k n u b b e - DIY - aan de knutsel..

Started by knubbe, October 19, 2013, 12:12:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

knubbe

Er wordt nergens gefiltert, dus ze krijgen gewoon een full range signaal aangeboden.
Het zijn 10" drivers dus kunnen ze nog redelijk "hoog".

Heb alleen even muziek geluisterd, films kijk ik nauwelijks maar verwacht daar hetzelfde.

Wat bedoel je met hoe zijn ze aangesloten?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Staaled

Een Behringer iNuke heeft ingebouwde DSP.
Ik weet het niet zeker , maar vermoed sterk dat je daar ook een lowpass filter mee kunt instellen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Raymond187

Sub is aangesloten op de versterker. Welke ingang high of sub ingang?

Met films en ze zijn via de sub ingang aangesloten dan pakken ze alleen de .1 track op en daar zitten geen stemmen in.

hmmm jij hebt natuurlijk die nieuwe versterker in huis. Daar zit geen crossover op. ahhh jahh maandagochtend he  :nopompom:




knubbe

#178
Zit nu even te twijfelen waar ik de Sub amp precies op heb aangesloten, maar bedoeling was in ieder geval de pre-out.
Zal vanavond even kijken of ik hem ook daadwerkelijk daar op heb aangesloten.

Ik heb geen speciale sub out op mijn versterker, de sub moet dus op de pre-out en is dus full-range.

@Staaled, zit inderdaad ook opties te bekijken voor een andere subamp welke dus wel een LPF heeft. De DAP past ook niet helemaal lekker in mn kast (staat nu 90graden gedraaid) dus een iets kleiner formaatje is gewenst :D qua footprint dan, hoogte geen probleem.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

Veel verder als mogelijke andere opties (welke enigszins 2e hands aangeboden worden) de Behringer Inuke en de Crown XLS kom ik momenteel niet.
Waarbij de laatstgenoemde me vooralsnog het meeste aanspreekt.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

Quote from: Staaled on October  6, 2014, 10:05:22
Een Behringer iNuke heeft ingebouwde DSP.
Ik weet het niet zeker , maar vermoed sterk dat je daar ook een lowpass filter mee kunt instellen.
Heeft ie idd ,nog regelbaar welk filter ook  :)

knubbe

Er staat een Crown K2 te koop voor een schappelijke prijs.
Kan alleen nerens iets terug vinden over een low pass filter helaas ;( was een leuke amp geweest.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase


knubbe

Probleem is dat ik juist op zoek ben naar een kantelpunt, heb anders geen enkele reden om voor een andere amp te kijken :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

De DAP versterker is onder voorbehoud verkocht. Kan ik daarna eens rustig opzoek naar een vervanger met LPF !

Verder ga ik morgen een leuke upgrade halen welke niet stereogerelateerd is. Nouja, mn itunes zal wat groter weergegeven worden  :popcorn: morgen meer...

Deze weken ook een setje aktieve speakers aan het bouwen met Peerless drivers.
Weet nog niet waarvoor maar iig leuk om aan te werken :)
Zie; http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=146135.0
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

cardas49



Quote from: knubbe on October 23, 2014, 00:01:26
Verder ga ik morgen een leuke upgrade halen welke niet stereogerelateerd is. Nouja, mn itunes zal wat groter weergegeven worden  :popcorn: morgen meer...

Andere monitor / Mac? [emoji2]
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

knubbe

Zo kun je het wel zeggen :)
Alleen staat de mac alleen op de tv aangesloten dus in dit geval is het een nieuwe tv!
Hij staat nu achterin de bus, even lunchen en dan op huis aan, hoop hem vandaag nog te kunnen plaatsen.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

#187
En hij hangt!

Het is de Panasonic p65vt50 met slecht een honderdtal draaiuren.
Op de foto lijkt alles enigszins scheef maar in het echt valt het mee ;)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

larsonator

goede keuze qua tv ;)
heb zelf de 50''


felix01

Quote from: knubbe on October 23, 2014, 16:39:28
En hij hangt!

Het is de Panasonic p65vt50 met slecht een honderdtal draaiuren.
Op de foto lijkt alles enigszins scheef maar in het echt valt het mee ;)

mooi :clapping:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Robiwan

Quote from: knubbe on October 23, 2014, 16:39:28
En hij hangt!

Het is de Panasonic p65vt50 met slecht een honderdtal draaiuren.
Op de foto lijkt alles enigszins scheef maar in het echt valt het mee ;)

mooi maar kabelgoot is niet waterpas!
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

knubbe

Dank heren  :pompom:

Kabelgoot is idd niet waterpas ;) Moet nog een coax kabeltje bij zodat ik mn upc kastje niet meer nodig heb. Daarna hang ik hem recht :P
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raymond187

jaja hij wel hoor  :pompom:

VETTE tieveehh. gefeli

Scheef.... welnee joh gewoon je laptop een beetje op ze kant houden  :clapping:

PS. ISF calibratie in de planning?

knubbe

Thx  :coffee:

ISF ga ik wel over nadenken. Eerst nog wat verder inspelen. Maar blijf het een flink bedrag vinden zo'n kalibratie. En omdat ik nauwelijks films kijk eigenlijk ben ik bang dat ik andere upgrades voorrang ga geven ;)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Raymond187

Flink bedrag...€105 moest ik betalen en zelfs ik vond het geld meer dan waard :D hahaha...... Ik als eerst zien dan geloven ;)

Alleen vanuit EHV naar Lelystad is wel een stukje rijden en dan nog die 65" in je Lamborghini Aventador proppen wordt ook een uitdaging.

Anywayz wat ik heb gelezen op i-net met deze pana is als je de juiste instellingen zoekt en die zelf instelt dat je al een heulllll eind komt. En persoonlijk vind ik de VT50 al erg mooi beeld hebben out of the box.

knubbe

Vooral dat Aventador stukje is het probleem, haha.
Naar Lelystad gaan kost best wat moeite, heb voor het ophalen al een bus gehuurd :)
Voordeel is wel dat ik als het goed is nog een gratis kalibratie heb staan in Lelystad.
Maar voorkeur zou uitgaan naar een tour en dan zit je volgens mij meteen op 220euro.

Het beeld voor nu is prima, maar het zou in de toekomst wel eens kunnen gaan kriebelen omdat ik wel heel nieuwsgierig ben naar het resultaat van een dergelijke calibratie.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Cobraatje

Goede keus, ik ga zelf ook weer terug naar een Panasonic plasma(65ST60).
Heb nu een gekalibreerde(door Frank) Samsung 4K 65F9000, maar deze kan qua zwartwaardes, natuurlijkheid en contrast toch niet aan een Pana tippen.

Wil het kriebelen niet vergroten :D, maar uit eigen ervaring weet ik dat na kalibratie het beeld nog een stuk beter is.
De Pana's hebben zonder kalibratie allemaal een te groenig beeld en door kalibratie krijg je kleurenechtheid en de waas verdwijnt.

knubbe

Is die Samsung een LED?
Ik heb alleen nog maar Plasma's gehad gelukkig en ben blij dat ik deze nu heb kunnen komen gezien het einde van de plasma's wel zin zicht is. Ik kan ook niet begrijpen dat er 1000+ euro voor een 5 jaar oude Pioneer nog wordt uitgegeven (naja gevraagd iig..)

Bedankt voor de extra jeuk ;) Voorlopig zet ik het nog niet op de planning maar ik sluit niet uit dat het er wel ooit op gaat komen :)
Voor dit jaar is het eigenlijk ook wel even goed zo, wat ik eventueel nog overweeg is de Dirac software voor de mac.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase