2e hands wielen beschadigd

Started by jaco, January 14, 2014, 18:38:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jaco

Ik heb in november op een advertentie op marktplaats gebeld, en toen telefonisch een set velgen met banden gekocht. Telefonisch werd mij verteld dat ze onbeschadigd waren, merk banden en profiel.
Dag later terug gebeld en deze banden gekocht.
Na email met de rekening gekregen te hebben heb ik betaald.

Opgestuurd naar mijn ouders, en daar waren ze aangekomen op een deken gelegd, en met een deken afgedekt.
2e kerstdag bij mijn ouders en ik controller ze.

Wiel 1:


Wiel 2:


Direct contact opgenomen en fotos gestuurd.

Mij werd gevraagd wat ik wilde.

Ik heb toen geantwoord (via mail) dat ik graag de 2 problemen opgelost wilde hebben door 2 andere onbeschadigde wielen te krijgen.

Ze hebben me toen laten weten een wiel met kleine oxydatie plekjes te hebben, en die mocht ik komen ruilen.

Wiel 2 was alleen vuil met rubberstreep van een band. De is netjes met licht polijst middel gedaan, en ziet er weer prima uit.

Wiel 1 is omgeruild voor deze:
Miden:

Zijkant:


Ik heb toe mondeling en schriftelijk aangegeven dat ik niet akkoord ben met deze oplossing, omdat ik niet heb gekregen wat ik gekocht dacht te hebben.
De hele deal terugdraaien wilde deze verkoper niets van weten, hij wilde wel 250 minder dan de verkoop prijs doen (ook zonder kosten transport en balanceren terug te geven)

Men liet weten de verzekering van de transporteur in te schakelen.
Deze heeft inmiddels geantwoord, er is meer dan 7 dagen verstreken en er is getekend voor ontvangst, dus die geven niet thuis.

Nu komt het: mijn vader heeft niet getekent voor zover hij zich kan herinneren, en de gescande brief met de handtekening lijkt in de verste verte niet op de zijne.

Ik heb ze weer gewezen dat ik vindt dat ze met een van twee mogelijke oplossingen mogen komen:
1) Vervangend wiel zonder problemen, of 2) alles terugnemen.

Ik heb de volgende vragen:
- ik heb er een maand over gedaan om de velgen te controleren. Daarna ben ik wel redelijk te woord gestaan, men wil klaarblijkelijk wel wat moeite doen.
Hoe hard kan ik eisen de deal terug te draaien na deze tijd (lijkt geen optie voor de verkopende partij te zijn)

- die transporteur lijkt er wat moois van te maken met vervalste handtekeningen op de afleverbon.
Zij hebben de velg waarschijnlijk met een spanband mechanisme beschadigd onder het mom van lekker strak aantrekken..

- wat voor termijn kan ik stellen waarbinnen ze moeten komen met een voor mij aanvaardbare optie.
1) of 2)

Ze lijken aan te sturen op een ruil, dat vindt ik prima, als het wiel maar geen beschadigingen heeft.
Deze die ik nu gekregen heb was de beste van 8 (2 sets) die ze hadden staan.
Ik wil wel wachten, het zijn wielen voor de zomer, en ik zal nog wel 3 maanden op wintervelgen rijden.

Voor de geinteresseerde, het zijn VW detroit 18" wielen. De set die ik gekocht had was uit 2012 en ze waren op dat vieze streepje en die 2 inkepingen ook prima. Het ruilwiel is uit 2010 dacht ik te zien.
Bij deze velgen lijkt oxydatie een probleem te zijn, het is afgedraaid aluminium wat afgelakt is, als er zuurstof onder de lak komt (beschadiging van buiten, of niet perfecte fabricage) treden problemen op als op de foto van de ruilvelg te zien is, het is dan GEEN stoeprandschade.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Roksan

Persoonlijk vind ik dat de tegen partij heel redelijk reageert. Het is jouw keuze geweest om ze zo te laten versturen en lang te wachten met je controle.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

twani

Zijn het gebruikte? Zo ja zien ze er prachtig uit, eronder schroeven en gáán met die banaan O0

Perfectionist

Mooie wielen, overigens als je met een goede weelwax met polijst behandelt, zien ze er nog beter uit. Zul je de krasjes nauwelijks meer waarnemen.

