Banaanpluggen

Started by skank1, January 15, 2014, 14:21:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skank1

Ik heb kamachi banaanpluggen gekocht.
Helaas, kan ik die niet gebruiken op mn pioneer vsx 919?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Jumping Jack

Wss zitter er nog plastic dopjes in de terminals. Die kun je verwijderen door een schroefje in te draaien en ze dan uit te trekken...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

skank1

Omdat die. Dingen niet in de rode speakeraansluitingen past..
En ik kan ze ook precies niet afdraaien.

Het gaat om deze pluggen:

http://www.polkaudio.com/forums/attachment.php?attachmentid=22773&d=1171842962

Klopt stap 4 overigens?
Moet je die draad zo in 90 graden en volledig rond doen? Ik ging ze net helemaal samen in elkaar draaien en dan in de plug steken
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Quote from: Jumping Jack on January 15, 2014, 14:23:34
Wss zitter er nog plastic dopjes in de terminals. Die kun je verwijderen door een schroefje in te draaien en ze dan uit te trekken...

Het gouden gedeelte van de pluggen is breder dan het gat in de rode aansluitingen, dus dat kan er nooit in
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

sion

Ik heb die dingen ook gehad. Is gewoon rommel. Ik ben uiteindelijk weer terug gegaan naar bare wire.
Je kan proberen die pluggen met een tangetje voorzichtig wat naar binnen te buigen, misschien passen
ze dan wel, maar je loopt ook risico dat de plug dan minder contact maakt aan de binnenkant.

Ik vond ze wel handig - als je regelmatig speakers wisselt - aan de kant van de speaker, maar versterker kant
zou ik echt bare wire aansluiten.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

Nahpets

#6
Stap 4 staat los van of ze in je receiver passen. Lijkt me.

Als die banaantjes niet achter in de Yamaha Pioneer te vrotten zijn heeft het ook geen zin je over stap 4 druk te maken.

Wel apart dat ze niet passen. Zitten er geen dopjes op of zo (op de luidsprekerklem in de receiver dus)?





[edit] verkeerde merk  :colgate:
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

skank1

Quote from: Nahpets on January 15, 2014, 14:34:44
Stap 4 staat los van of ze in je receiver passen. Lijkt me.

Als die banaantjes niet achter in de Yamaha te vrotten zijn heeft het ook geen zin je over stap 4 druk te maken.

Wel apart dat ze niet passen. Zitten er geen dopjes op of zo (op de luidsprekerklem in de receiver dus)?

Ok gevonden. Inderdaad er zat nog een dopje op. Lol. Zo zie je maar, nooit te oud om te leren lol.
En ivm stap 4 de draad zo 90 graden en rondom doen, of gewoon de draad in elkaar ronddraaien en recht erin duwen?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Nahpets

#8
Ik zelf zou het proberen zoals jij zegt. Die 90 graden lijkt me redelijk funest voor de kabel.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Jumping Jack

Zoals ik al aangaf in de 3e reply dus...  ;D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

skank1

En wat zeg jij v stap 4?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

chansig

Quote from: sion on January 15, 2014, 14:34:43
Ik heb die dingen ook gehad. Is gewoon rommel. Ik ben uiteindelijk weer terug gegaan naar bare wire.
Je kan proberen die pluggen met een tangetje voorzichtig wat naar binnen te buigen, misschien passen
ze dan wel, maar je loopt ook risico dat de plug dan minder contact maakt aan de binnenkant.

Ik vond ze wel handig - als je regelmatig speakers wisselt - aan de kant van de speaker, maar versterker kant
zou ik echt bare wire aansluiten.

Waarom is het rommel ?

Ik gebruik er al een stuk of 8 naar volle tevredenheid..nog geen problemen mee ervaren.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

Quote from: skank1 on January 15, 2014, 15:09:04
En wat zeg jij v stap 4?

