Algemeen NETFLIX ervaringen etc.

Started by Etiennevh, September 11, 2013, 08:43:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

Ik vind dat wel meevallen. Je betaalt eenmaal per maand €8 voor een ongelimiteerde hoeveelheid film kijken. Bij veel concurrenten betaal je per film en dan ben je heel snel meer geld kwijt.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Dirk

ik veronderstel dat de meeste gebruikers van dit forum toch wel 9€ betalen (HD) ipv 8  ;) (SD)
qua aanbod ben ik best wel tevreden qua series/docu's ed (zeker de eigen producties), maar op gebied van film is het aanbod imo ronduit slecht, op het lachwekkende af.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

rovinggecko

Helemaal mee eens, aanbod is heel beperkt. Zou eigenlijk naar het 11,95 abbo moeten voor uhd, maar daar heb ik zo weinig content in gezien, da's de moeite niet waard.
Maar... wat er is is ook heel convenient.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

HJ

#653
Ik vind 9€ ook best meevallen. Er zijn erg veel series en best veel voor kinderen.  En Idd voor nieuwe films hoef je het zeker niet te doen.
Wat ik niet goed begrijp is dat ik in het netflix in België topic lees dat het makkelijk bluray kwaliteit is. Misschien ligt het aan mij maar ik vind dat erg wisselend.  Marco polo bv ziet er erg goed uit,  ook andere series zijn van goede tot zeer goede kwaliteit.  Maar als ik dan bv frozen bekijk dan is dat echt geen bluray, kwaliteit is redelijk tot goed maar dat is het. Daarbij hebben Vooral donkere films hebben nogal last van ruis in de donkere plekken imo

Erik

Idd film is niet geweldig zag van de week dark knight rising op tv met veel reclame, even op netflix kijken helaas pindakaas. Aanbod films lopt echt te ver achter om nuttig te zijn voor mij.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

djaxx

Die staat er in BE nochtans bij. Maar voor films moet je zeker netflix niet nemen.
Op de ps3 vind ik de menu s niet echt handig...

Ejorne

Ik vind de menu's op de panasonic app ook niet handig.

Onlogische verdeling, rijen vol met voorstellen omdat ik een bepaalde serie/film heb gekeken dwars door de verdeling van genre's.
Ook het zoek-gedeelte is lastig. Als je door een hele lijst met voorstellen hebt gescolled op zoek naar het genre Comedy, om vervolgens maar op het idee te komen om te gaan zoeken, moet je helemaal terug naar het begin bladeren en deze blader-actie stopt niet bovenaan, hij scrolt gewoon verder vanaf onderaan de lijst...

:confused:

djaxx

Gelijkaardig als op de ps3 dus.
mijn ouders kijken via aplle tv en dit zag er pak beter uit en veel meer filtermogelijkheden.
Op de ps3 heb ik zelfs geen "wat is er nieuw" of dergelijke. Waardoor je dan op hun site moet gaan kijken wat er zoal nieuw werd bijgeplaatst. In een onhandige lijst dan ook nog eens, dit kan echt pakken beter.

HJ

Je zou de app ook op je smart phone of tablet kunnen zetten, dan heb je misschien een betere layout.

mdoe

Quote from: djaxx on January 25, 2015, 22:13:27
Gelijkaardig als op de ps3 dus.
mijn ouders kijken via aplle tv en dit zag er pak beter uit en veel meer filtermogelijkheden.
Op de ps3 heb ik zelfs geen "wat is er nieuw" of dergelijke. Waardoor je dan op hun site moet gaan kijken wat er zoal nieuw werd bijgeplaatst. In een onhandige lijst dan ook nog eens, dit kan echt pakken beter.

Eens! En heb gelukkig ook Apple TV, gebruik niet anders. 

Marantz NR1603 | Boston Acoustics A25 | A23 | Dynaudio 3X | SVSound SB-1000 | Dune HD D1 | Apple TV | Sony Bravia 40" | Logitech Harmony Ultimate

HJ

Waarom zou en atv uberhaupt beter beeld geven voor Netflix?  De bandbreedte is beperkt en voor iedereen gelijk.  Bij mij gaat via ps4 prima maar misschien heeft ps3 minder beeld. Ik lees meer zulke ervaringen en vraag me dan af of de instellingen per apparaat goed staan anders gaat de kwaliteit alsnog naar beneden.

Raphie

#661
Valt helemaal niks af te stellen aan netflix, verschil in beeld is puur verschil in GUI (wat eigenlijk ook gewoon een verkapte webpagina is)
Wat mij aan netflix begint te irriteren is dat bij NL talige kinderseries hij willekeurig op de engelse audio track springt. Ook al geeft het menu NL aan als geselecteerde taal. NOGMAALS op NL klikken lost dat dan wel weer op. Maar op een of andere manier werken die voorkeuren niet goed.
We zijn nu bezig met Lillehammer, dat brugt ons wel naar House Of Cards S3
Hoop dat daarna nog een nieuwe modern family komt, anders is de koek wel op.
Qua films is het niet echt hoopvol.
JBL PRX Power!

HJ

#662
Ik kan toch echt kwaliteit aangeven per device.die stond in het begin niet goed en ik had blokkenfestival...

