Cambridge Audio Minx Go - Portable Bluetooth Speaker

Started by magicbas, February 6, 2014, 13:39:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

magicbas

Ik heb sinds vandaag dit portable speakertje (nu ja, tje...) in huis. Het idee voor mij was om een speaker op de slaapkamer te plaatsen die ik draadloos kon connecten met m'n telefoon en ook nog eens mee kan nemen naar het strand of tijdens vakanties.
Grote pluspunten die ik in een online vergelijk ben tegen gekomen zijn de audiokwaliteit en lange speelduur op de accu (18! uur volgens de specificaties).
Over de geluidskwaliteit kan ik kort zijn: voor een speaker van dit formaat is dat echt heel goed! Ook de laagweergave is, dankzij de ABR (actieve bass radiator), erg goed te noemen. Minpuntje is misschien dat op hard volume de speaker begint te lopen (zoals we dat kennen van wasmachines die niet waterpas staan).
Verbinding via bluetooth was 2 seconden werk en alles streamt lekker zonder haperingen of andere negatieve dingen.
Over de accu kan ik nog weinig zeggen, want hij zit nu aan het stroomnet om op te laden, maar volgens de reviews die ik online tegen kom is die wel degelijk indrukwekkend te noemen.
Leuk weetje voor ons audio minded volk, er zit een klasse D versterker in :-)

Ik ben er erg tevreden mee tot zover!



Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

Berserker

Hallo, goed om te horen dat je erg positief bent over de Cambridge audio Minx go. Ik ben me zelf ook aan het inlezen over bluetooth speakers, en airplay speakers. Uiteindelijk denk ik dat ik toch voor een bluetooth speaker ga vanwege het feit dat deze met alle aparaten (die bluetooth hebben uiteraard) compatible zijn, en over het algemeen zijn bluetooth speakers goedkoper dan airplay speakers. Sommige hebben beiden opties, maar die zijn al helemaal te duur. Mijn vraag aan jou: heb je de kans gehad om de Minx go te vergelijken met de Bose Soundlink Mini? Deze twee zijn volgens mij aan elkaar gewaagd, waarbij ik sowieso al heb gelezen dat de Minx Go harder kan spelen, terwijl de Bose wellicht weer een meer krachtige bas zou hebben? Natuurlijk zijn zaken als basweergave allemaal relatief bij zo'n kleine speakers, maar ik probeer een mini speaker te zoeken die een zo goed mogelijk geluid geeft binnen een beperkt budget. Pop muziek, maar ook rock moet toch lekker kunnen klinken. Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen.

Ik ben er al over uit dat de Bose soundlink mini in elk geval een beter geluid geeft (voor mij dan) dan bijvoorbeeld de JBL Charge/flip/pulse.

De meest ultieme bluetooth speaker die ik kon vinden, is overigens de "Loewe Speaker 2go". Maar dan heb je het ook over een ander prijskaartje. Die klinkt naar het schijnt fantastisch.
Marantz AV8802A | NAD M25 | KEF R11, R2C, R800DS, R8A | Sony UBP-X800M2 | Dune prime 3.0 | Apple TV 4K | JVC DLA-RS440U | Hivilux 2.35.1 spanscherm 125"

magicbas

#2
Ik ben echt ontzettend enthousiast over de Minx Go. Ik heb hem niet kunnen vergelijken met de Bose Soundlink Mini, maar aan Bass weergave echt geen gebrek hoor! Laat ik het zo zeggen, als ik de speaker in mijn slaapkamer gebruik wil ik hem niet op z'n hardst aan hebben staan want dan word ik gek :) En dat heeft niets met vervorming te maken overigens!
Voor een normale woonkamer kan hij hard genoeg spelen. Sta je met 50 man lawaai te maken, dan sneeuwt 'ie misschien een beetje onder, maar als je hem gebruikt om in de slaapkamer, vakantiehuisje of in het bos een leuk sfeertje te creëren dan lukt dat met de Minx Go prima.
Het blijft moeilijk om in tekst te omschrijven wat voor geluid eruit komt natuurlijk, maar nogmaals, ik stond verbaasd over de kwaliteit, het volume en de hoeveelheid bass die uit dit dingetje komt. Meegenomen dat hij vorige weekend bijna het gehele weekend op de accu heeft staan spelen (en dan niet zachtjes), is het voor mij echt een prima aankoop!

