Einde van Classe ? Voorheen:Sigma reeks in 2014

Started by riwi, October 6, 2013, 14:38:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi

New Classe lower priced Sigma Series – Classe will once again define a new level of value by introducing lower-priced Sigma series.  Models to include Sigma D200, a 200 watt per channel Class D amplifier for $3,500. This is the same amplifier as CA-D200 but with Sigma cosmetics.

There will also be a Sigma SSP, an 8 channel surround sound processor/preamp for $5,000 and a matching Sigma Amp 5, a five channel amplifier at 200 watt per channel for $5,000. Availability is expected to be end of 2013.  What is amazing is that Sigma series have "Classe DNA" written all over them. These are not rebadged components, but are all developed and built by Classe.

VlisChris

Mijn eerste reactie was letterlijk WTF dat is veranderd.

Ik ga eens op me in laten werken of ik dit nu mooi, of spuuglelijk ga vinden. Momenteel staan beide opties nog open . . . Ben benieuwd of het ook nog enigszins klinkt. Moet zeggen dat het in ieder geval optisch "anders" is geworden. Het ziet er minder serieus uit als ik er eens twee keer naar kijk. . .
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kjelt

Ik vind het best mooi, schermpje schuin is in ieder geval een verbetering voor de kijkhoek, want niet iedereen heeft een 2 meter hoog 19" rek staan op ooghoogte  :P
Ik ben vooral benieuwd naar de specs van de SSP tov de SSP800 van de Delta series.

riwi

Zoals ik het lees komt de Sigma reeks naast de huidige Delta reeks.

Maar een 'lower' end SSP met richtprijs $5000 ipv de huidige $9000 van de SSP800mk3 is natuurlijk niet verkeerd.

Valkyrie

Apart design, maar ik vind het persoonlijk wel mooi! :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

chansig

Ik vind het persoonlijk nooit handig om typsich merkgebonden uiterlijk aan te passen. Ik vind het jammer.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

#6
Quote from: chansig on October  6, 2013, 15:47:42
Ik vind het persoonlijk nooit handig om typsich merkgebonden uiterlijk aan te passen. Ik vind het jammer.
Hangt er vanaf hoe dat uiterlijk was.  In dit geval kon men imho alleen maar vooruitgaan.  Oude Classe vond ik soms mooi, de meer recente twee lijnen van design vond ik lelijk, en deze juist wel weer mooi.  Blijft natuurlijk onzin, $3500 voor 200W klasse D :-X

kippekop

Quote from: Kjelt on October  6, 2013, 15:17:29
Ik vind het best mooi, schermpje schuin is in ieder geval een verbetering voor de kijkhoek, want niet iedereen heeft een 2 meter hoog 19" rek staan op ooghoogte  :P
Ik ben vooral benieuwd naar de specs van de SSP tov de SSP800 van de Delta series.

Totdat hij bovenop je kast staat ;-)

Maar zal er in het echt stukken mooier uitzien uiteraard... nog steeds wel prijzig voor een instapserie alleen
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

riwi


Wat een stelletje oude theekrans wijven hier zeg  ;D Stelletje frontjes fetishisten  :P

Quote from: chansig on October  6, 2013, 15:47:42
Ik vind het persoonlijk nooit handig om typsich merkgebonden uiterlijk aan te passen. Ik vind het jammer.

Gr Hans

Er wordt niks aangepast, er wordt een optie toegevoegd door naast het bestaande gamma van de delta (ronde zilver spul) en de CT serie (pro inbouw spul) deze extra Sigma serie aan te bieden.

Voor mij was de inhoud van het bericht dat er een nieuwe SSP kwam voor de helft van de huidige SSP. Die dus goed kan concurreren met pre-pro modellen van Arcam, Anthem, Marantz etc.

chansig

#9
Quote from: riwi on October  6, 2013, 20:13:07
Wat een stelletje oude theekrans wijven hier zeg  ;D Stelletje frontjes fetishisten  :P

Er wordt niks aangepast, er wordt een optie toegevoegd door naast het bestaande gamma van de delta (ronde zilver spul) en de CT serie (pro inbouw spul) deze extra Sigma serie aan te bieden.

Voor mij was de inhoud van het bericht dat er een nieuwe SSP kwam voor de helft van de huidige SSP. Die dus goed kan concurreren met pre-pro modellen van Arcam, Anthem, Marantz etc.

Wat een zeurpiet ben jij zeg...ik vind het overigens nog steeds niet handig.

Gr Hans

Edit door christiaan: op de man spelen is "ongewenst" zoals bekend ;)
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Tja riwi, de eerste mededeling was toch over cosmetics?  Verder vind ik het nieuws
volmaakt oninteressant.  Classe is/was alleen onderscheidend in de oldskool eindversterkers.

Kjelt

Quote from: AbZ on October  6, 2013, 20:45:06
Tja riwi, de eerste mededeling was toch over cosmetics?  Verder vind ik het nieuws
volmaakt oninteressant.  Classe is/was alleen onderscheidend in de oldskool eindversterkers.
Wat een onzin de SSP is een van de beste pre pro.s alleen duur.
Wat niet wegneemt dat het voor jou oninteressant kan wezen, dat mag maar blijf hier dan weg, doe ik ook bij voor mij oninteressante topics.
Weer ontopic:
Hopelijk krijgt deze wel HDMI2.0

AbZ

Quote from: Kjelt on October  6, 2013, 21:15:28
Wat een onzin de SSP is een van de beste pre pro.s alleen duur.
Wat niet wegneemt dat het voor jou oninteressant kan wezen, dat mag maar blijf hier dan weg, doe ik ook bij voor mij oninteressante topics.
Ik ook, maar reageerde hier vrij specifiek op de inbreng van riwi, zodoende.

riwi

#13
Quote from: AbZ on October  6, 2013, 20:45:06
Tja riwi, de eerste mededeling was toch over cosmetics
Er zat inderdaad een plaatje bij. En het ontwerp is wel 'anders'. Mij persoonlijk boeit het niet zo hoe die apparaten eruit zien. Ik wilde jullie niet voor oude wijven uitmaken, maar de boodschap was dat het uiterlijk niet zo belangrijk is (voor mij).