Vandaar een eerdere opmerking van mij, die instelling heb ik niet op mijn tablet of telefoon en moet ik via de website inloggen.
Je kunt op je ps4 of tablet dus ook niet zien hoe dat is ingesteld.
Ik heb nu voor alle devices de beste kwaliteit ingesteld onafhankelijk van de kwaliteit van de verbinding.

raindog

Quote from: hans. on January 30, 2015, 08:01:30
Waarom zou en atv uberhaupt beter beeld geven voor Netflix? 

Ik meen ooit gelezen te hebben dat via een Apple TV de Netflix-content van een Apple server gehaald wordt en niet van een Netflix server. Waarom dat is weet ik niet maar dat zou kunnen verklaren waarom er verschil zit in bandbreedte en dus kwaliteit.

Inmiddels heb ik Netflix al via meerdere apparaten bekeken (ook 4K streams) en zie toch vaak flinke verschillen in beeldkwaliteit. Beter dan via de Apple TV heb ik het nog niet gezien en vind ik best apart.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

HJ

Dat zou misschien een verklaring kunnen zijn idd

Raphie

Quote from: raindog on January 30, 2015, 11:59:43
Ik meen ooit gelezen te hebben dat via een Apple TV de Netflix-content van een Apple server gehaald wordt en niet van een Netflix server. Waarom dat is weet ik niet maar dat zou kunnen verklaren waarom er verschil zit in bandbreedte en dus kwaliteit.

Inmiddels heb ik Netflix al via meerdere apparaten bekeken (ook 4K streams) en zie toch vaak flinke verschillen in beeldkwaliteit. Beter dan via de Apple TV heb ik het nog niet gezien en vind ik best apart.
onzin, apple heeft helemaal geen servers, staat allemaal bij Amazon
JBL PRX Power!

danielo

#666
Quote from: Raphie on January 30, 2015, 13:21:55
onzin, apple heeft helemaal geen servers, staat allemaal bij Amazon

Alleen voor netflix of alle servers ? en zo ja bron graag. Geen zin om het te testen hier via een sniffer maar volgens mij doet netflix nog steeds een andere streaming path voor appletv omdat apple dat eist. Ik neem aan dat netflix dat zelf doet en dat dit per land anders kan zijn.

Maar goed als iemand het de afgelopen tijd getest heeft hoor ik het graag deel nl wel de mening dat verschillende devices in 1 huis niet altijd het zelfde gevoed worden.

edit: even op netflix zelf gekeken inderdaad de aansturing lijkt nu altijd via aws te gaan

https://openconnect.itp.netflix.com/peeringLocations/index.html

Dit zegt niet veel over welk device waar de copy vandaan halen en/of apple nog eigen eisen stelt aan netflix waardoor de streams niet altijd gelijk lijken te zijn.

ams-ix of nl-ix zijn de groene locaties :

https://www.google.com/maps/d/viewer?ie=UTF8&msa=0&z=8&ptab=2&hl=en&mid=zqK1RoLAzspg.kLoMSOaQe3zc


Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

mdoe

Quote from: Raphie on January 30, 2015, 08:48:16
We zijn nu bezig met Lillehammer, dat brugt ons wel naar House Of Cards S3
Hoop dat daarna nog een nieuwe modern family komt, anders is de koek wel op.
Qua films is het niet echt hoopvol.
Ben ik het mee eens ook!

Films moet duidelijk tandje bij.

Je ziet wel dat series sneller opgepakt worden dan 2 jaar geleden. Ik heb een tijdje met proxy gewerkt waardoor ik USA content tot de beschikking had. Dat gaf al el een hele verbetering. Maar te veel gedoe als definitieve oplossing.

Ik zou tevens zo 15,- p.m. willen aftikken wanneer ze het nog beter inrichten.
Marantz NR1603 | Boston Acoustics A25 | A23 | Dynaudio 3X | SVSound SB-1000 | Dune HD D1 | Apple TV | Sony Bravia 40" | Logitech Harmony Ultimate

sweatsockpimp

Sinds gisteren netflixxer. Gedaan om straks House of Cards en Better Call Saul te kunnen gaan kijken, maar me gelijk al prima vermaakt met het uitstekende 'Broadchurch'. HD-abbo genomen en de kwaliteit valt me zeker niet tegen. Speel het via mijn PS3. Jammer dat het kreng zoveel lawaai maakt...
Boenicke W5 SE / Naim Uniti Atom / OPPO UDP-205 multiregion / Philips 55OLED804 / PS 4 / Synology DS 213

Bas Akkerman

Ik kijk nu via Apple TV aangesloten middels Van den Hul optocoupler naar Lexicon MC. Stukje Iron Man 3 gekeken en dat bevalt toch wel erg hoor!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Rusher

#670
Quote from: Rusher on January  7, 2015, 19:18:51
De film loopt door, maar ondertiteling staat stil op een zin. TV is bedraad op internet aangesloten zonder storingen.

Niemand ervaring mee? Echt irritant. Gebeurd bij het kijken van een film altijd en gemiddeld zo'n drie keer!

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

KillerbeeNL

Is nog nooit gebeurd.
Ik gebruik een Chromecast
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Ejorne

Ik kan nieT inloggen met mijn Panasonic app.
Wel op mijn tablet.

Storing van netflix of mijn tv?

TopGun2010

Werk nu met een Apple TV 3 en dat is wel de beste Netflix ervaring tot nu toe! Snel en overzichtelijk. Veel beter dan de app op mijn Sony tv en de brakke werking op mijn Denon blu-ray speler. ATV nu voor 89 in diverse webshops verkrijgbaar. Aanrader!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...