Welke kopen Mark Levinson 383 - Classe Audio CAP-2100

Started by RobertBrand, November 19, 2013, 12:05:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RobertBrand

Geintegreerde versterkers:    Mark Levinson no383  versus  Classe Audio CAP 2100

Beide versterkers heb ik tweedehands gevonden voor ongeveer dezelfde prijs. Classe is 5 jaar oud en de ML 9 jaar.
Nieuwprijs van de Mark Levinson is 3.000,00 hoger dan de Classe.
Specificaties komen overeeen.

Reden van de verandering is terug naar zuiver stereo.
Speel nu met de volgende apparatuur:

voorversterker Classe SSP30mk2   (wordt verkocht)
eindversterker  Classe CAV180      (wordt verkocht)
CD speler:  Classe CD/DVD1      (wordt misschien verkocht, nog geen alternatief)
Speakers:  B&W Nautilus 803n   (blijven)

Heb als experiment een oude Mark Levinson no26 pre-amp op de CAV180 aangesloten (2 kanalen).
En het verschil is enorm.  Beter laag mooier hoog en veel gedetailleerder.  Daarom ben ik gaan zoeken naar Mark Levinson. 

Van beide versterkers zijn goede tot zeer goede reviews te vinden. 

Wie heeft advies/mening.

Kjelt

Geen geintegreerde stereoversterker kopen, advies: een losse voorversterker en eindversterker kopen.

LABO

Tja als je het mij vraagt dan zou ik toch echt voor de Mark Levinson 383 gaan  :headbanging:
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

ruud2

zoek bij die "oude " ML 26 maar een ML eindtrap (en)  , maar let op niet alle eindtraps van ML zijn even muziekaal..
en kijk maar eens wat een oude 26 nog doet!!! je staat  versteld, zeker als er phono trap in zit .
ML 26 nooit wegdoen ( behalve naar mij dan, heb een mindere 28..)

grtn., Ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

primakef

Als je speakers geen te laag rendement hebben, zou ik voor de ML gaan.
Natuurlijke klank, met voldoende detail. Classé kan met bepaalde opnames soms iets te scherp klinken.

Paul