Voorinschrijving VW500 en VW55 starten vandaag

Started by J.A.F._Doorhof, October 1, 2013, 15:28:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Aangezien we een enorme run op deze projectoren verwachten beginnen we extra vroeg met de voorinschrijvingen.

Voor de deze early birds garanderen we ook een "deal" waardoor ze geen spijt krijgen van de keuze voor ITC ;)

Mail naar [email protected] voor de inschrijvingen.
We zullen beide units op demo krijgen maar op dat moment zullen de levertijden waarschijnlijk al opgelopen zijn, geef dus duidelijk in je mail aan of je wilt aanschaffen of alleen een demo.
Zouden de unit om de een of andere reden niet goed door mijn review komen, en is er een beter alternatief voor die prijs worden natuurlijk je bestelling zonder enig probleem omgezet naar het alternatief. Maar ik verwacht dat niet gezien wat we nu weten (meer mag ik niet zeggen).

Vooral het feit dat de VW500 een volledig cms systeem heeft en een autocalibratie functie (dit laatste moeten we natuurlijk nog uitgebreid testen) verwachten we dat deze projector hoge ogen gaat gooien en binnen de markt zeer goed zal komen te liggen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  1, 2013, 15:28:20
Aangezien we een enorme run op deze projectoren verwachten beginnen we extra vroeg met de voorinschrijvingen.


recessie what recessie...

10.000 euro en een enorme run..
..ik voel mij arm en krijg hier hele visioenen bij...mensen in slaapzakken voor de deur... :D ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

J.A.F._Doorhof

Nou ja dat zal wel meevallen maar ik weet dat er een paar klanten zitten te wachten op een 4k unit met CMS en de prijs valt misschien wel mee.

Daarnaast is de vw55 natuurlijk een hele andere prijs.

Aantalsgewijs zal de vw55 wel wat sneller lopen inderdaad ;)
Sowieso komt de vw500 hier op vast demo.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Melbury

Quoterecessie what recessie...

10.000 euro en een enorme run..

Ja wat een opluchting, de crisis moet haast wel voorbij zijn.  :o
Maar ik ben blij voor ITC als het goed gaat lopen hoor en met wat doorzettingsvermogen verwacht ik het geld in 2023 bij elkaar te hebben.
Zet hem maar vast klaar  ;D

J.A.F._Doorhof

Ok iets meer uitleg.
De vw1000 was/is een flink stuk duurder en had geen CMS, daar was intresse voor na de demo. De vw500 is een FLINK stuk goedkoper en heeft wel CMS. Ik denk serieus dat daar markt voor is.

De vw55 is waar ik echt veel van verwacht qua verkopen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Frank bedoel je niet de HW55?

Zie jij nog een grote vooruitgang in de HW55 tov de HW50?, ik niet namelijk.

J.A.F._Doorhof

Sorry HW inderdaad (jet lag)

Ik zal ze moeten testen voordat ik het zeker weet, denk dat het een evolutionaire stap is, niet revolutionair zoals de VW500 (CMS en prijs).
Echter meestal vind ik toch wel dat Sony best wel flinke "stapjes" zet bij elke nieuwe release, dus ik verwacht veel van de HW55.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MechanicalAnimal

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  2, 2013, 10:16:12
dus ik verwacht veel van de HW55.


same here.....ben echt beniewd naar de reviews...er staat nog helemaal niks online helaas......nergens nog beschikbaar natuurlijk.

ben echt vooral benieuwd naar de meningen over "uitloop mega-aabieding HW50" VS "meerwaarde investering HW55"
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

alexander2


J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MechanicalAnimal

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Erik

Een autocalibratie functie, ben zeer benieuwd hoe goed dat in de praktijk blijkt te werken.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Is een van de dingen die ik uitvoerig zal bekijken. Verwacht er zelf niet al te veel van, maar het kan natuurlijk altijd, cinematrix had ooit een goed werkende oplossing op verschillende punten op het scherm voor grayscale, maar jammer genoeg gingen ze over de kop voordat het echt uitkwam. Heb er toen wel mee getest en gespeeld en dat systeem werkte uitzonderlijk goed, maar dat was voor grayscale.

Als ik zie hoeveel problemen een cms kan opleveren bij een normale calibratie vraag ik me af hoe goed ze dit automatisch gaan doen zelfde voor brightness en contrast, contrast kan ik me wat bij indenken maar brightness is toch erg afhankelijk van de kijk omgeving en tenzij je een analyzer voor het scherm zou hangen zou het moeilijk worden dat perfect af te stellen.

Maar goed, zoals gezegd ik ben heel benieuwd.
Ik verwacht zelf dat ze een systeem gebruiken zoals je in sommige high-end projectoren (en sommige tv's) ziet waar de calibrateur met een analyzer de waardes meet, de gewenste ingeeft en dat de projector dit zelf berekend, nadeel hiervan is dat ik dat systeem nog nooit feilloos heb zien werken, maw ik moet het altijd tweaken. Ik heb een projector in onderhoud op een kritische mix omgeving met deze optie en ik ben er vanaf gestapt om het te gebruiken, ik doe het nauwkeuriger en sneller met de "hand".

Wat een stap verder zou zijn (en dat denk ik dat er ook in de Sony zit) is een "update routine" waarbij de paneel waardes worden gemeten na een calibratie en de projector die zelf probeert bij te houden, dat zou op zich nog wel goed kunnen werken maar de tijd zal het leren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview