OpenElec / LibreElec KODI, ervaringen en samenstelling HTPC

Started by TopGun2010, January 28, 2014, 19:12:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TopGun2010

Kijk naar mijn setup, eerste bericht, volledig fanless. Ook Streacom heeft mooie fanless oplossingen. Wel goed kijken of de hardware past.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

CineSmurf

Quote from: joostpolletje on February  5, 2014, 15:59:23
en andere fanless systemen?
Ik ga er een maken op basis van een Akasa kast. Als het goed is komen de onderdelen vrijdag (eindelijk). Ik zal in mijn topic over die htpc de bevindingen wel even posten.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

joostpolletje

KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

CineSmurf

Ik zat eerst naar de Galileo te kijken, maar kennelijk koelt die niet zo goed als de Euler. Uiteindelijk dus de Euler geworden. Check ook dit topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=140101.0
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Xstream

Zie ook mijn eerdere geplaatste setup ... ook een fanless setup voor HTPC gebruik met de Akasa Euler.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

TopGun2010

Heb eindelijk een tracking number van mijn Plex-HD case gekregen, als het goed is komt hij aankomende week binnen. Wel lang moeten wachten. Hoop dat het de moeite waard is!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

renegade

#31
Sinds een maand of twee, hier nu ook een HTPC draaien;
i3 4130T met noctua LH9i cooler ( tijdens bedrijf nauwelijks hoorbaar met het oor naast de kast) op een asrock mITX H61 bordje, met 8 gig geheugen en 60 Gig sandisk ssd.
En daar draait dan openelec op. Met Yatse als afstandbediening op een samsung tablet.
Leuk hoor :popcorn:

oh ja in  een LC-power kastje met 75w voeding
mooie muziekapparaatjes

J0ell

Even een vraagje, kon het zo snel niet terugvinden en vond het ook onnodig om een nieuw topic te openen.

Ik heb sinds gisteren voor op de slaapkamer een Raspberry staan met openelec XBMC. Enkel krijg ik nu geen enkele repository toegevoegd..
Niet via een usb zip bestand/via netwerk/of via een toegevoegde source. Heeft iemand van jullie enig idee of ervaring?
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

katwax

Quote from: J0ell on August 19, 2014, 08:58:52
Even een vraagje, kon het zo snel niet terugvinden en vond het ook onnodig om een nieuw topic te openen.

Ik heb sinds gisteren voor op de slaapkamer een Raspberry staan met openelec XBMC. Enkel krijg ik nu geen enkele repository toegevoegd..
Niet via een usb zip bestand/via netwerk/of via een toegevoegde source. Heeft iemand van jullie enig idee of ervaring?
Krijg je een fout of lukt er iets niet?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

J0ell

Quote from: katwax on August 19, 2014, 15:57:37
Krijg je een fout of lukt er iets niet?

Ik krijg de melding dat het formaat van repository.zip (volledige naam dan uiteraard :D) niet correct is.
Het is toch echt de juiste repository.zip
Zowel die van Fusion als Repo werken beide niet. Ik ga vanavond nog even verder knutselen  :wacko:
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

katwax

je hebt toch custom repository genomen?
Het is toch geen zip in een zip?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

J0ell

Nee was geen zip in een zip. Bleek een verkeerde power adapter te zijn.. Hierdoor functioneerde XBMC niet naar behoren  :nopompom:
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

katwax

Quote from: J0ell on August 20, 2014, 20:29:05
Nee was geen zip in een zip. Bleek een verkeerde power adapter te zijn.. Hierdoor functioneerde XBMC niet naar behoren  :nopompom:
Wel vreemd dat hij dan wel kon starten.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

ldegouw

Quote from: J0ell on August 19, 2014, 16:46:14
Ik krijg de melding dat het formaat van repository.zip (volledige naam dan uiteraard :D) niet correct is.
Het is toch echt de juiste repository.zip
Zowel die van Fusion als Repo werken beide niet. Ik ga vanavond nog even verder knutselen  :wacko:

Voor fusion heb je ook geen zip nodig, die kan je gewoon via de http toevoegen.
Stroom is echt heel belangrijk voor die raspberry's en het kan je veel ellende schelen door er gewoon een goede adapter aan te hangen. Ik heb zelf een 3A adapter eraan hangen en loopt nu soepel.
Denon x4000; Panny 42pv70; B&O beolab 1, beolab 2, beolab 8000, beocenter 2300; Raspberry pi met XBMC, humax 5000c, wii, en wat andere rommel

J0ell

Quote from: ldegouw on August 21, 2014, 00:05:10
Voor fusion heb je ook geen zip nodig, die kan je gewoon via de http toevoegen.
Stroom is echt heel belangrijk voor die raspberry's en het kan je veel ellende schelen door er gewoon een goede adapter aan te hangen. Ik heb zelf een 3A adapter eraan hangen en loopt nu soepel.
Quote from: katwax on August 20, 2014, 23:18:37
Wel vreemd dat hij dan wel kon starten.