Quote from: Kjelt on October  6, 2013, 21:15:28
Hopelijk krijgt deze wel HDMI2.0

In de geruchten werd gezegd dat er geen HDMI2.0 in zou zitten. Maargoed ik las ook dat de release datum van eind 2013 naar 2014 was verschoven dus wie weet is dat om toch HDMI2.0 in te bouwen.
Aan de ene kant zeg ik dat HDMI2.0 niet nodig is. Aan de andere kant als ik 5k zou uitgeven voor een pre-pro nu dan zou ik het er wel op willen hebben. Aangenomen dat je toch wel 5 jaar met zo'n ding doet en dat het dan misschien wel nuttig/noodzakelijk is.

Kjelt

Als je ziet hoe snel de 4k projector prijzen dalen wil je dat volgens mij toch wel hebben. Anders wachten op de upgrade :p

chansig

Quote from: chansig on October  6, 2013, 20:14:58
Wat een zeurpiet ben jij zeg...ik vind het overigens nog steeds niet handig.

Gr Hans

Edit door christiaan: op de man spelen is "ongewenst" zoals bekend ;)

Ach het was een grappig bedoelde reactie op de zinssnede oude theekrans wijven...zeiken is dus een erg vervelend word begrijp ik.. :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

cardas49

Erg radicale design change... Vind dit uiterlijk minder mooi dan de deltalijn, maar uniek is 't wel.

Belangrijker is natuurlijk hoe het klinkt, en of er in deze reeks (weer) beknibbeld wordt op de binnenkant, wat bij de huidige  delta units overduidelijk het geval is. 
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Lucky.L

Ik vind het er mooi/strak uitzien!
Maar idd 3500 euro voor een klasse d bak!

mvg
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Kjelt

Quote from: mark235 on October  7, 2013, 16:51:09
Belangrijker is natuurlijk hoe het klinkt, en of er in deze reeks (weer) beknibbeld wordt op de binnenkant, wat bij de huidige  delta units overduidelijk het geval is.
Vertel, waar heb je het over? Alle Delta apparatuur, of de processor, voorversterker, eindversterkers?

Jinsu

Mooi is anders, ik blijf wel bij de Delta-serie :worship: .
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

WickedGame

Quote from: Kjelt on October  7, 2013, 21:03:40
Vertel, waar heb je het over? Alle Delta apparatuur, of de processor, voorversterker, eindversterkers?

Deltalijn is met name op de eindversterkers wat veranderd, en met toevoeging van de koeler in de CA-X300 reeks niet een verbetering. Technisch zitten er ook wat verschillen die mijns inziens ook geen verbetering zijn tegenover eerdere Delta uitvoeringen.

Goed nu deze lijn, ik vind het wel goed dat Classé een nieuwe lijn presenteert naast de Delta- en CT-lijn. Wat meer "instap" zover je het als instap mag betitelen. Qua uiterlijk weet ik het nog niet, toch maar eens in het echt bekijken om er werkelijk iets van te vinden.

Raphie

Quote from: AbZ on October  6, 2013, 16:28:35
Hangt er vanaf hoe dat uiterlijk was.  In dit geval kon men imho alleen maar vooruitgaan.  Oude Classe vond ik soms mooi, de meer recente twee lijnen van design vond ik lelijk, en deze juist wel weer mooi.  Blijft natuurlijk onzin, $3500 voor 200W klasse D :-X
Dat was ook mijn eerste gedachte :D maar wél mooi! sieraad in je huiskamer
JBL PRX Power!

mimic

Ik heb classe hoog in het vaandel ( love my ssp!) maar dit vind ik er niet uit zien.

Ik moest even aan de goedkope pioneer en kenwood alles in 1 receivers denken. :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

Kjelt

Ach toen de Delta serie uitkwam werd er ook meteen Battlestar Gallactica robot lookalike geroepen en waren de meningen ook verdeeld.
Een ding is zeker, de kast van de Delta uit 1 stuk massief aluminium is vrij kostbaar. Om daar vanaf te stappen kunnen ze een leuke prijs maken zonder teveel concessies te doen op de elektronica aan de binnenkant. Aangezien mijn apparatuur toch uit het zicht staat ivm de hinderlijke leds tijdens film kijken zou mij het uiterlijk verder een grote zorg zijn, als het maar uitstekend klinkt.

road rebel

Ik weet niet hoeveel exemplaren per jaar uit de classé fabriek rollen maar plastiek-behuizing kost veel meer dan aluminium qua ontwerp.
De materiaal kosten zijn natuurlijk veel lager, maar dan verdien je pas terug bij 1000-en exemplaren.

De foto's maken mij erg nieuwsgierig, maar van een render krijg je maar een beperkte kijk op de definitieve uitstraling. Wel leuk dat de prijzen wat toegankelijker worden. Zou dat ook geen invloed hebben op tweedehands toestellen? Het lijkt mij dat de prijs naar beneden gaat als er nieuw voor minder te koop staat? Of heb ik het mis?