Bv via onze forumsponsor:

http://www.driven2shine.eu/exterieur/banden-en-velgen-onderhoud/onderhoud-velgen/rim-wax-mini.html
Een beter forum begint bij jezelf.

jaco

Het zijn 2e hands wielen. Als die sufferd van een transporteur ze niet beschadigd had was ik er volkomen tevreden mee geweest.
Ik kon ze niet thuis opslaan, en mijn dochtertje was wat ziek, dus tijd om ze zelf te halen en door te brengen naar mijn ouders had ik ook niet.
Het is een wielen handelaar, en ik heb hem op zijn woord geloofd. Hij heeft ook de waarheid gesproken denk ik, de 4 velgen waren indien ze onbeschadigd waren gebleven de prijs ook wel waar geweest. Aan de achterkant is ook geen roest etc. te zien, mooi schoon.

Die ruilvelg is minder mooi, gewoon 2 jaar ouder of zo.

Maar de vervoerder komt er niet zo makkelijk af denk ik, die doet nu aan valsheid in geschrifte of hoe het ook mag heten. Claimen dat iemand getekent heeft voor ontvangst en dan zelf een handtekening zetten is verre van netjes. Wellicht bewust gedaan om de beschadigingen niet te hoeven vergoeden ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Nicklazzz

#5
Zonder de intentie te hebben om u aan te vallen, wat denk je nu zelf na een maand?
Eerlijk gezegd zou ik uw plaats dit gewoon aanvaarden. Je laat allereerst zulke materialen leveren,dan nog op een andere lokatie en dan uiteindelijk na een maand heb je klachten ;). Neem die €250.00 aan en neem genoegen met deze zaak.
Marantz SR7007 & UD5005/B&W 683,HTM61,686,ASW610XP/ Van Den Hul/RU-connected/PS4/Synology DS412+ 16TB/AppleTV3

John Wx

Die handtekening is alleen voor ontvangst wat je ook toegeeft dat je ze gehad heeft en vervoerder is niet aansprakelijk maar de verkopende partij mits het met btw is etc. anders geld het consumenten recht oftewel NIETS
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

snicky

De leverancier moet er toch voorzorgen dat het zo wordt aangeleverd aan de vervoerder dat er geen schade kan worden gemaakt?
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

genesis

Dit zijn geen gepolijste wielen, dit zijn 'geschuurde' velgen waar blanke lak overheen is gespoten. Dit soort velgen gaan altijd oxideren zodra er een lichte beschadiging door de blanke lak heenkomt, steenslag/stoeprand.

Dit behoord de verkoper & koper te weten.

Genesis
Carpe Diem

jaco

Toen ik voor bij deze velgen handelaar was heeft hij me ook uitgelegd dat dit soort velgen heel vaak last van oxydatie krijgen. Hij bewerde zelfs dat nieuwe wielen vaak ook al minimale last hebben als je er heel goed naar kijkt.

Dit was voor mij ook een eenmalig iets, de volgende keer ga ik echt wel zelf kijken en ophalen.

Het gaat er mij om dat het nu mijn probleem wordt gemaakt, en ik iets heb wat ik niet zo gekocht heb.
Of de verkoper of de vervoerder nu fout is zal mij een zorg zijn.

De verkoper claimed dat hij ze netjes verpakt verstuurd heeft, met katoenen doeken tussen de wielen zodat de banden en velgen geen contact met elkaar hebben.
Bij aankomst waren er geen doeken meer te bekennen, en lagen de wielen los op elkaar gestapeld in de vracht auto. Daarna heeft de vervoerder zelf maar een handtekening gezet ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jaco

Quote from: John Wx on January 14, 2014, 22:26:56
Die handtekening is alleen voor ontvangst wat je ook toegeeft dat je ze gehad heeft en vervoerder is niet aansprakelijk maar de verkopende partij mits het met btw is etc. anders geld het consumenten recht oftewel NIETS
De verkoper is een bedrijf wat in velgen/banden handelt. Ik heb een rekening met BTW.

En als de vervoerder niet aansprakelijk is, dan is er iets mis met het recht systeem, die zal toch ook een zorgplicht hebben ?
Je kunt niet afstand van alle rechten moeten doen als een vervoerder iets voor je doet.
Aan de andere kant lijkt het er wel op dat er dingen niet gelden voor vervoerders, als je gewoon handtekeningen vervalst..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Roksan

Er gelden wel degelijk regels. Maar niet een maand na ontvangst. En er is ook een regel dat een koper zelf een onderzoek plicht heeft. Zeker bij aanschaf van gebruikte producten. Dus niet meer jammeren en het aanbod van de verkopende partij accepteren, want dat is meer dan netjes.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

martin778


jaco

#13
Ze doen ook wel hun best, uit de 8 velgen die ze hadden liggen hebben ze de beste uitgezocht.

Ik was niet zo te spreken over hun bod om ze terug te nemen.
Betaald 950, 20 balanceren en 50 transport. (1020 totaal)
Terugname bod 700 euro.

Dan shiet ik er 320 euro bij in voor een fout die de transporteur heeft gemaakt. Dat vindt ik wel wat zuur.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Siddartha

je hebt een punt dat de verkoper wellicht niet te goeder trouw is door velgen te verkopen die wellicht wel beschadigd waren ondanks dat hij aan gaf dat dit niet het geval was. Echter, in een maand tijd kan veel gebeuren. Wie zegt dat jij er niet mee hebt gereden en stoeprandschade hebt opgelopen?  Of dat er met het rollen van de velgen de garage in iets is gebeurd? Alles valt of staat met controle bij ontvangst en acceptatie er van. Als jij dat toe vertrouwt aan een ander en deze merkt niets op, dan is het gewoon heel jammer. Al kan ik mij jou frustratie wel voorstellen.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

jaco

#15
Ik ben wel overtuigd van de verkoper dat hij het goed weg gestuurd heeft. Hij schrok zelf ook van de beschadigingen toen hij ze zag.
Die beschadigingen kun je niet krijgen met een stoeprand, steenslag of wat voor manier van ermee rijden. Het is een punt wat wel 4 a 5 mm ingedrukt is en daar 5 a 6 cm vanaf een punt wat 2 a 3 mm ingedrukt is. Lijkt gewoon of het aantrek mechanisme van een spanband erop gezeten heeft.

Ik en mijn vader kan die steek banden niet op de auto zetten, ze zijn voor mijn auto die ik zaterdag op ga halen, maar je argument snap ik.

Het is me wel duidelijk dat die maand wacht tijd niet zo slim was, maar ja kind in ziekenhuis en vrouw met rugklachten gaf me weinig andere mogelijkheden dan externe opslag.
Mijn vader heeft er verder niet goed naar gekeken, omdat die aangenomen heeft dat het wel goed zou zijn.

Wellicht verkopen, en 4 goede terugkopen en mijn verlies maar nemen als er geen betere oplossing mogelijk is.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Exxar

Wat een idee ook om velgen los en onbeschermd te verzenden...

Breng ze naar een carrossier en vraag eens of hij ze kan herstellen.

Siddartha

Quote from: jaco on January 15, 2014, 10:26:36
Ik ben wel overtuigd van de verkoper dat hij het goed weg gestuurd heeft. Hij schrok zelf ook van de beschadigingen toen hij ze zag.
Die beschadigingen kun je niet krijgen met een stoeprand, steenslag of wat voor manier van ermee rijden. Het is een punt wat wel 4 a 5 mm ingedrukt is en daar 5 a 6 cm vanaf een punt wat 2 a 3 mm ingedrukt is. Lijkt gewoon of het aantrek mechanisme van een spanband erop gezeten heeft.

Ik nog mijn vader kan die steek banden op de auto zetten, ze zijn voor mijn auto die ik zaterdag op ga halen, maar je argument snap ik.

