Transformers Age of Extinction

Started by skank1, February 3, 2014, 10:10:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MLCinema

Jt cinema geweest voor deze film in dbox en dolby atmos. Wat een unieke ervaring!!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

zoldar

Ja diet atmos set in e jt is mijn nieuwe referentie. Ik durf zelfs te stellen dat het mee kan met de pa van pink floyd in de kuip. Ik heb Godzilla gezien in jt vlaardingen en ik denk dat ik dat niet mee ga maken bij iemand thuis.

Toch fijn, want de normale bios, met zijn knetternd harde overstuurde geluid en onscherp beeld, kan ik thuis inmiddles beter.

Maar die atmos set van jt dat ga ik waarschijnlijk nooit redden.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Raymond187

Quote from: zoldar on July 14, 2014, 23:41:35
Toch fijn, want de normale bios, met zijn knetternd harde overstuurde geluid en onscherp beeld, kan ik thuis inmiddles beter.
Daar stoor ik me vaak aan. Het geluid slecht afgesteld. Wat voor aap regelt het geluid in bv Pathe? Is dat een balie medewerker, sociale werkplaats persoon of wel een audio/geluidsman/vrouw?

alexander2

Quote from: Raymond187 on July 15, 2014, 10:32:22
Daar stoor ik me vaak aan. Het geluid slecht afgesteld. Wat voor aap regelt het geluid in bv Pathe? Is dat een balie medewerker, sociale werkplaats persoon of wel een audio/geluidsman/vrouw?

Voor mij geen bios meer ben er echt klaar mee.

zoldar

Ja, echt bar slecht afgeregeld. Of ze draaien daar met te kleine versterkers. Het klinkt als het eerste budget set vlak voordat ik hem opblies.

Ik heb gelezen dat pathe schouwburgplein een nieuwe set speakers van stage company heeft geinstalleerd. Zal me benieuwen.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

jon81

In het metropolis in Antwerpen draaien ze hem in Auro 11.1, maar dat zegt waarschijnlijk ook niets over de gebruikte speakers en versterkers.
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

tiptop

FF over de film. Gister gekeken. Vond 'm erg slecht, jammer genoeg! Het verhaal klopt niet helemaal, special effects kloppen  niet altijd (dingen gaan door elkaar heen of overlappen) en het was wel gigantisch over de top. TE veel van het goede. Jammer, want de vorige delen vond ik wel leuk om te kijken.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Raymond187

Morgen kijken in Imax. Ben wel benieuwd.  :popcorn:

zoldar

Ik vond deel 1 echt geweldig. Maar dat was meer het kind in mij die zei, wauw! optimus prime.
Bij de rest is het veel lawaai en is het kind in mij weer weggelopen en denk ik, ja leuk, domme herrie film.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Melbury

Quotehet kind in mij weer weggelopen 

Moet je voor oppassen, anders kan je een nare cynische oude dag tegemoet zien. Dus snel het kind weer terughalen voor het evenwicht.  ;D

Jinsu

Quote from: Raymond187 on July  7, 2014, 08:27:25
Deel 3 garbage....Heb je op een 17" TV gekeken met 1 werkende speaker?

Nee, moet helaas nog steeds genoegen nemen met een Full HD projectie op een 110" scherm. Datgene wat Roksan zegt is het euvel, robots met menselijke trekken is gewoon niet mijn ding ;) ,
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Raymond187

R2d2 of Wall-E is meer je ding als robot?

Maar goed fair enough natuurlijk. Ik vind het alleen vreemd als mensen de film bekritiseren, omdat ze er iets heel anders van verwachten. B.v. diepgang in de verhaallijn. Robots zonder menselijk emotie. 

Ik heb de film afgelopen donderdag in iMax gezien. Ik vind hem weer leuk, maar wel de minste van de 4 en duurde mij 30 min. te lang.

Jinsu

In deel I en II waren het robots, zonder menselijke trekken in de zin van olie als bloed en dergelijke.

Nothing beats R2D2 :P .
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Jumping Jack

Het zijn dan ook niet echt robots, maar wel aliens  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

zoldar

Quote from: Raymond187 on July 23, 2014, 12:23:38
R2d2 of Wall-E is meer je ding als robot?

Maar goed fair enough natuurlijk. Ik vind het alleen vreemd als mensen de film bekritiseren, omdat ze er iets heel anders van verwachten. B.v. diepgang in de verhaallijn. Robots zonder menselijk emotie. 

Ik heb de film afgelopen donderdag in iMax gezien. Ik vind hem weer leuk, maar wel de minste van de 4 en duurde mij 30 min. te lang.

wauw, als jij hem al de slechtste vind.....nee voor mij was 1 de beste, 2 mwehhhh, 3 iets minder mweeeeh......

en verwacht er inmiddels niets meer dan domme actie van.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

squeek

Vorige week in imax gaan zien en ben zelf best wel fan van de reeks. Toch is dit deel de minst leuke en veel te lang om boeiend te blijven. 30min te lang inderdaad en voor mij was het verhaal niet boeiend meer. Enige wat ik nog cool vond waren de dinobots maar verder was de interesse wel weg. Ik had het al moeilijk bij deel drie, maar kom, dat was een mooi einde geweest van een leuke blockbuster trilogie. Ze hadden daar wel mogen stoppen maar ja, de kassa rinkelt weer.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

VTEC_genieter

Afgelopen weekend ook deze film gezien, in 3D IMAX.
We zaten in het midden van de zaal, misschien moeten we de volgende keer bij IMAX op de laatste rij zitplaatsen zitten.
Want de acties gingen heel snel over het beeld, waarbij er vaak 2 gigantische robots met elkaar vochten in volbeeld IMAX. Ik had moeite om te zien wie WIE was. Die robots leken ook op mekaar.
Mijn ogen bleven maar rollen, van links naar rechts. Non stop.

En haha, naast me zat een man en die had er flink last van. Hij deed na 1,5 uur vaak z'n 3D bril af en moest vaak aan z'n ogen wrijven.

Ow ja, ik vond de film niet zo best. Deel 1 en 2 zijn veel beter!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Raymond187

Quote from: zoldar on July 23, 2014, 14:24:28
wauw, als jij hem al de slechtste vind.....
Slechtste niet, maar minst leuke ;) De eerdere delen zijn niks slecht aan.

Als ze zo doorgaan, dan hoeft er van mij geen deel 5 te komen.

X-men  blijft tenminste goed :headbanging:

skyfox

Ik vond het een erg leuk deel, stukken beter dan deel 3. Vooral een grumpy Optimus was erg verfrissend, alsmede de iets grotere focus op de oorsprong van de Transformers. Wat mij betreft genoeg mogelijkheden voor een 5e deel. Puntje van kritiek: stop nou eens met die domme blondjes in de film...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

VTEC_genieter

Maar heb je wel die Barbie benen gezien?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Nahpets

Net met zoonlief wezen kijken in Hoofddorp. Leuke film. Verhaal is natuurlijk flinterdun, maar dat mag de pret niet drukken. Prima 3D, heel aardig geluid, heb me niet gestoord aan de acteurs. Het idee van de dinobots vondd ik erg leuk gedaan. Opent diverse mogelijkheden voor een deel 5. En de missie van Optimus aan het einde is dan deel 6. Of zo.

Dikke 7/10.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

VTEC_genieter

Met mooiere auto's in dit deel :)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Exxar

Dit soort films is natuurlijk niet gemaakt met een supersterk verhaal en moet het hebben van de special effects. Typisch toch voor een zomerse blockbuster?
Ik zal jammer genoeg weer moeten wachten tot de film uitkomt o Blu-ray verhuur/verkoop, want ik heb in 8 jaar nog geen enkele cinema gevonden met deftige zeteltjes waar is niet na 15-30 minuten kreupel in zit...  :(

squeek

Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |