Algemeen NETFLIX ervaringen etc.

Started by Etiennevh, September 11, 2013, 08:43:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

CineSmurf

Ik herken dat. Netflix zit nog niet zo in mijn systeem.

Het zou makkelijker moeten zijn om nieuwe dingen te ontdekken in mijn ogen. Zo kwam ik via Netflix op Suits (inmiddels ook op TV). Geweldige serie, maar na twee seizoenen kijken denk ik ... wat nu.

Misschien hier ook wat tips uitdelen over leuke series?

Voorschot:
Lillihammer vind ik wel grappig (nu twee afleveringen gezien)
Modern Family is lekker slap, maar lekker om te kijken.
Dexter heb ik het laatste seizoen van gemist, maar ik begrijp dat die deze zomer op NF komt.

Iemand van jullie nog goede tips?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Siddartha

ben zelf niet zo van de series, behalve GOT heb ik wel gevolgd, echter niet beschikbaar op Netflix  ::)
Modern family is inderdaad erg leuk!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Bozz

Quote from: Siddartha on April 14, 2014, 12:14:49
ff nieuw leven inblazen...

Heb inmiddels een aantal maanden Netflix, maar merk dat ik het nauwelijks gebruik...
ik mis bijvoorbeeld een 'nieuw' sectie, waarin je kunt zien wat er allemaal bijgekomen is. Heb nu het gevoel dat ik een beetje tussen dezelfde films zit te bladeren. Het aanbod vind ik nog steeds onvoldoende...
Ben het met je eens dat via de eigen Netflix site of App's meer of betere aandacht kan worden besteed aan wat nieuw is (ook wat binnenkort qua aanbod verdwijnt), ondanks dat er vele webpagina's zijn die daar aandacht aanbesteden. Zelf heb ik de mogelijkheden van Netflix uitgebreid door me te abonneren op US Unblock waardoor Netflix USA/Canada/UK etc. kunnen worden bekeken, kosten zijn 3,30 euro p/maand en werkt perfect. Zoals het aanbod nu blijft (en het groeit alleen nog maar) ben ik een life-time-user  8)

Mijn kijktip is Nashville, een makkelijk wegkijkende soap in en rondom de country scene van - uiteraard - Nashville (en dat terwijl ik geen echte country liefhebber ben!).
Denon AVR-3312 * Denon DBP-2012UD * Boston A25 + Rel Quake 2 (2.1) * Sony Bravia KDL-46EX521 * Apple TV 3 en 4 * Chromecast * divers klein spul

KillerbeeNL

Quote from: CineSmurf on April 14, 2014, 13:48:11

Iemand van jullie nog goede tips?

-Dicte (Scandinavische Baantjer 😊)
-The Bridge (Scandinavische politie serie)
-Arne Dahl (Scandinavische serie)
-Breaking Bad
-The 4400 (deze serie is helemaal top als
je van SF houd, alleen stopt deze ineens)

Ronald Goedemond (als je deze nog niet hebt gezien)

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Ejorne

Quote from: Bozz on April 14, 2014, 13:54:10
Zelf heb ik de mogelijkheden van Netflix uitgebreid door me te abonneren op US Unblock waardoor Netflix USA/Canada/UK etc. kunnen worden bekeken, kosten zijn 3,30 euro p/maand en werkt perfect. Zoals het aanbod nu blijft (en het groeit alleen nog maar) ben ik een life-time-user  8)


Volstaat het niet (meer) om alleen de dns server aan te passen?
Ik meen dat dit enkel een benodigde aanpassing was om US content te bekijken.
Maar als er maandelijkse kosten mee verbonden zijn, zal dat verhaaltje waarschijnlijk inmiddels niet meer opgaan?

modde239

#430
Quote from: Bozz on April 14, 2014, 13:54:10
van Netflix uitgebreid door me te abonneren op US Unblock waardoor Netflix USA/Canada/UK etc. kunnen worden bekeken, kosten zijn 3,30 euro p/maand en werkt perfect. Zoals het aanbod nu blijft (en het groeit alleen nog maar) ben ik een life-time-user  8)

Dat kan veel makkelijker en gratis door in de Google Chrome brouwser de Hola extensie te downloaden en voila je hebt Netflix USA, Canada enz......

Hola Beter Internet 1.3.100
Toegang tot een site uit elk land! Ga naar de geblokkeerde website -> klik op het Hola icoontje -> Wijzig land vlag -> Geniet! Rechten Website bezoeken


Bozz

#431
Quote from: modde239 on April 14, 2014, 18:07:46
Dat kan veel makkelijker en gratis door in de Google Chrome brouwser de Hola extensie te downloaden en voila je hebt Netflix USA, Canada enz......