Het is me wel duidelijk dat die maand wacht tijd niet zo slim was, maar ja kind in ziekenhuis en vrouw met rugklachten gaf me weinig andere mogelijkheden dan externe opslag.
Mijn vader heeft er verder niet goed naar gekeken, omdat die aangenomen heeft dat het wel goed zou zijn.

Wellicht verkopen, en 4 goede terugkopen en mijn verlies maar nemen als er geen betere oplossing mogelijk is.

de reden waarom je lang gewacht hebt is zeker valide en voor jou niet leuk, echter is dit nauwelijks relevant.
mijn visie rondom 2e hands verkoop op afsrand is `you win some, you lose some´. Over het algemeen bespaar je erg veel geld door zaken 2e hands te kopen of online, echter gaat er weleens iets mis, dat verlies moet je nemen. De enige juiste handeling was geweest om de wielen te weigeren aan de deur na goede inspectie en zo je geld terug te krijgen. Door omstandigheden is dit niet gebeurd en gezien de lange tijd tussen aankoop en reclamatie vind ik de reactie en houding van de verkoper zeer billijk.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

John Wx

Quote from: jaco on January 15, 2014, 07:21:42
De verkoper is een bedrijf wat in velgen/banden handelt. Ik heb een rekening met BTW.

En als de vervoerder niet aansprakelijk is, dan is er iets mis met het recht systeem, die zal toch ook een zorgplicht hebben ?
Je kunt niet afstand van alle rechten moeten doen als een vervoerder iets voor je doet.
Aan de andere kant lijkt het er wel op dat er dingen niet gelden voor vervoerders, als je gewoon handtekeningen vervalst..

Het probleem ligt ook bij de verkoper maar het blijft 2de hands en worden eindeloze wellus nietus tis gewoon K.T zeker als je erop kon/kan verheugen  :-\

Die handtekening zegt niks je hebt al aangegeven dat je ze ontvangen hebt dus dat is een gepasseerd station helaas
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

VPI

Misschien achteraf.....waarom heb je ze niet gewoon opgehaald daar voorkom je dit soort problemen mee.

alexander2

Mooie velgen maar als ik zo een bedrag uitgeef dan rij ik ernaar toe om ze zelf te beoordelen.
Makkelijk praten vanachter een toetsenbord en altijd achteraf wijsheid tegeltje uitspraken maar ik hoop dat je er alsnog veel plezier aan mag hebben.
Misschien onzin maar na een paar maanden heb je zelf ook het 1 en ander aan de velgen dat hoort er nu 1maal bij. ;)

Erik

Sowieso wat voor de echt perfect is is voor de ander waardeloos iedereen heeft een andere perfectie van wat in perfecte staat is.

En kun je het 100% bewijzen (zoals in een rechtszaak) dat de veroorzaker de vervoerder is anders zou ik persoonlijk niet zo snel iemand beschuldigen...
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raphie

Schrale troost, na jouw eerste 100km er mee zit er al veel meer op
Rijdt je vrouw er ook mee, dan wordt het nog veel erger :D
Ik zou zeggen, neem je huidige velg als benchmark hoe ze er over een tijdje uit zien en bedenk dan voor jezelf of het sop de kool waard is.

Mijn mening is dat ze er voor 2e hands wel in topstaat uitzien.
Wat kost deze combi nieuw?
JBL PRX Power!

alexander2

Quote from: Raphie on January 15, 2014, 18:19:05
Schrale troost, na jouw eerste 100km er mee zit er al veel meer op
Rijdt je vrouw er ook mee, dan wordt het nog veel erger :D
Ik zou zeggen, neem je huidige velg als benchmark hoe ze er over een tijdje uit zien en bedenk dan voor jezelf of het sop de kool waard is.

Mijn mening is dat ze er voor 2e hands wel in topstaat uitzien.
Wat kost deze combi nieuw?

Wat denigrerend over vrouwen......ik heb ca. 6 velgen naar de knoppen gereden op een Ford. ;D

Erik

Voor of na je geslachtsverandering? :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill