Trinnov Audio topic: Trinnov nu vaste voet in Nederland en België

Started by R0N, October 28, 2013, 21:33:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AbZ

Quote from: Martijn - Synergy Acoustics on November  4, 2013, 13:37:55
Beide fabrikanten doen helaas een beetje geheimzinnig over wat hun apparaten nou precies doen.
Lyngdorf is niet vaag.  Zelfde technologie (license) bij ander merk doet ook geen fase.
Dirac is wel meer transparant idd  :thumbs-up:

R0N

Quote from: Martijn - Synergy Acoustics on November  4, 2013, 13:37:55
Beide fabrikanten doen helaas een beetje geheimzinnig over wat hun apparaten nou precies doen.

Geheimzinnig??
Kijk op www.trinnov.nl en voor nog meer diepgang www.trinnov.com.
Maar bovenal, luister naar de demo!

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Miesepies

Heeft de Amethyst ook zoiets als een HT passthrough ?

Zag ook wat nekked fotos van de Amethyst, maar daar valt nog wel wat aan te sleutelen. Zou het een en ander persoonlijk toch wat mooier wegwerken, en wat schotjes plaatsen. Maarja, zo vaak zie je de binnenkant niet  :P

R0N

Quote from: Miesepies on November  4, 2013, 14:22:14
Heeft de Amethyst ook zoiets als een HT passthrough ?

Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar je kunt het signaal via een bypass weer zonder processing naar buiten sturen.
Maar waarom zou je dat überhaupt willen doen?

Quote from: Miesepies on November  4, 2013, 14:22:14
Zag ook wat nekked fotos van de Amethyst, maar daar valt nog wel wat aan te sleutelen. Zou het een en ander persoonlijk toch wat mooier wegwerken, en wat schotjes plaatsen. Maarja, zo vaak zie je de binnenkant niet  :P

Kom eens luisteren naar een demo of download de test van de website. Kijk naar de specs en resultaten. Daar valt met een schotje meer of minder weinig te verbeteren.
Luisteren en oordelen, daar gaat het om. Je bent welkom.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

AbZ

Quote from: R0N on November  4, 2013, 14:36:15
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar je kunt het signaal via een bypass weer zonder processing naar buiten sturen.
Maar waarom zou je dat überhaupt willen doen?
Simpel...  een pre/pro kan ook een volumeregeling en processing/correctie hebben
maar dan voor meer kanalen.  Niet zo'n rare vraag van Mies.

R0N

Quote from: AbZ on November  4, 2013, 14:41:04
Simpel...  een pre/pro kan ook een volumeregeling en processing/correctie hebben
maar dan voor meer kanalen.  Niet zo'n rare vraag van Mies.

Ach ja, HT = home theater.
Je kunt alle vier de kanalen van de Trinnov apart instellen, zowel de input als ook de output.
Via (29) presets kun je allerlei instellingen vastleggen en snel kiezen indien gewenst.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Deleted User

Quote from: R0N on November  4, 2013, 13:17:56
Hoi,

Ik heb Lyngdorf niet in het programma en kan er niks over zeggen.
Kom donderdag 7 november naar Studio Alkmaar voor een informatie-avond over Trinnov.
http://www.hifi.nl/artikel/21249//Demonstraties-Trinnov-bij-Studio-Alkmaar.html

Daar komen alle aspecten aan de orde.

ron

Dan krijg ik bij Studio Alkmaar dus ook niet de antwoord op de vraag...

Martijn M

Quote from: R0N on November  4, 2013, 13:53:02
Geheimzinnig??
Kijk op www.trinnov.nl en voor nog meer diepgang www.trinnov.com.
Maar bovenal, luister naar de demo!

ron

Je hebt gelijk, Ron! Een tijd geleden was de uitleg op de site van Trinnov uiterst minimaal, maar inmiddels gaan ze dieper op de materie in: http://www.trinnov.com/technologies/loudspeaker-room-optimization/concept-6/.
Dutch & Dutch

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

R0N

Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

R0N

Quote from: jazzman on November  4, 2013, 15:18:00
Dan krijg ik bij Studio Alkmaar dus ook niet de antwoord op de vraag...

Ik ben niet de vertegenwoordiger van Lyngdorf en derhalve moet ik mij beperken tot Trinnov.
Ik hoop dat je dat wilt respecteren. Ik zou het ook vervelend vinden als Lyngdorfmedewerkers over Trinnov gaan praten.
Er zijn heel wat Lyngdorf apparaten in omloop in Nederland en er zijn zeker op dit forum mensen die uit eigen ervaring iets kunnen vertellen.
Ik heb inmiddels twee klanten die hun Lyngdorf hebben vervangen voor een Trinnov. Dat betekent dat de meerprijs tov Lyngdorf voor hen in ieder geval de moeite waard was.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

AbZ

Voor de helderheid:  wat ik schreef over Lyngdorf gaat over de 'oude' systemen (aka Tact, ook KRK Ergo).
Wat ze tegenwoordig doen (Lyngdorf Steinway) heb ik niet gevolgd.

Deleted User

Quote from: AbZ on November  4, 2013, 16:32:29
Voor de helderheid:  wat ik schreef over Lyngdorf gaat over de 'oude' systemen (aka Tact, ook KRK Ergo).
Wat ze tegenwoordig doen (Lyngdorf Steinway) heb ik niet gevolgd.
Quote from: R0N on November  4, 2013, 16:08:46
Ik ben niet de vertegenwoordiger van Lyngdorf en derhalve moet ik mij beperken tot Trinnov.
Ik hoop dat je dat wilt respecteren. Ik zou het ook vervelend vinden als Lyngdorfmedewerkers over Trinnov gaan praten.
Er zijn heel wat Lyngdorf apparaten in omloop in Nederland en er zijn zeker op dit forum mensen die uit eigen ervaring iets kunnen vertellen.
Ik heb inmiddels twee klanten die hun Lyngdorf hebben vervangen voor een Trinnov. Dat betekent dat de meerprijs tov Lyngdorf voor hen in ieder geval de moeite waard was.

ron

Beste Ron,

Natuurlijk respecteer ik je mening. Ik heb Trinnov gezien in Veldhoven. Wat ik bedoelde aan te geven is het volgende: De Trinnov voorversterker is 3 keer zo duur als de Lyngdorf DPA-1 die ik bezit. Vandaar dat ik de meerwaarde van een Trinnov tov mijn Lyngdorf wilde weten. Ik zou als importeur JUIST willen weten waarom Lyngdorf bezitters zouden moeten overstappen en daar ruim 9000 euri voor over moeten hebben.

Ik kan niet aanwezig zijn in Alkmaar, in ieder geval veel succes!

Staaled

Quote from: AbZ on November  4, 2013, 16:32:29
Voor de helderheid:  wat ik schreef over Lyngdorf gaat over de 'oude' systemen (aka Tact, ook KRK Ergo).
Wat ze tegenwoordig doen (Lyngdorf Steinway) heb ik niet gevolgd.
Voor zover mijn kennis/ info reikt (en mogelijk zelfs abuis).
Lyngdorf corrigeert de speakers op de eerste meetpositie, focus, om vervolgens bij de resterende meetpunten naar de power- respons in de ruimte te "luisteren".
Zo heb ik bijv bij 20-30 Hz een flinke galm.
Ik meet dat Roomperfect daar een dip creeert op de MLP (focus) ter compensatie.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Miesepies

Quote from: R0N on November  4, 2013, 14:36:15Daar valt met een schotje meer of minder weinig te verbeteren.

Het oog wil ook wat. Alhoewel het geluidtechnisch misschien geen verschil geeft, vind ik een nette layout binnen in wel een meerwaarde. Gevoelsmatig.

HT passthrough lijkt me toch wel een nuttige functie wanneer je stereo en HT moet combineren.

PS. R0N: je reageert nogal defensief en soms kortaf, terwijl iedereen in dit draadje juist geinteresseerd is in de producten van Trinnov. De vragen hier zijn juist uit belangstelling, en willen graag horen wat voor meerwaarde de Trinnov producten hebben. Lijkt me toch een uitstekend moment voor jou om je producten te promoten.

R0N

Quote from: Miesepies on November  4, 2013, 21:03:56
Het oog wil ook wat. Alhoewel het geluidtechnisch misschien geen verschil geeft, vind ik een nette layout binnen in wel een meerwaarde. Gevoelsmatig.

HT passthrough lijkt me toch wel een nuttige functie wanneer je stereo en HT moet combineren.

PS. R0N: je reageert nogal defensief en soms kortaf, terwijl iedereen in dit draadje juist geinteresseerd is in de producten van Trinnov. De vragen hier zijn juist uit belangstelling, en willen graag horen wat voor meerwaarde de Trinnov producten hebben. Lijkt me toch een uitstekend moment voor jou om je producten te promoten.

Hoi,

Ik wil graag vertellen over de producten van Trinnov en daarom heb ik een nederlandstalige website gemaakt. Ik wil vertellen wat het apparaat doet, hoe het werkt en hoe het in een bestaande set kan worden geïntegreerd. Demo's geven, aanwezig zijn op beurzen en demo-avonden. Laten horen en uitleggen wat er gebeurt en waarom het zo belangrijk is. De meerwaarde laten beleven.
De Amethyst is een beauty om te zien en een genot om te horen. Buitenzijde perfect afgewerkt (dik alu front, oled display), binnenzijde volledig functioneel en goed doordacht (twee aparte voedingen) om geweldige specs te bereiken, zoals ook in het duitstalige review is te lezen. Het is een absoluut topproduct en ik ben er trots op het te kunnen aanbieden in Nederland en België.

ron

Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

JANJWJMC

Quote from: R0N on November  4, 2013, 21:30:19
Hoi,

Ik wil graag vertellen over de producten van Trinnov en daarom heb ik een nederlandstalige website gemaakt. Ik wil vertellen wat het apparaat doet, hoe het werkt en hoe het in een bestaande set kan worden geïntegreerd. Demo's geven, aanwezig zijn op beurzen en demo-avonden. Laten horen en uitleggen wat er gebeurt en waarom het zo belangrijk is. De meerwaarde laten beleven.
De Amethyst is een beauty om te zien en een genot om te horen. Buitenzijde perfect afgewerkt (dik alu front, oled display), binnenzijde volledig functioneel en goed doordacht (twee aparte voedingen) om geweldige specs te bereiken, zoals ook in het duitstalige review is te lezen. Het is een absoluut topproduct en ik ben er trots op het te kunnen aanbieden in Nederland en België.

ron


Website link moet nl zijn staat nu op n
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

R0N

Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Staaled

Ik begrijp uit de Amethyst-brochure dat de interne media renderer zowel bekabeld als via Wifi kan werken?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

R0N

Quote from: Staaled on November  5, 2013, 09:45:59
Ik begrijp uit de Amethyst-brochure dat de interne media renderer zowel bekabeld als via Wifi kan werken?

Ja, maar een kabel is te prefereren, vooral voor hires-bestanden.
De Wifi(-router) heeft het zo druk vandaag de dag en afhankelijk van het aantal buren nogal wat interrupties.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Staaled

Quote from: R0N on November  5, 2013, 09:54:30
Ja, maar een kabel is te prefereren, vooral voor hires-bestanden.
De Wifi(-router) heeft het zo druk vandaag de dag en afhankelijk van het aantal buren nogal wat interrupties.

ron
Mooi.
Vandaar ook mijn vraag.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

De test van i-fidelity.net is van mei 2013. Speelt de renderer inmiddels gapless ?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

AbZ

Quote from: Staaled on November  5, 2013, 14:14:18Speelt de renderer inmiddels gapless ?
Oei, we hebben er weer eentje  ;D
Gezien het technisch vernuft van Trinnov moet dit wel lukken?

R0N

Quote from: Staaled on November  5, 2013, 14:14:18
De test van i-fidelity.net is van mei 2013. Speelt de renderer inmiddels gapless ?

Ja, confirmed! De firmware is inmiddels geupdate (mede ivm de renderer) en in november/december komt een geheel nieuwe grafische mooie interface. Echt high-end uitstraling.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Staaled

Quote from: R0N on November  5, 2013, 15:28:25
Ja, confirmed! De firmware is inmiddels geupdate (mede ivm de renderer) en in november/december komt een geheel nieuwe grafische mooie interface. Echt high-end uitstraling.

ron
Een stapje dichterbij. 8)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)