Captain Phillips met Tom Hanks

Started by Rha007, November 17, 2013, 14:16:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rha007



Dit lijkt me wel een goede film.
Van week konden we met onze pv naar deze film, maar helaas had ik de avonddienst. Volgens de mensen die de film hadden gezien, was het zeer realistisch. Ik werk bij een een onderdeel van de Maersk groep en dan ben je op de een of andere manier toch meer betrokken bij dit soort zaken.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Sailor Jan

#1
Ik ga deze film ook kijken,
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


Edit door admin. Spoiler achter tags gezet.
Wees lief voor jezelf

Robiwan

Prima film, goed verhaal, veel actie en van mijn kant zelfs wat sympathie voor de kapers :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Robe77

Zojuist gekeken en ik vond het echt een goede film ! sterk verhaal.. absoluut een "one to watch"  :popcorn:
Onkyo tx-sr876B / Onkyo bd-sp809B / Kef xq5, xq2c, xq1 / BK Xxls400 FF op Subdude / Philips Full Led 46pfl9704h-12 / Apple TV3 / Ipad 3 / Harmony One / AC Ryan HD / vd Hul Royal Jade / Supra 3.4 Ply / Audioquest Sub1 / WBT.

eMVe

Goede film, ik vond het een realistisch over komend verhaal. 

QuotePrima film, goed verhaal, veel actie en van mijn kant zelfs wat sympathie voor de kapers :D
Sympathie vind ik wat te ver gaan, maar op z'n minst wat meer begrip voor de omstandigheden waarin ze zich bevinden.

michelb87

#5
Quote from: eMVe on January 17, 2014, 11:22:56
Goede film, ik vond het een realistisch over komend verhaal. 
Kan ik hierdoor aannemen dat je bij de marine zit? :)
Marantz PM15 s2 Limited Edition  |  Marantz SA15 s2 Limited Edition  |  Scan-Speak TL zelfbouw

eMVe

Je mag voor "realistisch" ook "geloofwaardig" lezen. Misschien wel juist omdat ik niet in de marine zit. . . ;)

michelb87

Quote from: eMVe on January 17, 2014, 13:39:27
Je mag voor "realistisch" ook "geloofwaardig" lezen. Misschien wel juist omdat ik niet in de marine zit. . . ;)
Op die manier.
Heb hem zelf nog niet gezien. Ik laat die tijd liever achter me.
Overigens wel een leuk idee om dit te verfilmen :)
Marantz PM15 s2 Limited Edition  |  Marantz SA15 s2 Limited Edition  |  Scan-Speak TL zelfbouw

hdnoob

#8
Quote from: Sailor Jan on November 17, 2013, 15:45:36
Ik ga deze film ook kijken,
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


ouch... ik heb de film nog niet gezien maar dit lijkt me een mega-spoiler.

Edit door admin: spoiler achter tags gezet.

VlisChris

#9
@ Sailor Jan: ik heb je spoiler even achter tags gezet.

Meteen de opmerking dat ik je opmerking snap. Maar ik raad je aan om eens wat informatie op te zoeken over deze gebeurtenis ;) Volgens de verslagen (die door de opvarenden van de Alabama zelf geschreven zijn!) komt de film bijzonder ver in de buurt van de werkelijkheid. Opvallend veel overeenkomsten zelfs :)
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


Edit.
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.



Edit 2: het is overigens een schip met een zeer bewogen geschiedenis. De 2009 kaping is het bekendste ondertussen, maar er zijn in totaal 4(?) pogingen gewaagd, en ik lees net onderstaand bericht.
QuoteTwo American security officers were found dead on the Maersk Alabama ship on Tuesday, CNN reported.

The ship, which was featured in the film "Captain Phillips," was stationed in Port Victoria in the Indian Ocean archipelago. Officials in Seychelles announced the death of the men, both 44-years-old, on Wednesday.

Police said the victims, both former Navy SEALs, worked for the Trident Security Firm USA.

SHARE THIS STORY

     

Tom Rothrauff, the president of Trident, said they were not on duty at the time and did not die while carrying out a security operation. However, details of their death remain unclear.

"A postmortem will be carried out this week in order to establish the cause of their sudden deaths," police said, adding the investigation is ongoing.

According to Senior Chief Petty Officer Daniel Tremper, the U.S. Coast Guard is aware of the deaths and is investigating, but "due to the nature of the investigation, that will be about all that we can provide right now."

Authorities said the two men were found when a co-worker went to check on one of them around 4:30 p.m.

The movie "Captain Phillips," starring Tom Hanks, portrayed the 2009 hijacking of the Maersk Alabama by Somali pirates, which ended with a rescue mission by Navy SEALs. Three of the pirates were killed and the fourth was arrested.

Ik ben nog even aan het zoeken naar een artikel dat door de BWK is geschreven. Maar ik kan het zo snel niet vinden. Eens kijken of het zo nog lukt.

Edit 3: soms kijk je gewoon over iets heen dat recht voor je neus is ;) Wikipedia heeft een link naar een 12 pagina PDF waar veel informatie in staat.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sailor Jan

#10
@ Christiaan S. Goed dat je het topic nog even naar boven schiet.

Ik heb de film intussen gezien, ben wel in slaap gevallen op het eind, maar dat is niet belangrijk voor de opgedane impressie.
Het komt vrij goed overeen met de gepubliceerde verhalen, dus dat moet ik terugnemen.

Laat ik erop houden dat ik de gepubliceerde verhalen met enige argwaan lees. Het is wel heel erg wat de bemanning is overkomen en zeevarenden zelfs nu nog steeds in gevaar zijn, is schandalig.

Wees lief voor jezelf

VlisChris

Haha. Je reactie was wat ouder dan ik dacht :-X
De argwaan snap ik wel. Gelukkig vind ik de film zelf bijzonder interessant ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

knapejor

Deze week krijg ik hem ook binnen, eens kijken of ik wakker kan blijven :P

GPO

Dit weekend gezien.

Een dikke aanrader. Puntje van mijn stoel film.
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

bokkes

Persoonlijk vind ik deze beter maar ook Philips is een aanrader.

https://www.youtube.com/watch?v=DoPkcttuN2o

bokkes

squeek

Quote from: bokkes on April 22, 2014, 19:51:46
Persoonlijk vind ik deze beter maar ook Philips is een aanrader.

https://www.youtube.com/watch?v=DoPkcttuN2o

bokkes

Wow, ziet er heftig uit die trailer. Moet ik eens zien precies
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

skank1

Quote from: squeek on April 23, 2014, 09:10:02
Wow, ziet er heftig uit die trailer. Moet ik eens zien precies

Laat het me weten ;)
Ik zou het tegenovergestelde denken. Deze ziet er meer offboat uit...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii