Inspiratie gezocht! Welke shows/ evenementen zouden jullie graag zien bij BB&G?

Started by bmateijsen, February 5, 2014, 13:24:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Quote from: williams on March 20, 2014, 19:00:06
Wat vinden jullie van een workshop over calibratie ?
En wat me ook leuk lijkt is het plaatsen en afstemmen van Subwoofers.
+1 zou ook een goede mogelijkheid zijn  :thumbs-up:

bmateijsen

Quote from: Kjelt on March 20, 2014, 19:19:31
Welke shows hmmmm als het doel is om zoveel mogelijk mensen binnen te krijgen......

Best tip zo ver ;D. Regel jij het entertainment? ;D

Raymond187

Het belang van een goed afgestelde en geplaatste sub en overige speakers.

Lees veel dat er ondanks mensen een goeie sub hebben staan toch problemen hebben.

Dus hoe haal je het optimale uit je set dmv plaatsing en afstelling.

Dus niet je huiskamer moeten aanpassen met diffusers en panelen.


Rusher

Misschien een vergelijking tussen:

- een mooie fullrange vloerstaande luidspreker
- een mooie monitor op standaard met een sub
- een mooie monitor op standaard zonder sub

Wat geeft het mooiste geluidsbeeld? Of hoe anders is het geluidsbeeld uberhaupt? Wat is een ieders voorkeur?

FDLARRY

Quote from: Rusher on March 21, 2014, 17:58:44
Misschien een vergelijking tussen:

- een mooie fullrange vloerstaande luidspreker
- een mooie monitor op standaard met een sub
- een mooie monitor op standaard zonder sub

Wat geeft het mooiste geluidsbeeld? Of hoe anders is het geluidsbeeld uberhaupt? Wat is een ieders voorkeur?
Lijkt me ook wel gaaf.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

bmateijsen

Een subwoofer clinic met Velodyne is zeker iets wat we nog een keer kunnen geven. We hebben dit in het verleden ook al eens gedaan en dat is een hands-on workshop.

FDLARRY

Quote from: bmateijsen on March 22, 2014, 09:53:02
Een subwoofer clinic met Velodyne is zeker iets wat we nog een keer kunnen geven. We hebben dit in het verleden ook al eens gedaan en dat is een hands-on workshop.
Dan ben ik erbij.  :thumbs-up:
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Etiennevh

Quote from: bmateijsen on March 22, 2014, 09:53:02
Een subwoofer clinic met Velodyne is zeker iets wat we nog een keer kunnen geven. We hebben dit in het verleden ook al eens gedaan en dat is een hands-on workshop.
interessant!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Dirk

benieuwd of hier nog wat concreets van komt...meer bepaald een workshop/event over akoestiek?  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

bmateijsen

Quote from: Dynky on October 12, 2016, 08:53:30
benieuwd of hier nog wat concreets van komt...meer bepaald een workshop/event over akoestiek?  ;)

Een puur theoretisch verhaal?

Dirk

om te beginnen is dat volgens mij wel een must, maar 't lijkt me daarbij wel interessant (indien haalbaar) als je eea ook adhv een paar praktische voorbeelden laat zien (dmv metingen) dan wel horen, want imo zal dan iets wslk beter geloofd begrepen worden.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Raphie

bij akoestiek voor dummies zou ik beginnen met
- meten IS weten
- hoe meet je een kamer
- welke tools
- welke conclusies kan je wiskundig al trekken op basis van afmeting
- wat is is nodig?
- absorbtie, diffusie, of beiden
- prettige nagalmtijden
- meest accurate weergave
- fabeltjes (kleedjes, schilderijtjes, fashi0n paneeltjes etc)
- wat wil je?
- acurate lineaire weergave saai?
- een house curve?
- plaatsing gebruiken om te tunen (waarom kunnen mijn 5,25 monitoren, toch full range de woonkamer vullen etc...
- Room Correctie
- REW G R A T IS
- Trinnov
- MiniDSP
- etc

ik denk dat dat wel een goede primer is.
hou het wel technisch zakelijk en dan niet te veel tringel trangel geleuter over een IKEA vloerkleed of macrame's aan de muur. of boeken in de boekenkast aangezien 99% van de ingerichter huiskamers nog steeds niet optimaal klinkt.
JBL PRX Power!