Tussenpersoon heeft mijn belastingaangifte niet goed ingevuld??

Started by aklasse, February 3, 2014, 23:29:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

aklasse

Kreeg een brief van de belasting dienst dat ik gegevens moet verstrekken waarom mijn jongste kind (16 jaar)geen kinderbijslag kreeg.Ook de vraag waarom mijn ziektekosten zo hoog was.
Nu heeft mijn kind wel kinderbijslag ontvangen maar heeft mijn tussenpersoon vermeld bij de aangifte van 2012 dat we dus geen bijslag kregen.
Ik heb contact gehad met mijn tussenpersoon en vertelde mij dat ik dat had gezegd, dom natuurlijk van hem, iedereen krijgt kinderbijslag.
Mijn ouders dochter krijgt geen kinderbijslag, wij vermoeden dat hij daardoor is verward.Ik had natuurlijk dit zelf moeten controleren.Wel vreemd de belastingdienst kan dt toch ook zien.
De ziektekosten was zo hoog omdat mijn dochter een ernstig misdrijf moest ondergaan en ik daardoor ook een burn out kreeg .Ook moest mijn dochter naar een andere school.Wij hebben daardoor extra kosten moeten maken o.a reiskosten van mijn dochter en veel medicatei en belkosten.

Is er nu kans dat ik een boete moet betalen, ook al is dit per abuis gedaan.

Nahpets

De ziektekosten waar naar gevraagd wordt zul je moeten kunnen onderbouwen. Kijk daar samen naar met degene die je aangifte heeft opgesteld/ingedient.

De Belastingdienst legt de verantwoordelijkheid voor je aangifte volledig bij jou neer. Ook als een ander die voor jou ingevuld heeft.

Nog geen zorgen maken over een boete, eerst de vragen zo goed mogelijk (en op tijd!) beantwoorden.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

aklasse

Bedankt voor u reactie,het grootste gedeelte van de ziekenfonds kunnen we onderbouwen,alleen hebben we ook veel medicatie gekocht bij de kruidvat(homeopaties)zodat wij niet verslaafd raakte aan rustgevers e.d. Daar heb ik helaas geen bonnen meer van wel kan ik via bankafschriften dit onderbouwen. Ik ga dit nu zo snel mogelijk opsturen.

Hanky Panky

Quote from: Nahpets on February  3, 2014, 23:37:12

De Belastingdienst legt de verantwoordelijkheid voor je aangifte volledig bij jou neer. Ook als een ander die voor jou ingevuld heeft.

Dat klopt maar sinds vorig jaar deelt de malverserende belastingadviseur gewoon vrolijk mee in de boete  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Former member 78


Hanky Panky

Quote from: aklasse on February  3, 2014, 23:58:29
Bedankt voor u reactie,het grootste gedeelte van de ziekenfonds kunnen we onderbouwen,alleen hebben we ook veel medicatie gekocht bij de kruidvat(homeopaties)zodat wij niet verslaafd raakte aan rustgevers e.d. Daar heb ik helaas geen bonnen meer van wel kan ik via bankafschriften dit onderbouwen. Ik ga dit nu zo snel mogelijk opsturen.

Dat is ook niet aftrekbaar, alleen door een arts voorgeschreven medicatie.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

aklasse


Hanky Panky

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

aklasse

Oke,dan kom ik niet aan het bedrag wat ik opgegeven heb.

basyamaha

Bij verkeerde aangifte gelijk belasting diens bellen wat te doen .
Ze geven duidelijke uitleg wat je kan doen .

aklasse

Ik wist niet dat hij fout was ingevuld, daarom kreeg ik een brief van de belasting.