Jeroen's thuisbioscoop op de tweede verdieping...

Started by 12jeroen, January 5, 2014, 12:28:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

12jeroen

Nou, daar gaat ie dan...

Vroeger al helemaal gek van films kijken, en ik was dan ook een van de eerste van mijn vriendengroep met een dolby surround prologic setje. M'n woonkamer helemaal volgebouwd, het zag er niet uit...

Ik wilde toch mijn droom verwezenlijken, dus zo'n 10 jaar geleden heb ik een etage op mijn huis laten bouwen en daar mijn thuisbioscoop van gemaakt. Ondertussen veel geswitcht van apparatuur, receiver van Onkyo naar Yamaha, naar Denon en nu weer een Onkyo. Van projector van Optoma, naar een betere Optoma, toen de Optoma HD82 en nu een Panasonic PTAE4000, die erg goed bevalt. Ik heb er een nieuwe lamp bij gekregen, dus deze hou ik nog wel even...

Wel altijd bij het merk Kef gebleven wat m'n speakers betreft. Een keertje een uitstapje naar B&W, maar ik was gewend aan het geluid van Kef, dus weer terug naar dat merk. M'n eerste speakers van Kef, de Kef Q70 gebruik ik nu als back surround speakers. Dipole speakers als surround aan de zijnkant, m'n nieuwe kef Q600C als center en de IQ70 als front. Daarnaast staan de RelQ50, hard zat, gezien ik buren heb;-)

Receiver dus nu een Onkyo RX876, bluray speler van een pioneer naar de Denon 3313. Nog een dvd speler van denon, de 3910. Mediaplayer ook geupgraded van een ACryan naar de Dune HD1. Prima ding! Die gebruik ik veel, maar uiteindelijk wil ik alle toppers origineel hebben. Heb dan nu ook zo'n 300 blurays en zo'n 1600 originele dvd's.

M;n scherm is 3.5 meter diagonaal in de verhouding 16:9. Gamen doe ik hier ook en wel op een xbox 360 en de PS3, maar alle voorgangers heb ik ook nog, jeugdsentiment..

Hieronder wat foto's van m'n thuisbioscoop. Ben benieuwd naar jullie reacties.

Gr. Jeroen
Sony VPL-HW65ES projector, Denon 3313 Blurayspeler, Denon 3313 receiver, SVS Subwoofer, Klipsch 7 speakers,  Denon 3910 DVD speler, Dune HD1 mediaplayer

12jeroen

hier nog wat plaatjes
Sony VPL-HW65ES projector, Denon 3313 Blurayspeler, Denon 3313 receiver, SVS Subwoofer, Klipsch 7 speakers,  Denon 3910 DVD speler, Dune HD1 mediaplayer

mr.crash

...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Earthshaker

 :wow: Dat ziet er goed uit.
En wat een verzameling.

chansig

Volgens mij ben ik bij je boven geweest toen ik wat halter spullen bij je op kwam halen. Zo niet dan lijkt het er in ieder geval erg veel op. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

12jeroen

Bedankt voor jullie reacties!

Quote from: chansig on January  5, 2014, 16:45:32
Volgens mij ben ik bij je boven geweest toen ik wat halter spullen bij je op kwam halen. Zo niet dan lijkt het er in ieder geval erg veel op. :D

Gr Hans
Eh, nee Hans, ik heb nooit enige halterspullen/dumbles verkocht, als je dat bedoelt...Denk dus dat je met een andere thuisbios in de war bent;-)
Sony VPL-HW65ES projector, Denon 3313 Blurayspeler, Denon 3313 receiver, SVS Subwoofer, Klipsch 7 speakers,  Denon 3910 DVD speler, Dune HD1 mediaplayer

mental-marco

Hele mooie ruimte heb je daar. Ziet er indrukwekkend uit. Lijkt mij ook wel wat, maar helaas de ruimte er niet voor.
Wat kost een kaartje bij jou :P
Samsung UE-46F7000 | Marantz SR5007 | 4x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | BK XLS200 FF | Norstone Stylum 3 | Sony BDP-S470 | Sony Playstation 4 | Logitech Harmony 700 | Canare 4S8 |

micave

Zag ik daar nu een Sega Dreamcast staan? Jammer dat het niks geworden is daarmee, zwaar ondergewaardeerde console.

henkhifi

audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

mijavere

Gaaf, zo zie je maar dat je op zich niet heel veel hoeft te verbouwen om een mooie ruimte te krijgen.

En wat een verzameling.....dit is wel optimaal genieten lijkt mij.

12jeroen

Quote from: micave on January  6, 2014, 10:21:29
Zag ik daar nu een Sega Dreamcast staan? Jammer dat het niks geworden is daarmee, zwaar ondergewaardeerde console.

Haha, ja, klopt. Was toentertijd een top console. Er zitten zelfs een soort van mini gameboy in de controller, die je eruit kan halen.

Iedereen weer bedankt voor de complimenten. Inderdaad, is zeker genieten!
Sony VPL-HW65ES projector, Denon 3313 Blurayspeler, Denon 3313 receiver, SVS Subwoofer, Klipsch 7 speakers,  Denon 3910 DVD speler, Dune HD1 mediaplayer

12jeroen

Zo, toch maar m'n Rel verkocht en de SVS PB-1000 aangeschaft. Van het weekend aansluiten en instellen. Ik wil 'm in de rechterhoek plaatsen, want hij past niet onder m'n scherm. Is dat de beste plek?
Sony VPL-HW65ES projector, Denon 3313 Blurayspeler, Denon 3313 receiver, SVS Subwoofer, Klipsch 7 speakers,  Denon 3910 DVD speler, Dune HD1 mediaplayer

rho

Mooie ruimte en een indrukwekkende film-collectie. Daar zou ik zelf ook heel erg tevreden mee zijn. :)

Misschien iets dat je makkelijk kan veranderen om nog een betere kijkervaring te krijgen: Een donkerder kleurtje op de muren.

12jeroen

Hoi, Ja, daar zat ik zelf ook aan te denken, donkere muren. Maar omdat ik rechts al m'n films heb staan, vraag ik me af of het veel zal uitmaken...

Dit weekend m'n sub aansluiten. Iemand nog suggesties over het plaatsen daarvan? Er zitten rubbere dopjes onder de SVS zag ik, maar ik heb tapijt liggen. Moet ik een marmeren plaat kopen en daar de sub op plaatsen? Lees veel verschillende dingen op internet, dus ben er nog niet uit....
Sony VPL-HW65ES projector, Denon 3313 Blurayspeler, Denon 3313 receiver, SVS Subwoofer, Klipsch 7 speakers,  Denon 3910 DVD speler, Dune HD1 mediaplayer

rho

Probeer eerst maar eens zonder die marmeren plaat.

Ik zou'm ergens tegen een wand plaatsen. Liefst vooraan. Ofwel op 3/2 of 3/5 van de lengte van de wand of helemaal in de hoek (voor extra room-gain).
En dan de dsp in he receiver zijn werk laten doen.

12jeroen

Ik lekker bezig m'n subwoofer aan te sluiten en audyssey z'n werk laten doen, stopt ie bij m'n linker surround kanaal. Geen geluid. Dacht eerst speaker kapot, maar nee, een defect in de reciever. Een jaar na de garantietermijn...balen!

Denk dat ik voor de denon 3313 ga, past goed bij m'n blurayspeler. Ik las ook ergens, dat hij mooier klinkt dan de 4000. Iemenad ervaring ermee?
Of andere tips...misschien heeft iemand interesse in de onkyo. Het is de rx876.
Sony VPL-HW65ES projector, Denon 3313 Blurayspeler, Denon 3313 receiver, SVS Subwoofer, Klipsch 7 speakers,  Denon 3910 DVD speler, Dune HD1 mediaplayer

mikekiwi

Quote from: 12jeroen on March  9, 2014, 08:16:51
Ik lekker bezig m'n subwoofer aan te sluiten en audyssey z'n werk laten doen, stopt ie bij m'n linker surround kanaal. Geen geluid. Dacht eerst speaker kapot, maar nee, een defect in de reciever. Een jaar na de garantietermijn...balen!
En je weet zeker dat je bij het aansluiten van de sub niet toevallig een luidsprekerdraadje (een stukje) eruit hebt getrokken? Gewoon even voor de zekerheid...

12jeroen

Quote from: mikekiwi on March  9, 2014, 08:33:25
En je weet zeker dat je bij het aansluiten van de sub niet toevallig een luidsprekerdraadje (een stukje) eruit hebt getrokken? Gewoon even voor de zekerheid...

Helaas niet, heb ik inderdaad dubbel gecheckt. Ik heb ook een andere speaker aan deze uitgang gehangen, deed het ook niet. Mijn conclusie is dan ook dat de versterking van dit ene kanaal kapot is. Wellicht iets kleins, soldeertje los, ik heb werkelijk geen idee....
Sony VPL-HW65ES projector, Denon 3313 Blurayspeler, Denon 3313 receiver, SVS Subwoofer, Klipsch 7 speakers,  Denon 3910 DVD speler, Dune HD1 mediaplayer

mikekiwi

Dat is balen dan...kan idd iets kleins zijn of erg diep verstopt. Kan zo opgelost zijn, maar ook zomaar een bak geld kosten om op te lossen...