Trillend probleem

Started by Kanariepiet, October 20, 2013, 20:05:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kanariepiet

Alle geruime tijd in het bezit van een antimode 8033, die het geluid hier positief veranderd heeft.
Nu ben ik op het punt gekomen dat ik vind dat goed beter kan :devil:

Tijdens het instellen van de antimode gaat het servies in het dressoir als een gek tekeer bij een bepaalde frequentie net zoals de deur die in het kozijn lekker aan het meedoen is.

Is dit normaal /erg of moet ik tijdens het instellen het servies uit de kast halen en zelf tegen de deur aandrukken om alle trillingen weg te nemen?
Of gaat dit niet zoveel invloed hebben op de instelling van de antimode?

AbZ

Hangt er vanaf wat de meetmicrofoon ervan vindt.
Misschien kan je met wat minder SPL inmeten.

R0N

Quote from: kanariepiet on October 20, 2013, 20:05:57
Alle geruime tijd in het bezit van een antimode 8033, die het geluid hier positief veranderd heeft.
Nu ben ik op het punt gekomen dat ik vind dat goed beter kan :devil:

Tijdens het instellen van de antimode gaat het servies in het dressoir als een gek tekeer bij een bepaalde frequentie net zoals de deur die in het kozijn lekker aan het meedoen is.

Is dit normaal /erg of moet ik tijdens het instellen het servies uit de kast halen en zelf tegen de deur aandrukken om alle trillingen weg te nemen?
Of gaat dit niet zoveel invloed hebben op de instelling van de antimode?

De AM8033 meet/corrigeert alleen in het gebied van 10-160 Hz (ongeveer). Het servies heeft een hogere trillingsfrequentie, dus niet zo relevant voor de meting.
Maar als het erg luid is, zou je wellicht beter op een lager niveau de meting kunnen doen.

En, wat wil je eigenlijk verbeteren aan het goede?

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

RobertVanWoerden

Haha, dat is wel herkenbaar. De eerste keer dat ik mijn antimode wilde inregelen volgde ik de handleiding, daarin staat dat de sub halfopen moet staan als ik me goed herinner.

Toen de tonen begonnen dacht ik na een tijdje, zo daar komt een zware vrachtwagen door de straat :) was het dus de sub zelf. Daarna ook maar een stukje dichtgedraaid :)

Kanariepiet

Maakt het niet uit dan als ik de sub zachter zet, hij staat nu maar op een kwart en in de reciever op -1 dB?

Wat ik wil verbeteren aan het goede? Nou het klinkt goed, maar ben eigenlijk nu op het punt aanbeland dat ik met betere metingen en andere kabels het nog net iets beter wil laten klinken ;)
Zo ben ik er na veelvuldig luisteren ook achter dat ik de Burr Brown dac's in mijn Yamaha reciever beter vind klinken dan de dac in de SB Touch. (Ik vind de Touch het hoog iets meer aanzetten, soms op het randje van wat ik mooi vind)

Quote from: R0N on October 20, 2013, 21:09:52
De AM8033 meet/corrigeert alleen in het gebied van 10-160 Hz (ongeveer). Het servies heeft een hogere trillingsfrequentie, dus niet zo relevant voor de meting.
Maar als het erg luid is, zou je wellicht beter op een lager niveau de meting kunnen doen.

En, wat wil je eigenlijk verbeteren aan het goede?

ron