Zwarte balken

Started by Syphon, October 25, 2013, 19:27:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Syphon

Hoe kan ik zien of een film zwarte balken heeft? Heb gisteren 4 versies van Tron gedownload (50gb/45gb/40gb/12gb).
Allen hadden ze helaas zwarte balken.

BarcoCRT

Ik neem aan dat je Tron Legacy (2010) bedoelt. Kijk dan even op IMDB http://www.imdb.com/title/tt1104001/ wat de aspect ratio van de film is. Daar staat bij deze film 2,35:1. Ik vermoed dan dat je op een 16:9 (1,78:1) scherm kijkt, en ja dan heb je dus altijd balken.

Zou je geen balken zien bij deze film, dan is er dus 'ingezoomd' waarbij er dus delen aan de zijkant buiten het beeld vallen en je dus beeldinformatie zou missen. Je zou de film niet meer zo zien zoals de regisseur het bedoelt heeft.

Daarom zie je dus zwarte balken boven en onderin het beeld.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

Syphon

Thnx, voortaan FF kijken op IMDb.

activ

Ik vind zelf de balken altijd wel geruststellend, dan weet ik dat ze tenminste niet de boel hebben lopen verknippen.
Super toffe film trouwens die Tron legacy.

Witalik

Ja ik weet niet, ik vind die balken niet zo'n succes meestal. Lijkt net of je dan die TV gekocht heb maar dan mis je nog 25% van je scherm om maar even wat te noemen. Het zal wel zo zijn dat die man het zo bedoelt heeft maarja. Het merendeel heeft toch alleen een tv met 16:9.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

activ

Ja, films worden (meestal) ook niet gemaakt voor TV.

Integra

Van de andere kant zit je bij 4:3 materiaal op een breedbeeldscherm weer te loeren naar zwarte balken aan de zijkanten... (óf je moet van onder en boven een stuk afsnijden :P )


On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Mordante

gaan TVs nog breder en platter worden in de toekomst? Bioscoop verhoudingen?

Witalik

Die zijn er al ! Philips bijvoorbeeld.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Integra

Jah, nog vaker irritante zwarte balken aan de zijkanten.... :wacko:
On rare occasions, technology produces something close to perfection!