Hard Reset

Started by Rudi64, January 18, 2014, 12:29:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rudi64

Deze week kwam ik thuis van het werk en starte zoals gewoonlijk de laptop op...maar deze keer
kreeg ik juist een zwart scherm..verschillende malen opnieuw geprobeerd deze op te starten,maar helaas..
Ik ben er mee bij een computerzaak gereden om deze eens uitvoerig te testen en een diagnose te krijgen wat er fout ging en na een dag kreeg ik het verdict dat heel waarschijnlijk het moederbord(kost +-350€) stuk was.
S'avonds kreeg ik een tip van een vriend van iemand die hij kende die jarenlang in de it heeft gewerkt en nu nog wat
2dehands laptops opkoopt en restaureert en voor een zacht prijsje doorverkoopt.Even naar die persoon gebeld voor zo een laptopje en hij vroeg terloops wat er aan mijn oude laptop scheelde...waarop hij mij de tip gaf deze eens
een hard reset te doen..batterij eruit,stoomkabel eraf,powerknop 15sec inhouden en terug stroomkabel erop en opstarten...resultaat..niets...
Na een paar maal geprobeerd..dezelfde routine gedaan,maar inplaats van de stroomkabel erop te steken,gewoon de batterij teruggeplaatst en ja hoor...de laptop starte terug op en alles is normaal..
Blijkbaar zat de laptop geblokkeerd in de BIOS volgens die persoon..
Bijna had ik mijn laptop weggesmeten en een andere gekocht..
Daarvoor moet je je laptop laten doorlichten door een "pro"... :devil:
Je ziet..een second opinion kan nooit kwaad..

EDIT :
Blijkbaar was er toch iets essentieels verkeerd met de Laptop,is na een tijd terug uitgevallen
en niet meer bruikbaar.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.