allineedisbass

Quote from: diceman on October  1, 2014, 22:59:42
Ziet er goed uit, mis alleen bijv. Dolby Atmos.
Zal er een losse kaart voor komen, of dat NAD niet mee aan de wedren ;D

Heb op een of andere blog iets gelezen dat dit in de maak zou zijn (maar geen idee meer waar). Lijkt mij alleen niet mogelijk. Er zullen voor 7.4.2. (kleinste te Atmos configuration, toch?), 4 balanced outs en een extra sub out bij moeten. Ik zie daar gewoon geen mogelijkheid voor op de achterzijde. Codec toevoegen, ja dat zal wel kunnen, maar dan is het toch geen echte Atmos. Al denk ik zelf en dat is puur mijn mening, dat Atmos en kleine markt zal zijn nog kleiner dan 3D en na een korte hype op de achtergrond raakt.
Stereo: McIntosh MA7900 / B&W 803D / Lumin D2 / roon / Kenwood KX7030 / Kenwood DP8020 / Project 6.9
HT: Sony 83AJ90 / Marantz SR7010 / Pioneer LX5080 / B&W / Velodyne / Dune / APTV4K / Shield Pro

Dirkie

Quote from: Roeru117 on June  1, 2014, 13:25:55
Hopelijk komen de m12 en m22 snel. Ik had begrepen dat ze in de zomer uit moeten komen, dus nog even sparen.

Ik heb beide combinaties in München gezien en de 2 kanaal modellen ook gehoord. Ik was er erg van onder de indruk. De eerste gedachte was: die wil ik  ;D
Al ervaring met deze set up ?

Roeru117

Nee, helaas laat het budget dat niet toe. Ik 'behelp' me nu met een c390dd en hoop dat de bluOS module deze week geleverd wordt.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

rkwinkel

De blue os module ? is dat alleen voor de m serie ? wat doet het ?

road rebel

Dit is een MDC uitbreidings-kaart die als client zou dienen voor Bluesound (de multiroom streaming oplossing van NAD).
Op die kaart zou er ook wifi +bluetooth ingebed moeten zijn. Normaal gezien komt die kaart uit voor elke MDC-uitgeruste toestel. (dus AV receivers, processor, Streamer/versterkers enz).   

rkwinkel

wat is het voordeel van zo'n kaart tov een apart apparaat, behalve dat het weg gewerkt is ?

road rebel

#23
Oei, een zinnig antwoord zal van de kenners moeten komen, maar alvast wat denkpistes:
Een kortere verbinding bron/weergever?
Het gebruik van de hoogwaardige DAC van jouw toestel (volgens mij heeft geen enkele bluesound apparaat digitaal uit)?
Een ideale integratie van 24bit high-res audio?
Een betere (hoogwaardige) voeding?

Meridian stopt al enige tijd zijn streamer in de versterker (ID40/ID41 vs M600 voor Sooloos), en er zijn meer merken die het pad volledig digitaal en zo direct mogelijk maken (Linn , Devialet). Ik geloof dus best dat er een meerwaarde bestaat in termen van audiokwaliteit.
En anders zoals je zelf al aangaf: je bespaart 1 apparaat, dat is voor velen al een argument op zich. Heden staat de klassieke Hifi keten -die uit verschillende onderdelen bestaat- ten dode opgeschreven.

rkwinkel