Inspiratie gezocht! Welke shows/ evenementen zouden jullie graag zien bij BB&G?

Started by bmateijsen, February 5, 2014, 13:24:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

donaldk

Quote from: bmateijsen on February 14, 2014, 12:14:33
Hoi Donald,

Wij hebben geen DPI staan, dus in die zin moet ik het negatief beantwoorden....

groet,

Bjorn

Ja, de omzet haal je als NL HT dealer niet om daar een demo model voor in huis te halen en te betalen na drie maanden. Is er eigenlijk een commercial applications dealer/distributeur in Nederland voor DPI? Demo zal dus van direct DPI of Ceenhad('s Vlaamse dochter) moeten komen. Veel gedoe. Die enkele potentiele klant kun je dan net zo goed naar Engeland sturen voor de High-end room bij de je distributeur (ten minste je had destijd de pdf folders via hen). Alleen al de dozen vol greenglue die er in zitten, laat staan de tientallen duizenden ponden aan inbouw speakers en de opgewaardeerde Barco 4K DCi beamer.

Barco haalt mensen meestal gewoon naar Belgie en Christie zal wat demo unit's van de ISE naar (Duitse) distributeurs/integrators voeren, voor potentiele klanten, dezen ze vorig jaar ook, was iemand op AVS, die toen die 35K Roadster die ze op ISE hadden staan heeft bekeken voor een rearprojection visualisation set-up van ik dacht zes meter.

En zoals gezegd ik ben net op ISE geweest en daar zijn leuke displays te zien geweest.

Carloz

Een uitgebreide Devialet demo. Wat kan de Devialet nu allemaal echt, waar is de versterker goed in, wat voor technologie is gebruikt en natuurlijk: hoe klinkt het allemaal en hoe klinkt het in vergelijking met een andere dikke versterker. Zou ook leuk te zijn om te horen hoe goed de MM/MC versterker klinkt vergeleken met een andere MM/MC versterker (geeft Jan ook weer de kans om zijn LP12 tevoorschijn te halen  ;) ).

bmateijsen

Quote from: Carloz on February 15, 2014, 10:57:52
Een uitgebreide Devialet demo. Wat kan de Devialet nu allemaal echt, waar is de versterker goed in, wat voor technologie is gebruikt en natuurlijk: hoe klinkt het allemaal en hoe klinkt het in vergelijking met een andere dikke versterker. Zou ook leuk te zijn om te horen hoe goed de MM/MC versterker klinkt vergeleken met een andere MM/MC versterker (geeft Jan ook weer de kans om zijn LP12 tevoorschijn te halen  ;) ).

Lijkt mij zeker leuk! Klinkt meer als een Devialet workshop.

Carloz

Hmmm, misschien moet je een groepsaankoop organiseren met uitgebreide workshop  ;D


Etiennevh

En, zitten er al ideeën tussen waar jullie echt wat mee kunnen of willen gaan doen? Dan is het wellicht makkelijker om over andere ideeën na te denken.. :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

bmateijsen

Quote from: Etiennevh on February 15, 2014, 16:32:48
En, zitten er al ideeën tussen waar jullie echt wat mee kunnen of willen gaan doen? Dan is het wellicht makkelijker om over andere ideeën na te denken.. :)

Er zijn diverse ideeen waar we zeker wat mee gaan doen. Hoewel een aantal daarvan we zelf ook al hadden bedacht ;). Maar dit is ook vooral een brainstorm, dus laat de stroom van ideeen maar lekker komen! ;D

bmateijsen

Quote from: MVG on February  6, 2014, 17:15:15
Mij lijkt het nu juist leuk om dit andersom te doen. Dus niet cost no object maar juist t nirvana , proberen, te bereiken met een simpele sobere 'goedkopere' set. Al dan niet gecombineerd met akoestiek.

@MVG: Tijdens de Naim show van 12 april zullen we ook 'instap' sets demonstreren. We hebben ook omdat jij deze suggestie hebt gedaan dan een verrassing voor je klaar staan! Geef je dus snel op voor deze show!

Groet,

Bjorn

Rusher

Zojuist dit topic doorgenomen en volgens mij heb ik het volgende show-idee niet teruggevonden, anders excuus:
Een vergelijk maken tussen de volgende type versterkers met dezelfde bronnen, kabels en luidsprekers:
- klasse A
- buizenversterker
- klasse D

Dat roept denk ik meteen discussie op..... "dezelfde bronnen, kabels en luidsprekers", anders zetten we dit denkbeeldig tussen haakjes, maar wat mij boeit is hoe verschillend de versterkers nu werkelijk kunnen zijn?
Is een buizenversterker nu echt zo warm en vergevensgezind en een klasse D zo koud en kil en zenuwachtig en een klasse A zo prachtig stabiel en volwassen?

Is dit interessant?

bmateijsen

Op zich een leuk idee, maar wij kijken zo niet naar versterkers ;). Daarnaast hebben wij geen buizenversterkers meer in het assortiment!

advr

Quote from: bmateijsen on March 15, 2014, 19:49:31
Op zich een leuk idee, maar wij kijken zo niet naar versterkers ;). Daarnaast hebben wij geen buizenversterkers meer in het assortiment!

Geen buizen meer....daar kan toch niet. :-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

DVDmartinDVD

Hoi Bjorn en Garmt,

nu dit weer een beetje actueel is op het forum, zou ik wel een goede uitleg over het ARC systeem willen hebben.

Wat zijn de mogelijkheden hoe moet je een meting zien wat kun je ermee.

Lijkt mij heel leerzaam en leuk om hiermee later thuis te gaan experimenteren.

Logisch dat het dan voor mensen zijn die bij jullie zo'n systeem hebben gekocht.

Groet Martin
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

garmtz

Dat kan ook uitstekend via een tutorial op het forum in tekst en afbeeldingen denk ik...

MVG

Quote from: bmateijsen on March 15, 2014, 15:49:41
@MVG: Tijdens de Naim show van 12 april zullen we ook 'instap' sets demonstreren. We hebben ook omdat jij deze suggestie hebt gedaan dan een verrassing voor je klaar staan! Geef je dus snel op voor deze show!

Groet,

Bjorn

Leuk! ook om te lezen dat mijn idee goed ontvangen is!

FDLARRY

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

DVDmartinDVD

Quote from: garmtz on March 17, 2014, 23:10:12
Dat kan ook uitstekend via een tutorial op het forum in tekst en afbeeldingen denk ik...

Kan ook, ik zou dit wel graag willen.

Groet Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

bmateijsen

Quote from: FDLARRY on March 17, 2014, 23:27:05
Monitor 40.1 Domestic

Deze hebben we al een keer gedemonstreerd in een show in Hilversum en is recent nog gedemonstreerd bij It Harkstee in Friesland ;).

FDLARRY

Quote from: bmateijsen on March 18, 2014, 15:57:09
Deze hebben we al een keer gedemonstreerd in een show in Hilversum en is recent nog gedemonstreerd bij It Harkstee in Friesland ;).
Shit.  :nopompom:

Ik heb geduld, ik wacht gewoon op de volgende!  ;)
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

rovinggecko

De ultieme set voor mij, dat wil ik!

Slechts 2 kleine probleempjes:
Mmmm, wat vind ik dan eigenlijk belangrijk? (1)
Eh, en hoe realiseer ik dat dan? (2)

ad 1)
Sluit enigszins aan op de luisteren 101 suggesties, maar dan heel specifiek: hoe vindt ik uit wat ik belangrijk vind in een set?
Immers, hoe beter ik dat onder woorden kan brengen, hoe groter de kans dat ik eindig met de ultieme set.

ad 2)
Tja, als ik dan enigszins weet wat ik wil, hoe realiseer ik dat dan (kan me natuurlijk voorlaten lichten voor BBG en blind vertrouwen, maar onderdeel van de hobby is ook bewust keuzes maken ;) )?
Welke onderdeel in de keten heeft nu echt invloed (dus niet het tweaken in de marge)? En hoe passen de verschillende types\merken\... dan bij de verschillende types luisteraar?
Wat is een typische set voor een ...? En kijk eens als ik dezelfde set op een andere luidspreker zet? Of een andere set op dezelfde luidspreker? Of alleen de pre wissel?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

bmateijsen

Luisteren 101.... ik snap wel wat je bedoelt, maar weet ook dat er geen 'algemene worst' is.... ;). Valt dus ook niet mee om dat in een show samen te vatten.

2... Je hoeft niet blind ons voor laten lichten, wij geven namelijk advies en luisteren met je mee. Maar er zijn wel keuzes die je kan maken in surround die beter of slechter kunnen uitvallen. Het moeilijke is dat je daarbij als persoon vaak veel te veel focust op de problemen/ negatieve kant, terwijl de positieve eigenschappen onderbelicht blijven.

Wederom lastig om dat in een show te gieten, denk ik.... 

En je hebt ook nog zoiets als synergie... maar ja, wat is dat dan? ;D.

advr

Eigenlijk zou ik best eens een compleet over the top systeem willen horen zoals ik ook eenS in het Auditorium in Den Haag was luisterend naar een Audio Note systeempje van €500.000 - ....
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FDLARRY

Quote from: advr on March 19, 2014, 11:32:16
Eigenlijk ik best eens een compleet over the top systeem willen horen zoals ik ook eenS in het Auditorium in Den Haag was luisterend naar een Audio Note systeempje van €500.000 - ....
De nieuwe Naim versterker combinatie.  :pompom:
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

AbZ

Quote from: bmateijsen on March 19, 2014, 10:44:38En je hebt ook nog zoiets als synergie... maar ja, wat is dat dan? ;D.
Geen idee...  ;D  Workshop idee?  :popcorn:

williams

Wat vinden jullie van een workshop over calibratie ?
En wat me ook leuk lijkt is het plaatsen en afstemmen van Subwoofers.

William.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Kjelt

Welke shows hmmmm als het doel is om zoveel mogelijk mensen binnen te krijgen......