Nieuwe TV, Media player, SR5004, wat te doen met 3D?

Started by Siroj, November 12, 2013, 13:33:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Siroj

Ik dacht laat ik de info hier maar weer eens up-to-date brengen en meteen eens een vraag voorleggen mbt 3D.
Ten eerste, de zwangerschap is goed verlopen en we hebben inmiddels een prachtige dochter van 2,5 ;)

Ten tweede, onlangs is onze Philips TV defect gegaan en hebben we een nieuwe 46" Samsung Led TV aangeschaft (UE46F7000) en toevallig net voordat de TV defect ging hebben we ook een Eminent EM7380 gekocht. Om te beginnen, wat een prachtig beeld geeft die Samsung! Verder heb ik de TV wederom aan de muur gehangen met een nieuwe beugel zodat deze mooi vlak tegen de muur hangt. Ook heb ik het Samsung logo wat onder de TV zag verwijderd. Ik vond het erg jammer dat het zn mooie strakke TV is maar dat er dat lelijke logo uitsteekt. Bij gebruik van de voet is het logo onderdeel van de voet, maar hangend vond ik het erg storend. Het was makkelijk los te halen middels een paar schroeven en 1 kabeltje, dus ook geen grote operatie. Nu is het gewoon een schilderij aan de muur met werkelijk waar magnifiek beeld.

Nu heb ik dus de situatie dat ik een mediaplayer heb die 3D ondersteund, een PS3 die dat kan en een TV die dat kan weergeven, echter mijn Marantz SR5004 heeft voor zover ik weet geen ondersteuning voor 3D (HDMI 1.3 ipv 1.4). Of ik uberhaubt 3D materiaal ga bekijken en of ik het een meerwaarde vind moet ik nog ervaren, maar daarvoor moet ik het wel eerst werkend hebben. Nou kan ik natuurlijk de mediaplayer rechtstreeks op de TV aansluiten en de optische uitgang gebruiken naar de Marantz, maar als ik mij goed heb laten informeren lever ik daarmee nogal wat audio kwaliteit in tov HDMI connectie. Ik ben dus even op zoek naar de beste oplossing zodat ik toch 3D kan bekijken en tegelijkertijd maximale audio ondersteuning heb via mijn Marantz. Ik moet toegeven dat ik nog niet geprobeerd heb of het "gewoon" werkt, eerst 3D materiaal zien te bemachtigen.
En nee, de Marantz vervangen in geen optie ;-P

crackdown

Hoi,


Ik denk dat je suggestie om via sp/dif het digitale geluid te laten lopen bij een 3D film, helemaal zo gek nog niet is. Je hebt gewoon de DTS track en je filmbeleving zal denk ik echt niet minder worden als je voor even alleen DTS hebt i.p.v DTS-MA of DTS-HD.
Het is natuurlijk veel leuker en makkelijker om alles via de receiver te laten lopen, maar zoveel 3D zal je in de praktijk niet gaan kijken.
Ik heb uiteindelijk een HTPC gebouwd, en alles loopt via mijn Marantz, ook het 3 D gebeuren.

rower

Er zijn genoeg bd players met twee hdmi uitgangen te krijgen, zo ben ik zelf ook begonnen toen ik nog geen receiver had die 3d ondersteunt. Ik heb een Panasonic dmp bdt 220 die op het moment nog voor leuke prijzen te koop is, het nieuwe model is de bdt300 die wat duurder is. Er zijn natuurlijk ook andere opties, zo kan je een hdmi naar je receiver verbinden en eentje naar je tv zo lever je niks in met geluid en heb je 3d beeld, zelfs in mijn nieuwe opstelling met 3d receiver heb ik het nog zo staan omdat volgens zeggen en specificaties het geluid beter is met gescheiden hdmi kabels eentje voor beeld en eentje voor geluid.
Denon avr x3500H-Kef Q550 FL FR-Kef Q600 C-Kef Q100 Sl SR-Kef Q100 Hr en Hl-Bk Monolith plus-sony kd65 xf9005 xtz a2 300