Advies nieuwe HP

Started by hardyke, January 5, 2014, 14:42:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hardyke

Hoi,

Na meer dan 10 jaar genoten te hebben van mijn Sennheiser HD 570 ben ik nu op zoek naar iets anders.
Initeel heb ik deze vooral gebruikt om competitief te gamen maar nadien meer en meer om een leuk stukje muziek te beluisteren of film te bekijken.
Nu met mijn zoontje in huis is het niet eenvoudig wanneer hij in bed ligt om eens iets te kunnen bekijken, playstation te spelen zonder het volume bijna dicht te schroeven.

Ik heb al tal van reviews gelezen en al in enkele winkels wat hoofdtelefoons gaan testen maar het aanbod in Belgie is bij de grote zaken redelijk beperkt. Maar ik vind de juiste keuze niet of ik heb hem nog niet kunnen testen.

Ik heb wel ondervonden dat een over-ears zoals mijn oude Sennheiser mijn voorkeur geniet. Want een on-ears vond ik redelijk oncomfortabel omdat ik steeds het gevoel had dat mijn oren tegen de rand werden gedrukt.
Wireless zou handig zijn in de filmkamer maar uiteindelijk kan een verlengkabel ook.

Qua geluid hou ik eender van het neutrale geluid. Noise reduction speelt geen rol maar mag als de kwaliteit niet hard afneemt. Want ik reis ook tamelijk veel maar dat is het secundair gebruik.
Liefst een met een afneembaar snoer want dat heeft vroeger wel eens snel de neiging gehad om sneller te sneuvelen.

Ik heb reeds de volgende op men hoofd gehad (niet allemaal kunnen beluisteren)
Wireless:
- Sennheiser RS180: comfortabel, vreemde keuze van de knoppen en nogal een plastiek look vond ik. Niet beluisterd.
- RS170: niet comfortabel. Niet beluisterd.

Wired:
- Harman Kardon NC: comfortabel, mooi maar niet beluisterd
- Bose QuietComfort 15: iets te klein van schelp maar mooi geluid. Ben wel niet zo een Bose fan :-)
- Sennheiser Momentum: minder comfortabel maar heel mooi neutraal geluid.
- tal van anderen die meteen afvielen omwille van te kleine schelpen of te commercieel geluid (Dre studios, ... )


Welke HPs zouden jullie nog aanraden?
Voor mij staan de volgende nog op het lijstje ahv reviews die ik heb gelezen:
- AKG 550
- Audio-Technica ATH-M50
- Sennheiser HD598
- ...


Thanks

Frank Oortjes

Plantronics BackBeat pro al geluisterd? http://112oordopjes.nl/backbeat-pro Ik vind hm niet onderdoen voor AKG Bose etc..

edgnoj

Ik zou ook eens kijken naar de Philips Fidelio serie. Philips maakt hele fijne koptelefoons die ook nog eens heel lekker zitten.
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

Interficior

#3
Nog een bekende is de Beyerdynamic DT-770 Pro. Deze is ook wel makkelijk te beluisteren. Zelf ben ik erg gecharmeerd van de Beyerdynamic DT-150 die je ook wel eens zou kunnen bekijken. Deze heeft wel een afneembare kabel, maar heeft daarentegen een wat minder modieus uiterlijk, mocht dat nog een punt van belang zijn. :hehe:

Take it or lease it