Legaal films downloaden?

Started by quattronl, January 16, 2014, 09:53:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

quattronl

Zou het dan toch gaan gebeuren, legaal je films en muziek downloaden?
http://www.telegraaf.nl/digitaal/22214671/__Website_legale_downloads__.html
Eerst zien, dan geloven.

De in dat artikel genoemde url (www.thecontentmap.nl) doet nog even niks. Vast om de spanning op te bouwen...
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

magicbas

Downloaden is in Nederland toch al legaal...
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

Etiennevh

Quote from: magicbas on January 16, 2014, 10:14:10
Downloaden is in Nederland toch al legaal...

Het aanbieden van "gratis" content echter niet dacht ik..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

james_bond

Citaat uit de Telegraaf:

Downloaden van illegale bestanden is nu niet verboden, het op internet zetten ervan wel. De creatieve industrie vecht al jaren om ook het downloaden te verbieden. Staatssecretaris Teeven (Justitie) werkte eerder aan een vernieuwde Auteurswet met zo'n verbod, maar het parlement wilde daar niet aan.
HT: Epson EH-TW9300, Epson EH-TW3200, DENON AVR-X6700H, Onkyo HT-S9405THX, 2 paar Translator Heliodoor, Translator Center 12, Dune Solo 4K,Apple TV 4K, Projecta Tensioned Elpro RF Electrol 122inch (zichtmaat 270 cm x 152 cm), Zyxel NAS540.

quattronl

Wellicht had ik als titel moeten nemen: "Esthetisch verantwoord films en muziek downloaden" ;)

Zo te lezen is de industrie na jarenlang te hebben geslapen eindelijk wakker geworden en hebben ze bedacht dat het wellicht toch anders moet.
GOEDEMORGEN! Dit had jaren geleden moeten gebeuren. Er zijn nu zoveel alternatieven, al of niet betaald en/of verantwoord.
Alles hangt m.i. af van de hoeveelheid content. En gezien de url-extensie (.nl) riekt dit naar iets Nederlands, niet iets internationaals. En dan ga ik aan de haalbaarheid twijfelen...
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

magicbas

Quote from: quattronl on January 16, 2014, 16:32:19
Wellicht had ik als titel moeten nemen: "Esthetisch verantwoord films en muziek downloaden" ;)

Ik zie niet in waarom het downloaden "mooi" moet zijn  :tongue2:
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

murphy_lee

Nu we het over de term downloaden hebben....
Sinds vanmiddag is er per direct een download verbod in Nederland ingegaan!

Het downloaden via nieuwsgroepen of torrents zal binnen korte tijd (lees: binnen een week) verleden tijd zijn.

Ik schat dat zeker 60% van ons hier op het forum hun films downloaden en is het de moeite waard de blu ray er van aanschaffen.

Wat zijn jullie alternatieven?

- blijven downloaden
- netflix, hulu oftewel streaming s diensten.
- hard copy aanschaffen

Eigenlijk "pol" waardig :)

I badbeat my meat by busting my nuts.

magicbas

#7
Quote from: murphy_lee on April 10, 2014, 15:33:17
Nu we het over de term downloaden hebben....
Sinds vanmiddag is er per direct een download verbod in Nederland ingegaan!

Het downloaden via nieuwsgroepen of torrents zal binnen korte tijd (lees: binnen een week) verleden tijd zijn.

Heb je hier een bron bij? Want dit nieuws zou mij zeer verbazen...

Edit; gevonden: http://www.nu.nl/binnenland/3748520/downloadverbod-per-direct-van-kracht-in-nederland.html

Belangrijke passage (wat mij betreft):
Stichting Brein
Het handhaven van het verbod is niet aan de overheid, maar aan de houders van auteursrecht. Die zijn onder meer vertegenwoordigd in de Stichting Brein, die eerder al zorgde voor de blokkade van torrentsite The Pirate Bay.
In een reactie op zijn website stelt de stichting dat het zijn vizier richt op aanbieders van auteursrechtelijk materiaal en niet op downloadende gebruikers. "Dat beleid blijft onveranderd."
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

Peerless Monster

Quote from: murphy_lee on April 10, 2014, 15:33:17
Nu we het over de term downloaden hebben....
Sinds vanmiddag is er per direct een download verbod in Nederland ingegaan!

Het downloaden via nieuwsgroepen of torrents zal binnen korte tijd (lees: binnen een week) verleden tijd zijn.

Ik schat dat zeker 60% van ons hier op het forum hun films downloaden en is het de moeite waard de blu ray er van aanschaffen.

Wat zijn jullie alternatieven?

- blijven downloaden
- netflix, hulu oftewel streaming s diensten.
- hard copy aanschaffen

Eigenlijk "pol" waardig :)



Hard copy...
Terug naar de CD's!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

newday

Quote from: murphy_lee on April 10, 2014, 15:33:17
Nu we het over de term downloaden hebben....
Sinds vanmiddag is er per direct een download verbod in Nederland ingegaan!

Het downloaden via nieuwsgroepen of torrents zal binnen korte tijd (lees: binnen een week) verleden tijd zijn.

Ik schat dat zeker 60% van ons hier op het forum hun films downloaden en is het de moeite waard de blu ray er van aanschaffen.

Wat zijn jullie alternatieven?

- blijven downloaden
- netflix, hulu oftewel streaming s diensten.
- hard copy aanschaffen

Eigenlijk "pol" waardig :)

Je vergeet nog optie 4:
- het digitale bestand aanschaffen

murphy_lee

Quote from: newday on April 10, 2014, 17:49:58
Je vergeet nog optie 4:
- het digitale bestand aanschaffen

Oftwel video on demand?

Staan hier de nieuwste content op? (zelf namelijk geen ervaring mee)
Nadeel lijkt me dat je een x bedrag betaalt voor een dag content. Wil je de film een week later opnieuw bekijken dan moet je er weer voor betalen.

Ik heb wel ervaring met Nexflix Nederland. Alleen vrij weinig recente filmaanbod.
Neflix USA is daar in tegen wel een wereld van verschil.
I badbeat my meat by busting my nuts.

Raymen

Hmmmm dan kan ik dus ook net zo goed mijn internet terugschroeven en mijn streamer er uit gooien >:(

Gaat weer de goeie kant op ;)
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

quattronl

Zolang ik kan blijven downloaden blijf ik dat doen.
Dat is dus afhankelijk van het aanbod en of de bekende manieren beschikbaar blijven.

Ik ga echt niet opeens allemaal BR's en cd's aanschaffen.
Mogelijke alternatieven zijn spotify en netflix, al staat die laatste nog in de kinderschoenen naar mijn idee (het concept is goed alleen er zitten nog de nodige haken en ogen aan).
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Kjelt


Raymen

Nee hoor ben net zo geschrokken, dat ik meteen mijn gestopt met downloaden  ;D

Nee joh ben al blij dat ziggo van 150  naar 180 gaat, kan ik alles nog sneller binnen kan halen. ;D ;D

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

hitsenbits

Ik download al bijna 14 jaar nu dus ik ga nu zeker ook niet stoppen nog!! videotheken zijn er niet meer bijna mischien ook wel door het downloaden!! ??? maar als je nu films wil huren moet dat via de pc dan krijg je ze ook binnen op de pc en de kwaliteit daarvan is niet echt goed dus.
Downloaden is met materiaal vaak wel heel goed hoor.
We zijn wel waar het schip strant toch :unsure:
William.

TopGun2010

Volgen, ben benieuwd wanneer de eerste brieven van Brein of andere partijen op de mat vallen. In Duitsland is het al bijna onmogelijk geworden.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

alexander2

Quote from: TopGun2010 on April 14, 2014, 23:30:16
Volgen, ben benieuwd wanneer de eerste brieven van Brein of andere partijen op de mat vallen. In Duitsland is het al bijna onmogelijk geworden.

Duitsland, die snap ik niet?
Omtrent dit onderwerp particulieren zijn niet interessant in dit verhaal dat heeft brein en justitie altijd gezegd.

TopGun2010

In Duitsland jagen ze wel op consumenten die downloaden. Geloof jij Brein? Ze kijken nu naar de opties, let maar eens op, daar zijn we nog niet van af.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

alexander2

Quote from: TopGun2010 on April 15, 2014, 09:52:12
In Duitsland jagen ze wel op consumenten die downloaden. Geloof jij Brein? Ze kijken nu naar de opties, let maar eens op, daar zijn we nog niet van af.

Dat idee heb ik ook dat er zomaar een paar figuren worden gepakt als voorbeeld.
Maar ik ben benieuwd hoe ze dit willen doen?
Fysiek bewijslast in de vorm van een inval en de HD wordt veilig gesteld en zal als bewijs worden opgevoerd tijdens het proces?
Of lukraak een uitdraai van ip gegevens en data verbruik?
Dit is niet zomaar een 'foto' van een flitspaal omdat je te hard rijdt, lijkt mij?

Kjelt

Datum van je bestanden terugzetten van voor verleden week  :tounge2:
Wordt wel een beetje lastig met nieuw materiaal overigens  :D

hitsenbits

Ik ga eerst gewoon maar door zien wel wanneer de Download Politie voor de deur staat :unsure:.
Ik download meestal serie's maar ja dat mag dan ook weer niet natuurlijk!.
Moeten we nu dan bang zijn ofzo?hoeveel mensen met een computer downloaden op dit moment.
William.

rho

Beetje oprakelen van een oud topic, maar ik vraag me toch af hoe de situatie nu zit in Belgiƫ. Downloaden is hier altijd al verboden geweest.
Maar een dienst die het mogelijk maakt om tegen betaling, legaal, een film te downloaden en op te slaan op je eigen HDD/SSD bestaat nog steeds niet.
(uitgaande van 1080p of beter en minstens 5.1 audio in degelijke kwaliteit)
Of mis ik iets?