Succes met je keuze!

ps) als je in de regio schiphol woont, ben je welkom om hem eens te beluisteren als je dat prettig vindt.
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

Berserker

Dat klinkt erg positief allemaal! Bedankt voor het luister aanbod, echter woon in een "beetje" uit de richting (Limburg). Ik zal het dus op basis van gebruikerservaringen en revieuws moeten doen. De Bose Soundlink mini kan ik rond de 110 euro via marktplaats kopen, terwijl de Cambridge Minx Go nieuw voor 129 euro te koop ik volgens mij. Dus het is zeker een serieuze afweging die gemaakt kan worden. De extreem lange accu duur is ook absoluut een meerwaarde natuurlijk. De Bose Soundlink Mini kan "slechts" 7 uur op een volledig opgeladen accu spelen. Ik moet zeggen dat ik qua design de kleine Bose wel wat vindt hebben. De Minx go daarentegen is zeker ook niet lelijk om te zien. Jij hebt dus voor de zilveren variant gekozen?
Marantz AV8802A | NAD M25 | KEF R11, R2C, R800DS, R8A | Sony UBP-X800M2 | Dune prime 3.0 | Apple TV 4K | JVC DLA-RS440U | Hivilux 2.35.1 spanscherm 125"

magicbas

Nee ik heb de zwarte, maar daar kon ik toendertijd niet zo snel een mooi plaatje van vinden op het web :-)
Limburg is inderdaad niet om de hoek...misschien dat een lokale dealer er eentje heeft staan die je kan beluisteren voordat je tot aanschaf over gaat!
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

Berserker

Ik zou ook voor de zwarte gaan denk ik. Ik ga me nog eens verder verdiepen, bedankt voor de info zover. Het lijkt me sowieso voor het geld een hele goede aankoop.  :headbanging:
Marantz AV8802A | NAD M25 | KEF R11, R2C, R800DS, R8A | Sony UBP-X800M2 | Dune prime 3.0 | Apple TV 4K | JVC DLA-RS440U | Hivilux 2.35.1 spanscherm 125"

holco

Ik ging in eerste instantie ook voor een Minx Go van Cambridge maar ben na wat luisteren bij Correct uiteindelijk gegaan voor een Sony SRS-X5 vanwege een stuk voller geluid op lage volumes met als bonus de call optie, hij lijkt duurder maar met een beetje zoeken had ik hem voor €149 (witte) onder prijsgarantie bij Correct gekocht, mijn vrouw is er erg happy mee  ;D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Berserker

Ik moet bekennen dat ik uiteindelijk voor een Bose Soundlink mini ben gegaan.... Absoluut geen hifi speaker, maar wel de beste in zijn prijssegment. Bovendien ziet hij er stijlvol uit en geeft meer dan goede bas weer voor zijn formaat. Ik heb er een soft cover bij gekocht en nog een hardcase om hem nog beter te beschermen tijdens vervoer en of vakantie.

Echt een gadget, leuk om te hebben :)
Marantz AV8802A | NAD M25 | KEF R11, R2C, R800DS, R8A | Sony UBP-X800M2 | Dune prime 3.0 | Apple TV 4K | JVC DLA-RS440U | Hivilux 2.35.1 spanscherm 125"

maartenmelissen

Na heel veel vergelijken zijn dit mijn favorieten:
- UE BOOM
- Denon Envaya
Zeker de moeite waard als je je gaat oriënteren.

Mokumer45

#9
Een +1 voor de Sony SRS-X5.
Ik heb deze zo'n 8 maanden geleden gekocht en ben er nog steeds erg tevreden mee. Een vol geluid met een prima laag, een helder hoog en een prettig midden in een goede balans. Het volume is ruim voldoende voor redelijk grote kamers. Maar dit is uiteraard MIJN belevenis, iemand anders kan het totaal anders horen/beleven.
Ik heb de zwarte uitvoering en heb er de bij behorende hoes gekocht (tegen een in mijn ogen belachelijk hoog bedrag).
P.S.: veel luisterplezier met je Cambridge Audio Minx Go!
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.