Qobuz-streamingservice: vanaf 2 december ook in België en Nederland (oa.)

Started by Jumping Jack, November 4, 2013, 11:54:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

B-art

Zo, klaar mee. Tidal proefabo van 30 dagen draait inmiddels perfect. Wat vinden jullie van het geluid van Tidal in vergelijking met Qobuz?

Thievery Corporation klinkt via Qobuz beter, meer laag en soundstage dan Tidal. Ik geef het een maandje de kans.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Kerkhoffd

Ik had een duidelijke voorkeur voor Qobuz bij de vergelijking met Tidal. Moet zeggen dat de Tidal interface en de focus op muziekgenres die mijn smaak niet zijn ook hebben bijgedragen aan mijn keuze voor Qobuz. Qobuz draait hier overigens feilloos.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

B-art

Quote from: Kerkhoffd on May 17, 2017, 19:35:26
Ik had een duidelijke voorkeur voor Qobuz bij de vergelijking met Tidal. Moet zeggen dat de Tidal interface en de focus op muziekgenres die mijn smaak niet zijn ook hebben bijgedragen aan mijn keuze voor Qobuz. Qobuz draait hier overigens feilloos.

Qobuz klinkt in het laag beter, Tidal is wat rommeliger.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

CineSmurf

Nu een paar weken aan het streamen met Qobuz. Bevalt me uitstekend. Vooral voor klassieke muziek en franstalig is het fantastisch. Streamen van je telefoon is niet echt lekker, maar met een bluesound node in de huiskamer werkt het nu uitstekend.

Airplay vind ik niet goed werken. Je kan niet het geluid alleen streamen, dus al het geluid van je telefoon gaat dan naar je stereo. Dus ook als er apps binnenkomen of de telefoon gaat.

Hoe werken de goedkope streamingalternatieven, zoals chromecast audio?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

B-art

Als ik een update draai op Qobuz dan krijg ik een wit scherm. Ctrl-r werkt niet. Volgens Qobuz moet het probleem met een update begin juni zijn opgelost.

Ik kreeg zopas een mailtje dat Sublime + ook beschikbaar is voor 350 euro per jaar. Dat moet gaan concurreren met Tidal Mqa voor 200 euro. Maar ik vind Qobuz echt beter klinken.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

fietser

Ik vind Qobuz ook beter klinken als Tidal. Net de hires playlist vergeleken met cd stream. Ik ben nog niet overtuigd van de meer waarde en prijs van hires
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

B-art

Met high res gaat het misschien ook wel een beetje meer om het idee dan dat je het daadwerkelijk kunt horen.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

fietser

Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Thanatos

Qubuz is duidelijk een betere bron dan Tidal.

Nu ze ook 24-bit aanbieden helemaal super. Ik gebruik Qubuz al langere tijd. Inderdaad ook een goed klassiek aanbod  :thumbs-up:

Nu nog de interface en playlisten zoals bij Spotify dan is het helemaal goed.

eric_audio

Quote from: Thanatos on May 19, 2017, 09:40:46
Qubuz is duidelijk een betere bron dan Tidal.

Nu ze ook 24-bit aanbieden helemaal super. Ik gebruik Qubuz al langere tijd. Inderdaad ook een goed klassiek aanbod  :thumbs-up:

Nu nog de interface en playlisten zoals bij Spotify dan is het helemaal goed.

Heb je al ervaring met streamen van high res?
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Rudi64

Voor diegene met een lossless abo bij Qobuz kan je onder Qobuz playlists een playlist vinden van Sublime+ om uit te proberen..in high Rez... :music:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

B-art

Helaas niet in highres, moet je eerst op abonneren. Wat ik mogelijk wel ga doen.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Rudi64

Quote from: B-art on May 21, 2017, 20:00:14
Helaas niet in highres, moet je eerst op abonneren. Wat ik mogelijk wel ga doen.

Bij mij was de Sublime+ playlist wel degelijk high res.
Dit weekend viel mij op dat er geen covers zichtbaar waren..iemand nog met dit probleem?
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

fietser

Quote from: Rudi64 on May 21, 2017, 20:20:13
Bij mij was de Sublime+ playlist wel degelijk high res.
Dit weekend viel mij op dat er geen covers zichtbaar waren..iemand nog met dit probleem?

Bij mij ook. Zag alleen de bitstream in de orginele Auralic (Qobuz) app als hires. In bubbleunpn werd gewoon cd bitstream weergegeven. Ik kon bij een 1 op 1 vergelijk  nauwelijks tot geen verschil horen.
Covers heb ik niet gemist dit weekend.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Bas Akkerman

Volgens mij heb ik het al eens gevraagd, maar hoe kan je een playlist delen? In dit draadje heb ik een link naar een playlist gemaakt, maar volgens mij kan je die alleen in je browser afspelen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

fietser

Van eigen gemaakte playlist kun je in de app de privacy instellen. Ik weet niet hoe je kunt zoeken naar playlists van anders gebruikers. Ik heb er 1 op openbaar staan ' mooi klinkers" wellicht kun deze proberen te vinden en terugkoppelen. Een playlist met iemand delen gaat ook in de app. Op de 3 puntjes bovenin klikken.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

DofN

Ik zie niet hoe je kan zoeken op playlists van anderen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

B-art

Na veel luisteren en vergelijken tussen Tidal en Qobuz heb ik toch maar besloten een jaarabonnement te nemen op Qobuz sublime+, streamen in highres. De problemen die ik eerder had met Qobuz onder Windows 10 zijn ook eindelijk opgelost met de laatste update.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Rudi64

Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

DofN

Ok, helaas. Kunnen we wel uitsluiten dat het aan ons eigen netwerk/internet e.d. ligt.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Rudi64

Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Thanatos

Ik heb afgelopen week vaker storing gehad. Bepaalde albums niet willen afspelen en playlist leeg etc.