Opnieuw in de hobby

Started by anigi, February 4, 2014, 07:45:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

anigi

Dag beste mensen

Ik zal mij even voorstelen mijn naam is Luigi en ben al jaren audio fan op mijn 13e mijn eerste pioneerset gekregen van mijn vader diverse sets opgebouwd
tot 2 jaar geleden. Heb blijkt nu met spijt al mijn audio en ht verkocht. Mijn laatse set was een voorversterker van AVM M5 monoblokken van avm cd loopwerk en dac van AVM
gekoppeld aan een pioneer ax10i  frontluidsprekers waren de annivisairy van heco.

Na diverse artikelen gelezen te hebben op dit forum ben ik weer enthousiast geworden en ben gestart om mijn zolder op te ruimen om deze om te bouwen naar een audio cq ht ruimte
ik ben nog in het bezit van een yamaha ax1 deze wil ik in eerste instantie gaan gebruiken als eind versterker voor homecinema.
Nu heb ik vele revieuws gelezen over emotiva en deze zijn lovend mijn interesse gaat uit naar de xpr-1 monoblokken heeft iemand hier al ervaring mee.

luidsprekers ben ik nog steeds niet over uit heb diverse sets geluisterd in de prijsklasse van 3500 euro maar ben niet overtuigd ben vorige week in Duitsland geweest daar heb ik de nieuwe Heco new statements gehoord deze klonken erg goed voor zijn prijs maar naar mijn mening niet zoals de Annivisairy.

de verbouwing zal ongeveer een maand of 2 duren hellaas moet ik tussendoor nog werken heb inmiddels het eerste geraamte gebouwd zou graag adviesen krijgen welk isolatie materiaal ik moet nemen ivm geluidsdemping.

uiteraardalle  ideeen en adviesen zijn welkom

groet

luigi



Xander32

Welcome. Ik ben benieuwd welke richting jij op gaat, hoe jouw set vorm gaat krijgen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

MechanicalAnimal

Welkom op dit méér dan informative forum  :pompom:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

anigi

welke kant het opgaat met de keuze van audio weet ik nog niet ga veel luisteren maar eerst moet de verbouwing klaar zijn
dat neemt  ook nog wel de nodige tijd in beslag. Wil graag ook de akoestiek goed in orde hebben be veel op you tube aan het kijken hoe ze dit doen

anigi

Vandaag gestart met de ruwbouw eerst de tussenmuur eruit. vervolgens een deur gebouwd voor de cv daarachter wilde we nog opbergruimte hebben
aan de anderezijde doen we dit hetzelfde morgen de sleuf met beton opvullen en voorbereidingen maken voor het wegwerken van de verwarmings buizen
voor de achterwand komt een voorzetwand met isolatie om geluidsoverlast te voorkomen in de zijwanden komt ook geluidsisolatie immers ik wil er graag van genieten maar mijn buren hoeven er geen last van te hebben.

Earthshaker

Welkom! Deze ga ik volgen. Ik heb net de ruwbouw achter de rug, gelukkig...  :P

anigi

Had een defecte pre gekocht van Emotiva om te kijken hoe emotiva audio eruit ziet heb inmiddels het dsp board ontvangen van emotiva  erin gebouwd probleem verholpen
gebruik op dit moment een yamaha ax1 als eindversterker via de 6ch ingangen. Service is ui den top bij Emotiva zal hiervan ook de versterkers gaan gebruiken. Maar eerst de ruimte klaar

VlisChris

Angini,

Welkom op het forum. Gelukkig ben ik niet de eerste die je welkom heet ;)
Wel ben ik zo te zien de eerste die je verzoekt om even wat interpunctie te gebruiken. Met hoofdletters, punten en komma's wordt je verhaal een stuk beter te lezen ;)

Alvast bedankt, en in ieder geval veel plezier met je hervonden hobby ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

anigi

Nou dat is dan weer jammer
Voor het eerst op een forum schrijven en dan meteen correcties krijgen hoe te schrijven
en dan zelf niet eens goed een naam kunnen overschrijven.
Wat mij betreft mag je mijn post weghalen ben er weer klaar mee

mvg