verslag M&G regio Arnhem bij Prima Luna 9-december-2013

Started by marcelvandekamp, December 10, 2013, 20:21:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marcelvandekamp

Hallo,

gisteren een uiterst leuke M&G gehad bij PrimaLuna thuis. Zijn set staat hier beschreven: http://my.hifi.nl/index.php?user=15397

Na kennismaking met PrimaLuna (Fred) en JANJWJMC en Leo was het tijd om eerst de apparatuur te bekijken. Vooral de monitor speakers zijn echt erg mooi qua vorm en afwerking. sonus faber is al mooi, dit is gewoon nog een stapje mooier en beter. De apparatuur van prima luna, tja, een heleboel buizen, heel veel gloed. Mooi!

Dan het luisteren. Eerst even het totaal plaatje op mij in laten werken, immers de hele combinatie van apparatuur en accoustiek zijn mij onbekend. Wat opviel is dat het wel erg helder klonk allemaal. Iets te veel van het goede, en daar waren we het allemaal over eens. De oorzaak wist Fred ook, hij had op dat moment de rec.out uitgang van de pre verbonden met de DAC i.p.v. de normaal gebruikte aansluiting. Nadat Fred dit weer ongedaan had gemaakt, was er duidelijk meer balans, het felle hoog was afgenomen.

Een grote diversiteit aan muziek heb ik voorbij horen komen, waarbij er soms op stevig volume gedraaid werd. Maar ook bij de hogere volumes bleef het goed klinken. Er was wel een sterke sweetspot. Hierbinnen viel het mij vooral op dat er een behoorlijke afbeelding in de hoogte is. Gewoon een stem op 1.5 meter hoogte horen, dat blijft bijzonder voor mijn gevoel.
Tevens was er nog een velodyne sub actief, maar die speelde slechts zachtjes mee, en bij sommige nummers (Lorde , Royals) kregen de monitors een mooi diep laag. Maar ik denk dat er met de sub nog wel meer te bereiken is.

Het mooie ruimtelijke beeld wat deze monitors weten neer te zetten is echt prachtig. Recent heb ik uitgebreid een paar B&W 805 diamonds kunnen beluisteren, en ondanks dat het technisch zeer mooie speakers zijn, vindt ik deze monitors muzikaler spelen.

Al met al een mooie set, die muzikaal speelt. Wat ook leuk is dat Leo en ik dorpsgenoten blijken te zijn, en niet al te ver van elkaar wonen. Dus daar ligt nog een M&G in het verschiet. (Al weet ik niet of Leo op dit forum actief is).

Fred, bedankt voor gastvrijheid, Leo en Jan bedankt voor de leuke en interessante gesprekken. Zodra bij mij alle apparatuur weer in de woonkamer staat, en het klinkt fatsoenlijk, dan houden we een M&G bij mij.

Marcel
met vriendelijke groet,

marcel

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

JANJWJMC

Mooi verslag Marcel. Wel grappig ondanks dat we allen een andere set thuis hebben waren we erg overeen stemmend over de analyze.
En Fred streaming oke maar nu nog high res recordings,  het was ook lekker warm met die buizenversterkers letterlijk en figuurlijk  :happy:.

Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

jvanhambelgium

Quote from: marcelvandekamp on December 10, 2013, 20:21:08
Er was wel een sterke sweetspot. Hierbinnen viel het mij vooral op dat er een behoorlijke afbeelding in de hoogte is. Gewoon een stem op 1.5 meter hoogte horen, dat blijft bijzonder voor mijn gevoel.

Leuk verslagje.
Wat de afbeelding in de hoogte betreft heb ik dit ook bij mijn setup ervaren bij sommige nummers. Ik vraag me af hoe dat komt ? Opname-techniek of puur de luidsprekers ?
Het lijkt hier alsof je zachtjes naar boven moet kijken, naar een tribune zeg maar. Gekke gewaarwording.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

quattronl

Leuk verslag.
Jammer dat ik er ivm ziekte niet bij kon zijn. Maar die schade halen we nog wel een keer in ;)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Buell

Marcel bedankt voor je lovende woorden.

Het was een leuke avond en wat mij betreft voor herhaling vatbaar.

Het wat te agressieve hoog is inmiddels weer binnen de "'normale"' proporties, was niet echt handig wisselen tijdens een M&G maar ik was wel benieuwd naar jullie ervaring.
Het gekke in mijn set is, zodra wat los of bewogen is geweest heeft het weer een dagje nodig om te settelen.

Je hebt gelijk er valt nog wel wat te halen met mijn sub, een keer meten zal dat voor mij inzichtelijk moeten maken.

We wonen maar 5 km van elkaar, wellicht tot een volgende keer.

groet Fred
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

HVEN


marcelvandekamp

met vriendelijke groet,

marcel