Trinnov Audio topic: Trinnov nu vaste voet in Nederland en België

Started by R0N, October 28, 2013, 21:33:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R0N

Met het in de lucht gaan van de website, www.trinnov.nl, is Trinnov Audio in Nederland en België een feit.
We hebben onlangs op de X-fi audioshow de kwaliteiten van de Trinnov Amethyst gedemonstreerd en veel lof ontvangen.
Vanaf toen is het snel gegaan. De eerste dealer in Nederland (Studio Alkmaar) en in België (Gydotron), enkele apparaten verkocht en veel belangstelling.

Trinnov is een high-end processor voor de akoestische correctie van de luisterruimte. Iedere ruimte doet mee met de muziek en dat wil je niet. Fysieke aanpassingen in de kamer zijn mogelijk, maar zelden toereikend. Trinnov's optimizer lost niet alleen akoestische problemen op, het corrigeert ook de fasefouten van de luidspreker. Daarmee is Trinnov uniek, geen enkel ander systeem kan dat.

De basis voor alles is een perfecte meting van de respons van de luidsprekers in de ruimte. Trinnov gebruikt hiervoor een 3D-microfoon die de positie van de luidsprekers in de ruimte exact kan bepalen. Als meettoon wordt een MLS signaal gebruikt, waarmee het impulskarakter van de luidspreker bepaald kan worden. En met die meting kan ook de amplitude berekend worden. De optimizer kan nu correcties berekenen in het frequentiedomein, tijddomein en faseverloop.

Hieronder volgen enkele grafieken:
Amplitudecorrecties:


Fasecorrecties:


Tijdcorrecties:




Meer info op onze website.
Voor vragen en opmerkingen kun je hier terecht.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

JANJWJMC

Quote from: R0N on October 28, 2013, 21:33:59
Trinnov is een high-end processor voor de akoestische correctie van de luisterruimte. Iedere ruimte doet mee met de muziek en dat wil je niet. Fysieke aanpassingen in de kamer zijn mogelijk, maar zelden toereikend. Trinnov's optimizer lost niet alleen akoestische problemen op, het corrigeert ook de fasefouten van de luidspreker. Daarmee is Trinnov uniek, geen enkel ander systeem kan dat.


Mooi product aanwinst  :thumbs-up:
Even een vraagje over die fasefouten is dit niet het zelfde als wat de Pioneer SC-LX90 doet? http://www.manualslib.com/manual/361121/Pioneer-Sc-09tx.html?page=15#manual
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Martijn M

Gefeliciteerd met de aanwinst van dit mooie merk en veel succes gewenst, Ronald! Ik ben heel benieuwd hoe Trinnov de automatische correctie aanpakt. Die microfoonconsole van ze is in ieder geval een fraai stukje techniek.
Dutch & Dutch

AbZ

Quote from: Martijn - Synergy Acoustics on October 28, 2013, 22:42:38Die microfoonconsole van ze is in ieder geval een fraai stukje techniek.
Waarom meer dan 3 microfoons voor 3D?

R0N

Quote from: JANJWJMC on October 28, 2013, 21:44:16
Mooi product aanwinst  :thumbs-up:
Even een vraagje over die fasefouten is dit niet het zelfde als wat de Pioneer SC-LX90 doet? http://www.manualslib.com/manual/361121/Pioneer-Sc-09tx.html?page=15#manual

Het lijkt er wel op zo te lezen. Ik vraag me wel af of het ook echt over de gehele bandbreedte is, want dat vraagt een enorme rekenpower. Dat zit zeker niet in de receiver. Bovendien is de interactie met de ruimte ook belangrijk.
Maar in ieder geval erkent men het probleem van group delay (zoals het heet) en dat is al een hele stap. Het is lange tijd not done geweest om elektronisch de fouten te corrigeren, maar gelukkig ligt er nu een mooie toekomst voor ons om echt naar een mooie ongestoorde weergave te luisteren.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Former member 78

Als het net zo klinkt als het er uitziet, heb je een prima product :)

R0N

Quote from: AbZ on October 28, 2013, 22:48:57
Waarom meer dan 3 microfoons voor 3D?

Omdat je in één meetsessie heel precies wilt meten: afstand, links/rechts, hoog/laag.
Ze zijn in een z.g. tetrahedron-figuur geplaatst

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

AbZ

Quote from: R0N on October 28, 2013, 22:56:18
Omdat je in één meetsessie heel precies wilt meten: afstand, links/rechts, hoog/laag.

ron
Dus 3D is zeg maar ongeveer precies in 3 dimensies?  :o
Had eigenlijk een informatief antwoord verwacht.

Syphon

Op de ipad kan ik de producten niet openen op jullie site.

Wat is de prijs van het meet apparaat?

Arend | Homestudio

De Trinnov producten zijn erg mooi, gefeliciteerd!

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

R0N

Quote from: AbZ on October 28, 2013, 23:02:40
Dus 3D is zeg maar ongeveer precies in 3 dimensies?  :o
Had eigenlijk een informatief antwoord verwacht.

Daar hebben we natuurlijk een website voor. Voor precieze ruimtelijke metingen kun je beter gebruik maken van een tetrahedron-figuur.
Er is een uitgebreide uitleg op de website.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

R0N

Quote from: Arend | Homestudio on October 28, 2013, 23:06:56
De Trinnov producten zijn erg mooi, gefeliciteerd!

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


Ehh ja, ik moet me weer eens verdiepen in Dirac ;) In ieder geval als een stand-alone apparaat is Trinnov met zijn functies wel uniek.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

AbZ

Quote from: R0N on October 28, 2013, 23:20:04
Daar hebben we natuurlijk een website voor. Voor precieze ruimtelijke metingen kun je beter gebruik maken van een tetrahedron-figuur.
Er is een uitgebreide uitleg op de website.
Bedankt voor je moeite.  Webstek geeft geen antwoord op de vraag.

R0N

Quote from: Syphon on October 28, 2013, 23:04:06
Op de ipad kan ik de producten niet openen op jullie site.

Hmm, dat verbaast me want hier lukt het wel.
Computers......

Quote from: Syphon on October 28, 2013, 23:04:06
Wat is de prijs van het meet apparaat?

De Trinnov ST2Hifi, de optimizer, kost E. 5.500. Dat is inclusief inmeten en uitgebreide instructie.
De Trinnov Amethyst, optimizer + voorversterker +phono-ingang + streamer enz, kost E. 9.100. Eveneens met inmeten en uitgebreide instructie. Deze prijzen zijn excl. de microfoon. Die kost E. 605. De reden om die apart te doen is vanwege het feit dat inmeten eigenlijk maar een keer hoeft te gebeuren en daarna gaat tie in de la bij de andere kabels en zo. Dat is zonde van het geld. Moet je daarna nog eens meten omdat de kamer ernstig veranderd is, leen je hem even van de dealer.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)


Miesepies

Vind de Trinnov Amethyst wel erg mooi. Maar heb wel een kleine maar: ik zie dat het stream gedeelte (en denk ik de inmeet techniek) m.b.v. een itx computer bordje wordt gedaan. Nou is dit soort computer hardware over het algemeen best wel een aardige storings bron. Hoe gaat Trinnov daar mee om ? Lijkt me niet handig om een storingsbron zo direct naast een mooie (??) preamp sectie te hebben.

R0N

Quote from: Miesepies on October 29, 2013, 11:51:54
Vind de Trinnov Amethyst wel erg mooi. Maar heb wel een kleine maar: ik zie dat het stream gedeelte (en denk ik de inmeet techniek) m.b.v. een itx computer bordje wordt gedaan. Nou is dit soort computer hardware over het algemeen best wel een aardige storings bron. Hoe gaat Trinnov daar mee om ? Lijkt me niet handig om een storingsbron zo direct naast een mooie (??) preamp sectie te hebben.

Er is een krachtige computer nodig om de processing en aanverwante zaken te doen. Maar de computer heeft zijn eigen voeding en het audiogedeelte heeft ook een eigen (lineaire) voeding. Communicatie tussen comp en audio gebeurt via firewire. Bij streaming wordt het signaal binnengehaald en op de audioboards verwerkt met de eigen klok.
Als je naar de specs kijkt zie dat het elkaar totaal niet stoort. In de review van I Fidelity zie een meetrapport:
Kirrfactor (THD-N): 0,0038%, IM-Verzerrungen (SMPTE): 0,0018%, IM-Verzerrungen (CCIF): 0,0008%.

Ik heb de Amethyst bij een klant in een audiosysteem van twee ton geplaatst (Goldmund) en er is absoluut geen enkele storing te horen.
Je kunt er gerust op zijn dat Trinnov de zaakjes goed voor elkaar heeft.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Deleted member

Gaaf, gefeliciteerd Ron en mooi dat de producten nu ook in Nederland en Belgie direct beschikbaar worden. :thumbs-up:

Mooi merk Trinnov, ik ken 't ook al een paar jaar. Neusje van de zalm wat mij betreft samen met DEQX op 't gebied van standalone DSP's. :)

R0N

Quote from: Antoine on October 29, 2013, 13:28:20
Gaaf, gefeliciteerd Ron en mooi dat de producten nu ook in Nederland en Belgie direct beschikbaar worden. :thumbs-up:

Mooi merk Trinnov, ik ken 't ook al een paar jaar. Neusje van de zalm wat mij betreft samen met DEQX op 't gebied van standalone DSP's. :)

Als ik zo naar je set kijk, is het dan 'n idee de AM20Dc te verruilen voor een ST2Hifi?
Je kunt dan de VSA luidsprekers èn de sub via Trinnov aansturen met een perfecte (regelbare) X-over. Lijkt me wel wat.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Deleted member

Quote from: R0N on October 29, 2013, 13:53:48
Als ik zo naar je set kijk, is het dan 'n idee de AM20Dc te verruilen voor een ST2Hifi?
Je kunt dan de VSA luidsprekers èn de sub via Trinnov aansturen met een perfecte (regelbare) X-over. Lijkt me wel wat.

ron

Dat is een idee dat ook door mij heen is gegaan maar het is een relatief 'dure' oplossing voor mijn situatie, althans een beetje overkill ben ik bang. :) Momenteel zet ik de AM2.0 bewust slechts in voor correcties op <80Hz. De AM2.0 krijgt vanuit de Devialet een full range signaal, filtert dat low-pass 24dB/octaaf@80Hz, 'corrigeert' dat voor de kamer en stuurt 't dan door naar de actieve sub. De Devialet heeft ook een DSP met crossover functionaliteit ingebouwd en nu een 12dB/octaaf high pass filter @80Hz ingesteld staan (dat gaf meettechnisch het beste resultaat) en stuurt 't muzieksignaal dan verder onaangeraakt naar de fronts.

Ondanks dat ik redelijk heb geïnvesteerd in m'n akoestiek met onder meer een akoestisch systeem plafond en een RPG Modex Plate basstrap en ook nog niet klaar ben met die akoestiek twijfel ik er niet over dat de Trinnov het beter kan maken/daarin zou kunnen helpen. Devialet is zelf echter ook bezig met uitbreidingen op de DSP oplossing waaronder mogelijk room-correction dus dat wil ik eerst afwachten. In theorie is 't mogelijk dat de Fransen van Devialet de techniek van de Fransen van Trinnov licenseren maar dat zal wel 'wishful thinking' zijn.  ;)

De Trinnov zou de integratie met de sub nog beter kunnen verzorgen dan de AM2.0 verwacht ik maar of dat 't niet geringe prijsverschil waard is, voor alleen het laag...(?) Zou ik momenteel een voor- plus eindversterker setup hebben dan zou ik de ST2HiFi echter zeer zeker overwegen.

Deleted User

Wat doet Trinnov anders dan Lyngdorf? tov Lyngdorf vind ik het stevig aan de prijs..

R0N

Quote from: jazzman on November  4, 2013, 12:49:29
Wat doet Trinnov anders dan Lyngdorf? tov Lyngdorf vind ik het stevig aan de prijs..
Hoi,

Ik heb Lyngdorf niet in het programma en kan er niks over zeggen.
Kom donderdag 7 november naar Studio Alkmaar voor een informatie-avond over Trinnov.
http://www.hifi.nl/artikel/21249//Demonstraties-Trinnov-bij-Studio-Alkmaar.html

Daar komen alle aspecten aan de orde.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

AbZ

Quote from: jazzman on November  4, 2013, 12:49:29
Wat doet Trinnov anders dan Lyngdorf? tov Lyngdorf vind ik het stevig aan de prijs..
Quote from: R0N on November  4, 2013, 13:17:56Ik heb Lyngdorf niet in het programma en kan er niks over zeggen.
Lyngdorf doet alleen correctie in freq respons, niet in fase.

Martijn M

Beide fabrikanten doen helaas een beetje geheimzinnig over wat hun apparaten nou precies doen.
Dutch & Dutch