Ja dat heb ik gemerkt, had er eest een 1A adapter aanhangen en dit gaf toch wel veel shit..  :crazy:
Nu een 2A adapter er aan gehangen en dat functioneert uitstekend. Lijkt geen tekort meer te krijgen nu.  :pompom:
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

KayaRahnee

Even van dit draadje gebruik maken (hopelijk toegestaan) ....

Iemand bezorgde mij een SD kaartje met daarop openelec geïnstaleerd.
Ik, als complete digibeet, hiermee aan de slag ......
Als info kreeg ik :
"Vermits de Zbox geen infraroodontvanger heeft, kun je Kodi niet bedienen met een afstandsbediening.
Je zult een Kodi/XBMC afstandsbedieningsapp moet downloaden en installeren voor je tablet of smartphone".... daarna SD kaartje in de zotac prikken en klaar ....... echter kreeg ik het zo niet aan de praat.
Installatie bleef hangen bij "Main Menu".
Dan toch maar USB stick in de Zotac geprikt en bedraad toetsenbord aangesloten, zo lukte bediening wel.
Opstarten lukte na een 5 tal keer "run openelc installer" te hebben gekozen niet, bij de keuze "run openelec live" verscheen het openelec logo eindelijk op het TV scherm ..... dank aan m'n vrienden Google en YouTube.
Kodi remote geïnstalleerd op tablet, deze werkt ook.

Informatie die ik kan oproepen via "systeem" in OpenELEC:
Besturingssysteem: OpenELEC (official)
version 5.0.8 kernel Linux 3.17.8
Generic. x 86_64

Maar ik zit nu toch nog met een paar onduidelijkheden:
Waarom lukte installatie niet met enkel de SD kaart? (terwijl er overal word geschreven dat het wel moet kunnen).
Zijn er beperkingen bij gebruik van USB stick / openelec, harde schijf zit dus nu niet in Zotac.( Is de Zotac nu echt klaar voor gebruik).
Hoe krijg ik bvb rockpalast e.d. op de zotac? http://www1.wdr.de/fernsehen/kultur/rockpalast/
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

TopGun2010

Denk dat je een nieuwe installatie moet draaien. Via de pc OpenElec downloaden en zelf een installatie USB of sd maken. Of is de sd ook een installatie medium?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

KayaRahnee

Quote from: TopGun2010 on May 11, 2015, 21:59:53
Denk dat je een nieuwe installatie moet draaien. Via de pc OpenElec downloaden en zelf een installatie USB of sd maken. Of is de sd ook een installatie medium?

Ik denk dat ik het simpelweg niet goed begrijp..... en daardoor twijfel ik of alles wel juist is geïnstalleerd.

Zoals vermeld in mijn vorige post heeft die persoon OpenELEC op het sd kaartje gezet.
Toen ik het kaartje in de Zotac prikte kreeg ik het Main Menu waar ik niet verder kon.
Dan USB stick ook in de Zotac en toen kon ik wel keuzes maken in Main Menu, OpenELEC logo kwam op m'n scherm zoals hoort, installatie afgerond.
Wanneer ik nu opstart zie ik het Kodi scherm met aan onderkant het menu afbeeldingen/video/ muziek/ programma's/ systeem.
Dat lijkt dus goed te zijn? maar ik heb nog geen testmogelijkheid (geen map met films of dergelijke).
Hoe kom ik nu te weten of de installatie (OpenELEC/Kodi versie) de gewenste is (dat is eigenlijk mijn hoofdvraag).
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

TopGun2010

Vraag die vriend anders even jou te helpen, zonder kennis wordt het wel erg lastig om alles in te stellen!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

KayaRahnee

Quote from: TopGun2010 on May 12, 2015, 07:38:10
Vraag die vriend anders even jou te helpen, zonder kennis wordt het wel erg lastig om alles in te stellen!

Eerstdaags komt er iemand langs om te zorgen dat Squeezebox en Zotac de NAS vinden ....... hij wist me te vertellen dat hij helemaal geen ervarring had met Kodi ......... verder ken ik niemand die mij zou willen/kunnen helpen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

J0ell

Quote from: KayaRahnee on May 12, 2015, 09:08:39
Eerstdaags komt er iemand langs om te zorgen dat Squeezebox en Zotac de NAS vinden ....... hij wist me te vertellen dat hij helemaal geen ervarring had met Kodi ......... verder ken ik niemand die mij zou willen/kunnen helpen.

Dan gaat hier veel tijd in zitten ben ik bang :blush: ik zou dan goed kijken waar je tegen aan loopt en dit goed formuleren in deze threat.
De installatie van Kodi gaat niet altijd even eenvoudig.

Als je Kodi nu vanaf USB hebt draaien dan is dit in principe ook goed. HDD is niet vereist. Kijk maar naar een Raspberry. Je zult dan wel films moeten streamen.
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

Sopper

Quote from: KayaRahnee on May 11, 2015, 23:26:30

Wanneer ik nu opstart zie ik het Kodi scherm met aan onderkant het menu afbeeldingen/video/ muziek/ programma's/ systeem.
Dat lijkt dus goed te zijn? maar ik heb nog geen testmogelijkheid (geen map met films of dergelijke).
Hoe kom ik nu te weten of de installatie (OpenELEC/Kodi versie) de gewenste is (dat is eigenlijk mijn hoofdvraag).

Als je in het (start)scherm zit wat je aangeeft met afbeeldingen/video/muziek/etc, dan is openelec correct geïnstalleerd.
Vervolgens ga je naar systeem, daar kun je alle instellingen naar eigen wens instellen en dus ook je pad naar je bestanden.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

KayaRahnee

Quote from: J0ell on May 12, 2015, 16:16:40
Dan gaat hier veel tijd in zitten ben ik bang :blush: ik zou dan goed kijken waar je tegen aan loopt en dit goed formuleren in deze threat.
De installatie van Kodi gaat niet altijd even eenvoudig.
Als je Kodi nu vanaf USB hebt draaien dan is dit in principe ook goed. HDD is niet vereist. Kijk maar naar een Raspberry. Je zult dan wel films moeten streamen.
Quote from: Sopper on May 12, 2015, 16:51:46
Als je in het (start)scherm zit wat je aangeeft met afbeeldingen/video/muziek/etc, dan is openelec correct geïnstalleerd.
Vervolgens ga je naar systeem, daar kun je alle instellingen naar eigen wens instellen en dus ook je pad naar je bestanden.

Bedankt allen voor reply.
Als ik dit allemaal zo lees krijg ik de indruk dat het wel snor zit m.b.t. installatie.
Heb de YouTube app ook kunnen installeren en via http://addons.kodi.tv/search/?keyword=rockpalast
vond ik in add-ons "Rockpalast".....hoe ik die op de zotac krijg zal ik ook nog moeten uitpluizen, maar al doende leert men hoor ik steeds.

Zal nog één en ander moeten worden bijgesteld aan instellingen, maar dat hangt natuurlijk samen met mijn eigen wensen / behoefte, iemand tips i.v.m. instellingen dan hoor ik dat graag.
Alvast bedankt.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Sopper

# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

KayaRahnee

Quote from: J0ell on May 12, 2015, 16:16:40
ik zou dan goed kijken waar je tegen aan loopt en dit goed formuleren in deze threat.
De installatie van Kodi gaat niet altijd even eenvoudig.

Tsja, waar ik zoal tegen aanloop ...... voorbeeldje:
Wanneer ik via Add-ons naar Add on depot ga krijg ik:
BIG FAT WARNING.
Use this repository at your own risk.
If your house gets burnied, it's your fault, not ours.
We give no guarantee. We give no support.
Wat heeft dit te betekenen ...... beetje gekke uitleg, wat moet men hiermee?

Krijg bij opstarten ook steeds melding "Geen PVR add-on ingeschakeld........ moeilijk voor een leek om een keuze te maken wanneer men niet weet over wat het gaat ...... en dat is nu juist mijn probleem, weet er (voorlopig) het fijne nog niet van.
Het instellen van OpenELEC laat me terugdenken aan het destijds instellen van mijn NAS, ook grotendeels, mede door hulp, tot een goed eind kunnen brengen ...... hopelijk komt dit ook oké.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.