Nieuw van Nest: Nest Protect

Started by Nosoforos, October 9, 2013, 10:43:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nosoforos

Na hun slimme thermostaat (heeft iemand hier daar ervaring mee?) komen ze nu met een slimme rookmelder:

http://nest.com/smoke-co-alarm/life-with-nest-protect/

cable-guy

Quote from: Nosoforos on October  9, 2013, 10:43:13
Na hun slimme thermostaat (heeft iemand hier daar ervaring mee?) komen ze nu met een slimme rookmelder:

http://nest.com/smoke-co-alarm/life-with-nest-protect/
Ja ik heb de Nest thermostaat een maand of 4 in gebruik. Heel eenvoudig in gebruik, app werkt prima en ziet er mooi uit aan de muur. Ik ga nog wel een paar Nest Protects aanschaffen ook . Weet je toevallig of er ook een Nederlandse stem bij zit?

clockwork

Quote from: cable-guy on February  1, 2015, 12:50:33
Ja ik heb de Nest thermostaat een maand of 4 in gebruik. Heel eenvoudig in gebruik, app werkt prima en ziet er mooi uit aan de muur. Ik ga nog wel een paar Nest Protects aanschaffen ook . Weet je toevallig of er ook een Nederlandse stem bij zit?

Ja is Nederlands.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling


clockwork

#4
Quote from: cable-guy on February  1, 2015, 19:18:17
Je hebt 'm?

Ja hier hangen twee protects in huis. Je kunt de taal instellen. Een vrouwenstem vertelt in het Nederlands wat er aan de hand is en waar.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling


cable-guy

Het is mij opgevallen dat de batterijversie al weken niet te verkrijgen is. Zowel bij Nest zelf als Apple en andere resellers. Hebben ze hier een probleem?? Ik zou ze wel willen bestellen.

jaco

#7
Vertel je een detector waar hij is, en als er dan alarm is hoor je dan welke ruimte ?
Het is uiterst irritant als er hier een batterij met lage spanning is.. Altijd midden in de nacht en dan sta je met een slaperig hoofd te luisteren welke het is.

Maar wifi via een batterij ? Hoe lang gaat dat mee..

Ik zie dat ze een nl site hebben en ook 230 volt bedrade modellen.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

apogeefreak

Ja hij zegt b.v. brand in de keuken. Dat zeggen ze dan dus allemaal ook die op zolder. Hij waarschuwt ver van te voren en overdag als de batterij op is. Ik heb geen idee hoe lang hij meegaat minimaal 1/2 jaar want zo lang heb ik hem.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

jaco

Ik heb alleen 10 detectors in huis hangen. Er zou er 1 draadloos bij moeten in een kamer die we gesplitst hebben.
Dus 11 units, waarvan 1 met batterij, althans er is geen bedrading van huidige systeem daar. Nu voldoet voor deze elke 230 volt aansluiting en er is wel een stopcontact, dus een draadje langs plafond naar hem toe is dan ook goed.

Is een flinke investering. En google weet of ik thuis ben of niet..

De thermostaat is alleen niet modulerend las ik op tweakers, maar ik betwijfel of die we nu hebben dat wel is..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

apogeefreak

Ik heb een modulerende ketel die gaat met een aan uit thermostaat zelf moduleren.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

jaco

mijn vrouw wil dit niet doen, te duur :)
11 x protect unit en thermostaat en installatie zijn we bijna 1500 euro verder :(
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

knubbe

Weet iemand wellicht een adres waar deze voor minder dan de adviesprijs te krijgen is?
Wil er een aantal kopen evenals een vriend van me dus zou leuk zijn als er nog iets te besparen valt!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase