geluidskwaliteit

Started by marcelvandekamp, February 6, 2014, 21:00:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marcelvandekamp

vraag,

hoe zit het met de geluids kwaliteit van de anti mode voor stereo? ik overweeg om er een te gaan aanschaffen. ik wil deze dan inzetten als voorversterker. (mijn huidige buizenversterker, kan geschakeld worden als eindversterker). Stel dat de corrigerende functies uit staan, op welk nivo ligt de kwaliteit dan? iemand ervaringen hiermee?

Is het mogelijk om een antimode op proef te proberen?
met vriendelijke groet,

marcel

marcelvandekamp

Niemand die iets zinnigs over de geluidskwaliteit kan zeggen??
met vriendelijke groet,

marcel

R0N

Quote from: marcelvandekamp on February 12, 2014, 22:53:02
Niemand die iets zinnigs over de geluidskwaliteit kan zeggen??

Geluidskwaliteit is een breed begrip. Bovendien moet je de Anti-Mode 2.0 Dual Core niet alleen kopen voor de voorversterker, maar voor de roomcorrectie. Dat is denk ik ook de reden dat niemand reageert. Iedereen gebruikt de AM voor dat doel en dan is jouw vraag eigenlijk niet relevant.

De voorversterker is wel degelijk handig en zal op een buizenversterker geen slechte beurt maken (=ervaring). Alhoewel iedere buizenversterker natuurlijk weer anders is.

Download eens de handleiding en lees over de specs en mogelijkheden.
Hier is al iets over het analoge gedeelte i.v.m. je buizenversterker.

Analoog
• Dynamisch bereik: >108 dB
• Totale harmonische vervorming (analoog in, analoog uit): 0,003%
• Frequentiebereik: 5-22.000 Hz
• Volume: analoge volumeregeling, digitaal gestuurd in stappen van 0,5 dB
• Ingangsniveau:
   ◦ Gebalanceerd XLR: 3,9 of 7,9 Vrms (instelbaar)
   ◦ Ongebalanceerd RCA: 2,5 of 5,0 Vrms (instelbaar)
• Uitgangsniveau (maximaal):
   ◦ Gebalanceerd XLR: 14,4 Vrms
   ◦ Ongebalanceerd RCA: 7,2 Vrms

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

marcelvandekamp

Ron,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Natuurlijk gaat met mij ook de correcties die dit systeem kan uitvoeren, waarbij ik meer winst verwacht dan als ik een andere hoogwaardige voorsterker in mijn systeem zou inzetten.

Is het mogelijk om een systeem op proef thuis te proberen?
met vriendelijke groet,

marcel

chansig

Ik heb een Audio Research VV verkocht omdat ik erg tevreden ben met de functie van de VV van de AM.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

R0N

Quote from: marcelvandekamp on February 13, 2014, 20:07:52
Ron,
......
Is het mogelijk om een systeem op proef thuis te proberen?

zie p.m.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

buizesmurf

Quote from: marcelvandekamp on February  6, 2014, 21:00:39
vraag,

hoe zit het met de geluids kwaliteit van de anti mode voor stereo? ik overweeg om er een te gaan aanschaffen. ik wil deze dan inzetten als voorversterker. (mijn huidige buizenversterker, kan geschakeld worden als eindversterker). Stel dat de corrigerende functies uit staan, op welk nivo ligt de kwaliteit dan? iemand ervaringen hiermee?

Is het mogelijk om een antimode op proef te proberen?

Ik gebruik de anti mode nu in stereo systeem.mijn dac-vv heeft 2 onafhankelijke analoge uitgangen.Daar ik bi-amp komt de antimode alleen in contact met de lage tonen.
Dit werk perfect en het hele geluidsplaatje gaat erop voorruit....