ASSA

Started by Mordante, February 2, 2014, 19:59:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mordante

Zijn er hier mensen die naar de ASSA show gaan? Ik heb net op de site gekeken maar helaas komt MUSIC2 niet. Dat is wel een van de meest interessante importeurs.

Mordante

Niemand gaat naar Alkmaar?

Mordante

Vind de X-fi end de ASSA altijd de leukste audio shows van Nederland. Het verbaasd mij dat er hier zo weinig animo is voor de Audio Show Studio Alkmaar in het AZ stadion.

Spijkie

ik wil dit jaar wel gaan, densen wil ik wel eens horen en die word op de show gedemonstreerd :)
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

rovinggecko

Het is vlakbij dus zal eens wat tijd maken...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Magura

Leuke show! Ik ga morgen even kijken/luisteren.
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

daffy

Ik ga morgen ook eventjes rondneuzen, het is ieder jaar inderdaad een leuke en gezellige show.
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

Spijkie

Gister zijn mijn vriendin en ik naar de audioshow geweest en ik vond het erg geslaagd! wij zijn begonnen in de 1e kamer met Guru en ik had dit merk nog nooit gehoord maar wat een waanzinnig geluid uit de kleine Guru speakers, ik weet zo niet meer wat voor versterking erop stond maar er hing volgens mij een giga eindbak aan vast.

De kamers daarna klonken allemaal erg goed vond ik zeker voor een demo ruimte, wel viel elke keer de armdikke bekabeling op waar ik niet eens van wil weten wat het kost :). De primare set , primeur, klonk ook erg lekker en mag ook wel voor de prijs uiteraard. Ook leuk om de macintosh set een keer te luisteren en de Jmlab grand utopia . Onbetaalbaar maar wel gaaf om te horen.

Wat ik er wat aan over heb gehouden is dat voor mijn eigen speakers er ook wel een zwaardere en hogere kwaliteit aangehangen kan en mag worden, de sets vond ik allemaal een bepaalde rust en gemak in te horen , iets wat ook nog zoek maar weet nu dat de prijs daar dan ook naar gaat zijn.

Densen heb ik even gehoord en wil dat ook nog een keer in mijn eigen set horen, er komen wat nieuwe dacs en wat andere zaken als het goed is van dat merk.

tenslotte nog een leuke presentatie gehad over streaming.

Al met al weer es leuk om op een show te lopen en te luisteren.

groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Passion4Sound

De nieuwe Trinnov staat daar ook als het goed is, wanneer en waar in Alkmaar wordt de ASSA gehouden?

Spijkie

vandaag in het AZ stadion en inderdaad de trinov staat als vv op de Jmlab set :) heel gaaf
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

rovinggecko

Gister ook geweest.
Vond het een leuke en gezellig drukke show.

Interessant om de verschillende sets te horen. Vond dat de meeste of net te hard of net te zacht stonden, hetgeen het wat lastig vergelijken maakte.
Mijn indrukken:
Op de 2de binnenkomend van rechts naar links:
1) De Indiana en Guru sets. De Indiana sets waren voor mijn smaak veel te schel in het hoog. De Guru's waren al iets beter, maar een wat te vet (geforceerd) laag.
2) Sonus Faber volgens mij maar kon dat op Assa website niet terugvinden. Klonk al stukken beter, maar ook hier vond ik het hoog wat erg schel. Niet mijn ding.
3) Primare. Weet niet welke speakers er gebruikt werden. Maar of het was echt mijn muziek niet, of het klonk erg slecht. Vond het een modderige brei.
4) Rivasono. Niet geluisterd, maar even naar de akoustiek oplossingen gekeken. Moet helaas concluderen dat er niets tussen zat wat ik mezelf in m'n woonkamer op zie hangen.
Van deze kant werd ik niet echt warm. Aan de andere kant dan verder met
5) Monitor Audio. Klonk goed, maar miste wel iets op een of andere manier maar kon daar de vinger niet op leggen.
6) Von Schweikert. Mooi gebalanceerd geluid. Hele goede basis. Vond wel dat de speakers niet helemaal weg vielen, zelfs dicht bij de sweetspot. Kan natuurlijk ook aan de opname gelegen hebben zoals een mede bezoeker opmerkte.

Boven:
1) MBL & Taralabs. Dat klonk echt helemaal geweldig. Maar, kijkend naar de prijzen van dat spul mag dat ook wel! Gelukkig past het niet in mijn woonkamer :)
2) Dali met NAD. Stond te zacht om echt een oordeel over te vellen. Visueel geen combo wat mij betreft.
Aan de andere kant van de hal:
3) Pioneer. Duidelijke sales pitch op prijs en volume. Niet slecht, maar ook niet opvallend.
4) Klipsch & McIntosh. De McIntosh zijn echt plaatjes, wat een mooi spul om te zien. Maken de ekster in me los :). Uit de grote Klipsch kwam ook een groot geluid, goed voor het live gevoel. Of de finesses er ook inzitten was met de gekozen muziek op dat moment niet te beoordelen.
5) Het Trinov spul stond aan het einde van de zaal te pronken. Mooie stukken aluminium. Tussen het Klipsch geweld van dat moment niet inhoudelijk op de giga JMLab set te beoordelen.

Overall leuk om rond te kijken.
Er waren eigelijk maar 3 sets die ik echt interessant vond:
- MBL - toch echt een andere prijsklasse
- Von Schweikert - twijfel of die echt een robuste ' stage'  neer kunnen zetten (dus niet een sweetspot van 10 cm)
- Monitor Audio - Klonk goed, maar miste iets waar ik m'n vinger niet op kon leggen.

Dus... niet gelijk het gevoel gekregen dat ik thuis alles overhoop moet gooien. Een leuke bevestiging van m'n eigen set.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Passion4Sound

Quote from: Spijkie on February  9, 2014, 12:34:09
vandaag in het AZ stadion en inderdaad de trinov staat als vv op de Jmlab set :) heel gaaf
Goeie morge,
Thx voor de info, ben ik weer eens lekker laat mee. Volgende keer dan maar weer.

Deleted User

Heb de Trinnov demo gehoord bij "ASSA", zeer rommelig.... was niet de van het... Die Fransman zat steeds met zn laptop te pielen... geen idee wat hij daarmee deed... nee dus.. niet voor dat geld.

Ook voor mij een bevestiging dat ik niets overhoop ga gooien.... Ben zeer blij met wat ik nu heb...

Mordante

Ik heb een afspraak met Rivasono gemaakt. Ze komen bij mij thuis meten en geven aan de hand van de meting een advies hoe en wat ik het beste kan doen mbt akoestische aanpassingen.

Wat ik jammer vond is dat ik de grote Focal speakers niet heb gehoord.

Nahpets

Quote from: rovinggecko on February  9, 2014, 13:14:21
1) MBL & Taralabs. Dat klonk echt helemaal geweldig. Maar, kijkend naar de prijzen van dat spul mag dat ook wel! Gelukkig past het niet in mijn woonkamer :)

Stond MBL weer wet die monoblokken formaatje Miele wasmachine te spelen?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Musical Reality

Bedankt voor uw komst,

hierbij een video-impressie voor de thuisblijvers, de harde (weekend)werkers en iedereen die elders moest toeven of, gewoon niet weg mochten.

http://www.youtube.com/watch?v=w45jk7FaNvA&feature=c4-overview&list=UUguXI98dcWZ6FhNA-8DW0lw

Groet van Cor

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

rovinggecko

Quote from: Nahpets on February 10, 2014, 13:40:50
Stond MBL weer wet die monoblokken formaatje Miele wasmachine te spelen?
Viel wel mee, twee witte dozen maat schappelijke versterker, waarvan 1 de cd speler volgens mij.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Mordante

Heb MBL wat vormgeving betreft altijd wat "patserig" gevonden, veel bling bling. Maar op het geluid is weinig aan te merken. Zou het alleen vanwege het uiterlijk nooit kopen. Wat dat betreft is het een van de weinige merken daarom gewoon afvallen.

Een beetje de BMW X6 onder de audio, vast een goede auto de X6 maar iemand met smaak zal je er niet in aantreffen.

rovinggecko

Kan ik me wel in vinden. Heb je een huis bij nodig waar je er een aparte 'zaal' mee in kan richten, ze een beetje wegvallen daarin en je er niet in je woonkamer de hele dag naar moet kijken.
Maar...  Ze klonken wel erg goed!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

fietser

Afgelopen zaterdag ook naar Alkmaar gereden (150km) voor de ASSA. Was al tijden niet meer naar zo'n grote show geweest. Beginnend op de derde etage de diverse luisterruimtes bezocht. wat mij opviel was dat het tegenwoordig blijkbaar lastig is om muziek uit een set te krijgen. Twee keer het begin van de Trinnov demo meegemaakt en beide keren lukte het pas na een aantal pogingen om geluid uit de Utopia's te krijgen. Hetzelfde gold voor Macintosch, regelmatig werd er gezocht naar het juiste knopje. In deze zaal was ik niet onder de indruk. Trinnov met de Utopia's zag er imposant uit maar klonken verre van optimaal. Voor Macintosch met Klipsch gold dit ook. De Klipsch speakers vond ik goedkoop aandoen met al dat plastic in de afwerking.
Aan de andere kant van de hal NAD met Dali was een leuke combi maar de ruimte was veel te groot. MBL is qua uiterlijk een smaak kwestie, you love it or you hate it. Vond het mooi klinken een lekkere rustige demo. Zelf samengesteld cd'tje in de speler en een half uur luisteren. De prijs in deze set was wat scheef. CD-speler en versterker € 7000 p/s Speakers € 33.000.
Op de 2de verdieping geluisterd bij Primare en Audio Physic. Vond dit dramatisch slecht. Klonk als een grote brei. Muziekkeuze zal hier ongetwijfeld debet aan zijn. Bij de buren Sonus Faber en Ayre ging het een stuk beter alhoewel er duidelijk last was van burengerucht. Guru en CEC waren een apart design en gaven wonderbaarlijk veel geluid uit de kleine kastjes.
Vanwege tijdgebrek nog snel even bij Monitor audio en het voor mij onbekende Neodio wezen luisteren. Ik was aangenaam verrast over de set die stond te spelen.

Al met al een leuke dag gehad een ook weer een aantal ervaringen rijker. Feit blijft wel dat je op dit soort shows slechts een globale indruk op kunt doen. Er was in alle gevallen duidelijk last van burengerucht. Voor een echte demo zul je toch naar een dealer moeten.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.