Post hier je productfoto's

Started by VlisChris, February 2, 2014, 14:57:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Quote from: holco on February  8, 2015, 01:36:00
Ben absoluut geen fotograaf dus oordeel niet te hard  ::)
ik nog veel minder, maar wat me als eerste opvalt/stoort, is dat ze niet recht staan  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

holco

Quote from: ArjanR1 on February  8, 2015, 01:55:54
Mooie foto!
Is het spul voor de modelbouw?

Motoren voor een octo-copter (drone)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Hootie

Christiaan S
QuoteHoe bedoel je precies? Ik snap wel redelijk waar je op doelt, maar snij hem anders gerust even bij ;) 

Kijk maar of je dit een verbetering vindt.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

VlisChris

Ik had al het vermoeden dat je dat bedoelde. En ik snap ook waarom mensen dat mooier vinden.
Persoonlijk vind ik juist de ruimte rondom wel prettig. Anders krijg ik een wat "opgesloten" gevoel zeg maar.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob Eric Blank

Quote from: Hootie on February  8, 2015, 12:57:17
Christiaan S
Kijk maar of je dit een verbetering vindt.

Hootie
Ik vind dit wel lekker kijken.

VlisChris

Nu een tweede keer kijken begin ik al meer te zien wat je bedoelde. In andere woorden: ik begin je crop meer "op prijs te stellen".
Nog even, en ik ga hem mooier vinden dan mijn eigen foto :P Je legt de nadruk nu inderdaad anders. Dat was even wennen, maar ik ben het er (denk ik!) wel mee eens eigenlijk.

Altijd handig, een ander naar je foto's laten kijken. Je wordt op dingen gewezen die je zelf niet altijd ziet.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Hootie

Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Rob Eric Blank


Hootie

De belichting is goed geslaagd en de herhaling van de kleur rood doet het erg goed. Het lage standpunt is ook goedf gekozen.
M.a.w. best een aardige foto.  :headbanging:

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

VlisChris

Toevallig kom ik deze weer eens tegen :)

IMG_9423 by Sauer Fotografie, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob Eric Blank

Quote from: Christiaan S on March 18, 2015, 00:58:57
Toevallig kom ik deze weer eens tegen :)

Smakelijke plaat, krijg direct trek in koffie als ik dit zie.

VlisChris

Thanx!

foto was nog lastig te maken; ik zat net mijn minimale focusafstand. Uiteindelijk heb ik een ladder moeten pakken ;) Dat was nog tricky. Op tapijt op een ladder staan en dan door een zoeker kijken :angel:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Hij pakt me niet. Ik weet niet waarom. En ik ben benieuwd waarom niet.

Graag jullie mening.

Apeks XTX50 by Christiaan Sauer, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Raphie

#38
Nou dat lijkt me toch duidelijk, midden te veel onderbelicht, links/rechts overdreven, ronduit storend uitgelicht. Zit totaal geen sex in deze foto. De foto "techniek" frustreert het onderwerp volledig.
Het schroefdraad is het minst interessant en krijgt op deze manier alle aandacht.
Simpel maar functioneel, ook jouw aanzicht raakt kant noch wal, moest googlen om te zien dat het om een mondstuk gaat, alles wat fout is in bovenstaande foto is juist in de foto hieronder

JBL PRX Power!

BernHardN

Ik begrijp wel wat je wilde met de foto, alleen zijn idd de lichte delen te licht en ligt de focus niet op het juiste punt.
De foto van google is een gewone productfoto waar alles goed belicht is, jouw foto had een andere bedoeling.
Ik zou focusen op het belangrijkste punt en de rest goed donker maken zoals in een teaserfoto.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

VlisChris

Inderdaad had de focus net een fragment meer naar voren mogen liggen. Goed punt. Echt volledig op het xtx50 gedeelte.
Lowkey blijft een onderdeel dat ik verrekte lastig vind :) Misschien toch met veel gerichter licht. De naam belichten. En dan door lichtafval de rest meer en meer in het donker zien te krijgen.

