Re: rel 528se opstelling

Started by henkhifi, December 17, 2013, 20:18:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

henkhifi

 mijn ruimte is bijna klaar en kan ik alles gaan aansluiten maar moet nog een sub kopen bij mijn kef reference model two en one welke sub zou hier bij passen de kefs zijn best snelle speakers dus ook de sub moet hier mee kunnen

en hij moet in mijn zolder ruimte passen ik denk dat hij meer voor films gebruikt word maar hij moet ook voor muziek zijn mannetje staan

ik hou niet zo van een boom bass maar van een strakke bass die je met films ook wel wat kunt voelen woon in een rijtjes huis dus heb twee buren
audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

henkhifi

audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

henkhifi

audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

yorkie13

mooie ruimte heb je.

Wat is je budget voor de subwoofer ?

Je kan denken aan 2de hands , of zelfbouw.

henkhifi

#4
bedankt r a subs

budget ja altijd moeilijk  als ik een hele goede tweedehandse kan kopen voor een leuk bedrag is dat ook goed dan koop je meestal een sub die nieuw duur was voor een stuk minder

een nieuwe kan ook ik had gedacht tussen de 500 en 1000 euro

zelfbouw heb ik nog niet aan gedacht en ook nooit gedaan

ik hou de markt goed in de gaten maar er zijn maar weinig koopjes

waf factor hoe ik geen rekening mee te houden staat toch op zolder
audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

yorkie13

kijk dan eens naar een SVS PB12of PC12NSD

Gewoon groot en zwart, maar prima voor HT, rond de 800 euro.

henkhifi

#6
ok bedankt ralph zijn deze ook goed voor muziek en zijn deze beter dan de bk xxls 400 of de monolith die jij verkoopt

en wat is het verschil met de pb12 nsd dsp en de pc12 nsd dsp klinkt die ronde pijp mooier en is hij makkelijker te plaatsen

ik zag ook nog de sb12 nsd wat is hier het verschil van en welke zou jij mij aanraden in mijn zolder situatie ik zag wel dat deze geen high level input hebben wat wil dit zeggen

op marktplaats staat ook nog een velodyne cht 12 is dit ook een goede sub alleen is die al 5 jaar oud

audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

henkhifi

ralph ik zag ook nog een rel stadium 3 staan hoe verhoud deze zich tegen over jou genoemde subs

sorry voor mijn vele vragen
audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

yorkie13

deze rel stadium III is al wat ouder, maar op zich geen verkeerde subwoofer.

maar in 10 jaar tijd is er al veel veranderd.

henkhifi

kan ik de monolith vergelijken qua prestatie met de svs pb of pc12 of zou de monolith te zwaar zijn voor op zolder

en ik heb gelezen dat bij de pc 12 je niet direct kunt waarnemen waar de sub staat klopt dat
audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

yorkie13

De monolith en de PB12 zijn vergelijkbaar.

henkhifi

ok bedankt mag ik vragen wat de monolith kost de plus zal wel te zwaar zijn

hoe zit het met xlr ik heb op mijn receiver ook xlr uitgangen hoe gaat dat dan met naar de sub
audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

yorkie13

De Monolith (+) heeft ook een xlr ingang, high level en low level.

Waarom zou de Plus versie te zwaar zijn ?

Deze is gewoon bter dan de gewone Monolith.


henkhifi

#14
klopt is ook zo maar ik draai gewoon op zolder

is het niet zo met een sub als ik die qua volume ga dempen dat hij minder presteerd of zie ik dat verkeerd

en heeft die monolith een bepaalde plaats nodig want ik heb natuurlijk niet zoveel ruimte
audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

yorkie13

plaatsing van een subwoofer is een ander verhaal, zeker als de mogelijkheden beperkt zijn.


henkhifi



ok morca bedoel je daar waar het tafeltje staat

en hoe klinkt deze met muziek
audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

morca

Nee onder je scherm,niet goed opgelet,misschien toch beter de monolith ivm plaatsing.
Kan je die onder je scherm kwijt?

Ik bedoelde niet bij het tafeltje,hoe dat gaat werken,.....denk beter voor proberen om te beginnen.
Dan kan je alleen die SVS niet kwijt.

henkhifi

#19
nee ik heb maar ongeveer 50 cm onder het scherm dus dat gaat niet lukken

wat zou in mijn situatie het beste zijn df of ff

kan een sub ook achter je staan bv langs de rear speakers zie eerdere foto of aan de zij kant of is van voren het beste
audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

yorkie13

Een subwoofer kan prima achterin geplaatst worden.

Met 50 cm gaat een monolith ook niet passen.

henkhifi

nee klopt een xxls400 zou gaan maar is die veel minder

maar een monolith langs de rear speakers achter in kan dan toch ook dat moet voor de beleving toch het zelfde zijn of vergis ik me

maar hoe zit het met de svs pc12 die mag toch overal staan dacht ik
audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

Raymond187

SVS PB12 is toch een goeie sub voor HT. En zeker voro dat geld. 2ehands voor 600e

Wat zijn de maten van je zolder?

Mr.M

Ik denk dat 2 sub het mooiste effect heeft. Stereo geplaatst.
**UNDER CONSTRUCTION**

henkhifi

Quote from: Raymond187 on December 19, 2013, 08:31:37
SVS PB12 is toch een goeie sub voor HT. En zeker voro dat geld. 2ehands voor 600e

Wat zijn de maten van je zolder?

de maten zijn 5m x 3.30m dan een opstaande rand van 90 cm en dan krijg je het schuine dak
audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks