HT zolder (update 10/06/2014)

Started by Stormborne, November 9, 2013, 01:28:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stormborne

Hi,

ik heb me zonet geregistreerd op deze geweldige informatieve website waar ik nu al een tijdje ideeën kom opdoen.
Tijd om die van mij eens te delen.

Onder de spoiler vind je het resultaat.
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.



Ruim een jaar geleden hebben we het dak van onze woning vervangen. Het gebinte bestond nog uit boomstammen i.p.v. balken. Dat werd dus hoog tijd!


Juli 2012



Er werd eindelijk isolatie geplaatst en ik kon beginnen plannen m.b.t. de inrichting van wat voorheen een echt rommelkot was.




Januari 2013

Nu ik toch bezig was besloot ik tevens de vloer die was scheef lag open te breken en deze opnieuw waterpas te maken en bijkomend te isoleren. Hier mag je al rekenen op een tijdspanne van een jaar. Ik doe alles in mijn vrije tijd.



Ondertussen begon ik erover te denken de zolder niet enkel als opbergruimte te gaan gebruiken, maar er een HT van te maken. Even nadenken over wat ik daar allemaal nodig zou hebben. Elektriciteit vernieuwen, internet en televisiekabels doortrekken, plaatsing van stopcontacten .... Geen eenvoudige klus. De zolder is 3 hoog. Uiteindelijk heb ik alle kabels door een schoorsteen getrokken die niet meer gebruikt word om zo via de kelder naar de meterkast te gaan. Verschrikkelijke klus. De schoorsteen is niet recht. Ik heb op elke verdieping mijn schoorsteenmantel moeten open breken zodat ik de kabels er met de hand kon doorduwen!  :'(

Een hele tijd later is de volledige ruimte geïsoleerd en staan de gyrpoc wanden.



Plijsteren, schuren, plijsteren, schuren, plijsteren, .........





Eindelijk ... het ruwe werk is afgelopen en 16 maanden na aanvang van de werken kan ik beginnen schilderen.





De projector die je ziet is een Epson TW-5910. Het scherm is op de muur (die overigens perfect glad geschuurd is  ;) ) geschilderd met Levis extra mat.

Stormborne

#1
Mm, foto's zijn niet zichtbaar blijkbaar vanuit skydrive. Welke website om om foto's te delen kunnen jullie aanraden?


Tijdens de Ibood hunt heb ik zonet een Denon AVR-X3000 gekocht. Ik vind nergens een review, maar ik veronderstel dat ik hier wel tevreden over mag zijn?

Ik heb als subwoofer reeds een Yamaha NS-SW500.
Ik dacht deze te combineren met Yamaha NS-555 vloerstaanders en een Yamaha NS-C444 center.

Ik twijfel nog over een Yamaha RVX-V575 ipv de AVR-X3000 en Boston Acoustics A360.

Enig advies is steeds welkom.

Dirk

Quote from: Stormborne on November  9, 2013, 01:49:34
Mm, foto's zijn niet zichtbaar blijkbaar vanuit skydrive. Welke website om om foto's te delen kunnen jullie aanraden?
Tinypic
welkom btw  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

The Foundation

in belgie zijn de fotos ook niet zichtbaar

lijkt wel een mooi project , en herkenbaar

AbZ

Quote from: Stormborne on November  9, 2013, 01:49:34Ik vind nergens een review, maar ik veronderstel dat ik hier wel tevreden over mag zijn?
Dat mag en is mooi  :xmas: 
maar het is op dit forum niet echt gebruikelijk om tevreden te zijn.

Quote from: Dynky on November  9, 2013, 08:12:03welkom btw  ;)
+1  :coffee:

chansig

Quote from: Stormborne on November  9, 2013, 01:28:20
Hi,

ik heb me zonet geregistreerd op deze geweldige informatieve website waar ik nu al een tijdje ideeën kom opdoen.
Tijd om die van mij eens te delen.

Ruim een jaar geleden hebben we het dak van onze woning vervangen. Het gebinte bestond nog uit boomstammen i.p.v. balken. Dat werd dus hoog tijd!





Er werd eindelijk isolatie geplaatst en ik kon beginnen plannen m.b.t. de inrichting van wat voorheen een echt rommelkot was.





Nu ik toch bezig was besloot ik tevens de vloer die was scheef lag open te breken en deze opnieuw waterpas te maken en bijkomend te isoleren. Hier mag je al rekenen op een tijdspanne van een jaar. Ik doe alles in mijn vrije tijd.



Ondertussen begon ik erover te denken de zolder niet enkel als opbergruimte te gaan gebruiken, maar er een HT van te maken. Even nadenken over wat ik daar allemaal nodig zou hebben. Elektriciteit vernieuwen, internet en televisiekabels doortrekken, plaatsing van stopcontacten .... Geen eenvoudige klus. De zolder is 3 hoog. Uiteindelijk heb ik alle kabels door een schoorsteen getrokken die niet meer gebruikt word om zo via de kelder naar de meterkast te gaan. Verschrikkelijke klus. De schoorsteen is niet recht. Ik heb op elke verdieping mijn schoorsteenmantel moeten open breken zodat ik de kabels er met de hand kon doorduwen!  :'(

Een hele tijd later is de volledige ruimte geïsoleerd en staan de gyrpoc wanden.