Dat wordt eens uitproberen Hoe ik dat ga doen :D Een spot of snoot heb ik niet. Even met karton een koker over de lamp plaatsen. Al eens eerder redelijke resultaten mee gehaald. Alleen is het dan jammer dat het licht weer keihard wordt. Ook daar maar eens wat voor proberen :)

Spot als hoofdlicht. Heeeeeeeel zachtjes softbox om schaduwen in te vullen ofzo.

Ik ga vanavond weer eens wat spelen.

Ergens anders kreeg ik de tip om waterdruppels te gebruiken. Dat was mij te voor de hand liggend ;) Ik zoek juist iets dat anders dan anders is.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Raphie

Vervang iig je achtergrond, qua scherpte is er ook nog wel forse winst te behalen, jouw foto is erg soft.
Ik snap het perspectief ook totaal niet, bij mijn google voorbeeld zie je direct waar het om draait, jouw foto had net zo goed een onderdeel van een grasmaaier, racefiets of auto kunnen zijn.
Wat had je zelf voor ogen met deze foto?
JBL PRX Power!

BernHardN

Quote from: Christiaan S on December 13, 2015, 11:21:28
Inderdaad had de focus net een fragment meer naar voren mogen liggen. Goed punt. Echt volledig op het xtx50 gedeelte.
Lowkey blijft een onderdeel dat ik verrekte lastig vind :) Misschien toch met veel gerichter licht. De naam belichten. En dan door lichtafval de rest meer en meer in het donker zien te krijgen.

Dat wordt eens uitproberen Hoe ik dat ga doen :D Een spot of snoot heb ik niet. Even met karton een koker over de lamp plaatsen. Al eens eerder redelijke resultaten mee gehaald. Alleen is het dan jammer dat het licht weer keihard wordt. Ook daar maar eens wat voor proberen :)

Spot als hoofdlicht. Heeeeeeeel zachtjes softbox om schaduwen in te vullen ofzo.

Ik ga vanavond weer eens wat spelen.

Ergens anders kreeg ik de tip om waterdruppels te gebruiken. Dat was mij te voor de hand liggend ;) Ik zoek juist iets dat anders dan anders is.

Probeer de pringleskoker eens! Met rook misschien!

@Ralphie, Chris probeert geen standaard productfoto te maken maar een teaserfoto!
Hier staan 2 foto's 1 is een teaser en de andere een normale productfoto.

http://www.pentax.com/en/pentaxff/

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Raphie

#43
Snap ik, maar een goede teaser foto geeft was clue's voor features of USP's, deze foto raakt kant noch wal. Daarnaast is die technisch gewoon niet op het niveau van de camera foto die jij aanhaalt. Veel te soft / flets totaal niet gestoken / gefocusseerd, kijk eens hoe dat XtX50 in het midden gewoon onscherp staat. Terwijl beide ventielen op de uiteinden weer scherper zijn. Voelt niet natuurlijk, voelt als photoshop gepruts.
JBL PRX Power!

Henrie

Quote from: Raphie on December 13, 2015, 11:26:12
Ik snap het perspectief ook totaal niet, bij mijn google voorbeeld zie je direct waar het om draait, jouw foto had net zo goed een onderdeel van een grasmaaier, racefiets of auto kunnen zijn.
Nou, het is dat jij in een eerder bericht noemde dat het een mondstuk is en dat ik uit andere topics weet dat Christiaan aan duiken doet, anders had ik met die door jou aangehaalde foto ook totaal niet geweten wat het zou zijn. Dat ligt dus niet aan het perspectief van Christiaans foto...
Musical Fidelity M6500i - Musical Fidelity M6CD - Pioneer SC-2023 - Pioneer BDP-LX58 - JBL Studio 590 / 530 / 520C - Pioneer KRL-37V - Humax IRHD5000C