Een vreemde manier van doen, ik heb het nog nooit zo gezien. Zoals Nahpets ook zegt, gaan de adertjes makkelijk breken volgens mij. Gewoon twisten en zo in de plug...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Joske007

#15
Quote from: skank1 on January 15, 2014, 15:09:04
En wat zeg jij v stap 4?
Die foto in stap 4 laat wel een zeer dun kabeltje zien, dat naar zeer grote waarschijnlijkheid niet vast te houden is door de schroeven.
Als gevolg wordt de isolatiemantel hierbij betrokken om de verbinding enigszins te waarborgen en lijkt me echt een zeer slechte manier van uitvoeren!

Beter is het om de juiste pluggen op de speakerkabels af te stellen of net andersom, bv een kabel van 2.5 of 4.0mm² in een banaanplug van 4.0mm, dus zeker geen kleinere diameter te gaan gebruiken.
Deze pluggen zijn voor de geboden prijs een prima prijs/kwaliteitsverhouding, hierbij een tevreden gebruiker  ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

fokke-gerrit

Stap 4 klopt wel doen ze omdat er dan meer contact oppervlak is voor de kabel maakt het niet super veel uit daar moet het tegen kunnen
Yamaha CX-A5100 | Yamaha MX-A5000 | Monitor Audio Gold GX200 | Monitor Audio Gold GXC150 | Monitor Audio Gold GX50 |

MaLa

Even mijn vraag in dit topic posten. Ik zit met hetzelfde probleem: mijn versterker heeft als aansluitterminals van die plastieken draaidopjes. Echter, de gaatjes hierin zijn te klein voor een bananenplug. Ik weet niet goed of ook dit een geval is van dopjes die nog weg kunnen, het gaat om volgende versterker:

XTZ - BK - Marantz

FeaR1986

Quote from: MaLa on April 17, 2014, 11:02:58
Ik weet niet goed of ook dit een geval is van dopjes die nog weg kunnen, het gaat om volgende versterker:

Zo ziet het er niet naar uit. Voor jouw beeldvorming, zo zien terminals met en zonder dopjes er uit:


Links nog duidelijk met zwarte dopjes en verder nara rechts zonder dopjes waar je ook duidelijk metaal ziet.
Dit komt niet overeen met jouw foto.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

MaLa

Ja die terminals ken ik. Dus bij mijn versterker is het niet mogelijk om bananenpluggen te gebruiken? Dat zou wel jammer zijn omdat mijn speakerkabel redelijk dik is en ik deze niet fatsoenlijk in de terminals krijg...
XTZ - BK - Marantz

FeaR1986

Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

MaLa

Ik weet niet of zelfs dat mogelijk is, aangezien de plastieken "draaidopjes" vanonder omhuld worden door een zwart opstaand randje (te zien in de foto)
XTZ - BK - Marantz

Joppietersen

#23
Quote from: MaLa on April 17, 2014, 12:33:50
Ja die terminals ken ik. Dus bij mijn versterker is het niet mogelijk om bananenpluggen te gebruiken? Dat zou wel jammer zijn omdat mijn speakerkabel redelijk dik is en ik deze niet fatsoenlijk in de terminals krijg...

Mijn (Yamaha) receiver heeft (had...) ook van die kleine ingangen in de LS aansluitingen.

ik heb de accuboor gepakt, passend boortje erin en heel even erop houden dan komt het grotere gat vanzelf tevoorschijn, het is gewoon een plastic afdekdopje....

natuurlijk ff met beleid boren zodat je niet in de terminalaansluiting zelf loopt te boren maar t is zo gedaan en dan passen de bananenpluggen prima.

Heeft nl volgens mij iets te maken met naar welke landen ze de receiver uitvoeren, afhankelijk van de landengroep passen ze dit aan met die plastic dopjes maar de terminals zelf zijn hetzelfde.

Succes dr mee...

H B

Quote from: Joppietersen on April 21, 2014, 12:02:12

ik heb de accuboor gepakt, passend boortje erin en heel even erop houden dan komt het grotere gat vanzelf tevoorschijn, het is gewoon een plastic afdekdopje....
Dat opboren was nergens voor nodig geweest even een schroef er iets indraaien en je wipt ze er zo uit.