Plijsteren, schuren, plijsteren, schuren, plijsteren, .........



Eindelijk ... het ruwe werk is afgelopen en 16 maanden na aanvang van de werken kan ik beginnen schilderen.





De projector die je ziet is een Epson TW-5910. Het scherm is op de muur (die overigens perfect glad geschuurd is  ;) ) geschilderd met Levis extra mat.

Ik moet zeggen dat het er goed uit ziet. Je kan dus de link in je post plakken en dan kom je vanzelf bij de foto terecht.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

sj0er-D

Wow! Dit belooft wat :D

Former member 78

Wauw! Diep respect voor al het werk dat jij hebt verzet!
Die ruimte ziet er echt heel erg mooi uit :D

Neem AbZ niet al te serieus, jij mag echt wel tevreden zijn met wat je hebt ;)

Stormborne

Bedankt voor de reacties.

De beloopbare ruimte bedraagt 5x6m. Onder het schuine gedeelte komt aan weerszijden nog een inbouwkast, zelfbouw natuurlijk. Dit over de ganse breedte.
Ik hoop dit nog dit jaar te realiseren. Foto's zullen dan uiteraard volgen. Daarna plan ik vast tapijt te leggen met het oog op akoustiek.

Het scherm heb ik op 100" afgetekend. Ik kan niet vergelijken met een echt scherm, maar voor mij is de beeldkwaliteit precies wat ik voor ogen had toen ik hieraan begon.
De extra matte verf geeft een mooi kleurrijk beeld imo.
Ik hoop dat de constructie van de wanden goed is om tot een mooi geluidsbeeld te komen. Time will tell  ;D

Atmoz


Wow, dat is een mooie binnenkomer!
Ziet d'r al érg mooi uit 8)

Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Kom snel nog eens kijken hier!

Groet, en succes met klussen :pompom:

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Joske007

Stevig in gevlogen en met al zeer mooi resultaat, voor iemand die het alleen doet "Proficiat en 1-tje om te volgen"  ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

larzie

Dat heb je netjes gedaan met je zolder! Ziet er weer mooi strak uit!  :thumbs-up:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

LuPo


RonG

Ziet er goed uit hoor, complimenten :)

Dolby

Sluit ik mij volledig bij aan. heel mooi gedaan.

Mvrgr, Peter

The Foundation

heel mooi
en herkenbaar , heb bijna alles gelijkaardig gedaan

Start to HT

Knap gedaan! En wat een voldoening heb je als je alles zelf doet  ;)
Dit wordt een ruimte waar je veel plezier gaat aan beleven. Tijdens de bouw en erna!
Doe zo verder.

quattronl

Diep respect dat je dit allemaal zelf hebt gedaan!
En wow wat een gave ruimte zo!

Heel veel succes verder!
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Denon Focal

Heel mooi gedaan, respect vooret feit dat je alles zelf en alleen doet.
De Denon is prima geschikt voor HT is deze ruimte, ga je imho zeker geen spijt van krijgen (zeker niet voor die prijs  ;))
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

mijavere

Welkom hier. Ga het volgen en ben benieuwd wat het eindresultaat wordt.

Alleen nog een vraagje, op de laatste foto zie ik de strepen nog van de overlappingen van de gipsplaten. Ga ja daar nog overheen schilderen of hoe ga je dat oplossen?

Stormborne

#20
Quote from: mijavere on November 26, 2013, 15:35:19
Alleen nog een vraagje, op de laatste foto zie ik de strepen nog van de overlappingen van de gipsplaten. Ga ja daar nog overheen schilderen of hoe ga je dat oplossen?

Het scherm is ondertussen geschuurd, heeft een tweede laag verf gekregen, is nog eens geschuurd en ziet er nu perfect uit.  :smile:

Ondertussen heb ik nog wat vrije tijd gevonden om aan de kasten te beginnen.

MDF gekocht en alles op maat gezaagd. Gelukkig wat hulp gehad om alles 3 verdiepingen hoog te sleuren.



Een dag later was alles gemonteerd.









De achterwand heb ik deels open gelaten, onder de legger die er nog komt, zodat ik de achterliggende ruimte nog kan benutten om grote voorwerpen in op te bergen.

Nu nog wat paswerk om de kasten mooi te laten aansluiten op de muur en dan kan ik weer verven.

Het einde nadert.  :bigsmile:

RonG


rnlaf82

 :clapping: Mooi hoor ben benieuwd! weer wat te volgen :laugh:

cine(d)rama

Goed bezich idd  ;D .

Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

rijstfj