Raphie

#45
Quote from: Henrie on December 13, 2015, 11:57:42
Nou, het is dat jij in een eerder bericht noemde dat het een mondstuk is en dat ik uit andere topics weet dat Christiaan aan duiken doet, anders had ik met die door jou aangehaalde foto ook totaal niet geweten wat het zou zijn. Dat ligt dus niet aan het perspectief van Christiaans foto...
daar verschillen we dan van mening, als een duiker voor je staat, zie je het zoals op de google foto, hierdoor kan iig ikzelf, al veel makkelijker het product plaatsen. Dit samen met de de onsamenhangende uitlichting, de tegensprekende focus, matige scherpte, maakt het gewoon tot een niet zo'n goede foto. Chris vraagt om feedback, zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

even voor de duidelijkheid, dat ik aangeef wat er volgens mij "mis" is zegt niet dat ik het zelf beter kan. Mijn fotografeer skills zijn beperkt tot het kiezen van een preset en scherp stellen, nabewerken doe ik nooit. Als leercurve is het goed voor Chris om hier mee te experimenteren, maar het komt hier niet uit de verf. Wanneer dit een betaalde opdracht was geweest dan was dit resultaat niet acceptabel.
Ook een mooi voorbeeld, kijk eens op zowel de aangehaalde pentax camera teaser, als de google product foto naar de textuur verschillen tussen hard rubber, zacht rubber en hard plastic, je kan beide foto's bijna voelen, bij Chris is dit één zwarte brei/waas
JBL PRX Power!

Henrie

Quote from: Raphie on December 13, 2015, 12:07:34
daar verschillen we dan van mening, als een duiker voor je staat, zie je het zoals op de google foto, hierdoor kan iig ikzelf, al veel makkelijker het product plaatsen. Dit samen met de de onsamenhangende uitlichting, de tegensprekende focus, matige scherpte, maakt het gewoon tot een niet zo'n goede foto.
Dat het misschien geen goede foto is, dat zal best. Ik geef alleen aan dat ik in jouw foto ook niet had gezien dat het mondstuk was. Ik heb echt wel eens een duiker gezien (op beeld dan toch, niet 'live'), maar ik had 'm niet herkend. Dat lag dus, voor mij in ieder geval, niet aan de foto van Christiaan...

Quote from: Raphie on December 13, 2015, 12:07:34
Chris vraagt om feedback, zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

even voor de duidelijkheid, dat ik aangeef wat er volgens mij "mis" is zegt niet dat ik het zelf beter kan. Mijn fotografeer skills zijn beperkt tot het kiezen van een preset en scherp stellen, nabewerken doe ik nooit. Als leercurve is het goed voor Chris om hier mee te experimenteren, maar het komt hier niet uit de verf. Wanneer dit een betaalde opdracht was geweest dan was dit resultaat niet acceptabel.
Ook een mooi voorbeeld, kijk eens op zowel de aangehaalde pentax camera teaser, als de google product foto naar de textuur verschillen tussen hard rubber, zacht rubber en hard plastic, je kan beide foto's bijna voelen, bij Chris is dit één zwarte brei/waas
Ik heb nergens kritiek gegeven op jouw manier van kritiek geven. Moet je lekker zelf weten. Dus waarom je nu zo in de verdediging schiet, is me niet helemaal duidelijk...
Musical Fidelity M6500i - Musical Fidelity M6CD - Pioneer SC-2023 - Pioneer BDP-LX58 - JBL Studio 590 / 530 / 520C - Pioneer KRL-37V - Humax IRHD5000C

Raphie

Ik schiet niet in de verdediging, geef alleen even context, had ik ook in een aparte post kunnen doen.
JBL PRX Power!

Henrie

Quote from: Raphie on December 13, 2015, 12:27:35
Ik schiet niet in de verdediging, geef alleen even context, had ik ook in een aparte post kunnen doen.
Ja, zo kun je het ook noemen... ;D
Musical Fidelity M6500i - Musical Fidelity M6CD - Pioneer SC-2023 - Pioneer BDP-LX58 - JBL Studio 590 / 530 / 520C - Pioneer KRL-37V - Humax IRHD5000C

VlisChris

Bewust het zaakje niet mooier/schoner/enz gemaakt dan het is.

Ik wilde een semi-realistisch plaatje neerzetten.

Dat het in werkelijkheid compleet anders is, dat maakt mij dan weer net niks uit :D

_MG_9430.jpg by Christiaan Sauer, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.