Hola Beter Internet 1.3.100
Toegang tot een site uit elk land! Ga naar de geblokkeerde website -> klik op het Hola icoontje -> Wijzig land vlag -> Geniet! Rechten Website bezoeken
Heb Hola gebruikt, echter wordt je wel overspoeld met reclame en schijnen ze inmiddels ook aan malware te doen (je kan ook een betaalde versie gebruiken, zonder reclame).
Sowieso werken dit soort plug-ins niet bij m'n Apple TV - Netflix kijk ik toch vooral op het grote scherm - en dat doet Unblock US wel  :smile:.
Denon AVR-3312 * Denon DBP-2012UD * Boston A25 + Rel Quake 2 (2.1) * Sony Bravia KDL-46EX521 * Apple TV 3 en 4 * Chromecast * divers klein spul

modde239

Quote from: Bozz on April 14, 2014, 18:55:14
Heb Hola gebruikt, echter wordt je wel overspoeld met reclame en schijnen ze inmiddels ook aan malware te doen (je kan ook een betaalde versie gebruiken, zonder reclame).
Sowieso werken dit soort plug-ins niet bij m'n Apple TV - Netflix kijk ik toch vooral op het grote scherm - en dat doet Unblock US wel  :smile:.

Hier geen last van reclame......en de laptop via HDMI op je tv kan ook.... :D

raindog

Hier al weken last van een bug op de Apple TV-3 (6.1) waardoor Netflix geen surround geluid meer door geeft. Best balen, ik kan Netflix hier ook via een oude Xbox360 afspelen maar dan is de beeldkwaliteit weer een heel stuk minder. Ben eigenlijk nog steeds zoekende naar een definitieve player, die vlot navigeert en het maximale haalt uit het beeld en geluid van Netflix. Iemand een idee?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

jrnholt

Daarover zijn online al vele posts te vinden. Iedereen die de laatste software-update installeert op de Apple TV heeft daar laat van. Je kunt ofwel downgraden naar de voorlaatste firmware, ofwel even wachten op de volgende update, waarin het ongetwijfeld weer zal zijn verholpen. In de tussentijd moeten we ons maar even redden met Dolby PL II. 😄

Moony

http://tweakers.net/nieuws/95525/netflix-gaat-prijzen-voor-nieuwe-klanten-verhogen.html

Wat vinden we hiervan?
Ik denk dat ze eerst een het aanbod zouden moeten uitbreiden (meer richting USA) voordat ze een dergelijke prijsverhoging doorvoeren.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

edgnoj

Ik heb een probleempje met Netflix icm Windows8.1.
Gisteravond heb ik me geabonneerd op Netflix en dit geinstalleerd op een oude laptop, waarop ikp Windows 8.1 had gezet.

De beeldkwaliteit valt me erg mee, op 1 ding na, want het zwart is een soort donkergrijs, waardoor donkere vlakken er nogal verwassen uitzien. Ik heb een gecalibreerde tv en normaal gesproken heb ik hier helemaal geen last van.

Zie ik een bepaalde instelling over het hoofd of is dit normaal bij Netflix?

Overigens heb ik volgens mij alle drivers geïnstalleerd, dus volgens mij zit het probleem niet daar.
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

modde239

Quote from: edgnoj on April 22, 2014, 20:17:34
Ik heb een probleempje met Netflix icm Windows8.1.
Gisteravond heb ik me geabonneerd op Netflix en dit geinstalleerd op een oude laptop, waarop ikp Windows 8.1 had gezet.

De beeldkwaliteit valt me erg mee, op 1 ding na, want het zwart is een soort donkergrijs, waardoor donkere vlakken er nogal verwassen uitzien. Ik heb een gecalibreerde tv en normaal gesproken heb ik hier helemaal geen last van.

Zie ik een bepaalde instelling over het hoofd of is dit normaal bij Netflix?

Overigens heb ik volgens mij alle drivers geïnstalleerd, dus volgens mij zit het probleem niet daar.

Hier geen last van met de Netflix app op mijn Samsung tv....

Bozz

#438
Quote from: Moony on April 22, 2014, 19:29:50
http://tweakers.net/nieuws/95525/netflix-gaat-prijzen-voor-nieuwe-klanten-verhogen.html

Wat vinden we hiervan?
Ik denk dat ze eerst een het aanbod zouden moeten uitbreiden (meer richting USA) voordat ze een dergelijke prijsverhoging doorvoeren.
Ik schat in dat het hier nog niet zo'n vaart zal lopen. Ben het wel met je eens dat het aanbod uitbreiden eerst komt en pas daarna het prijs verhogen. Overigens, met wat knutselwerk is het USA aanbod (+ Canada/UK en zo) hier ook te bekijken, dat hoeft dus geen bezwaar te zijn...
Denon AVR-3312 * Denon DBP-2012UD * Boston A25 + Rel Quake 2 (2.1) * Sony Bravia KDL-46EX521 * Apple TV 3 en 4 * Chromecast * divers klein spul

427 SOHC

Heeft er hier iemand zicht op wanneer Netflix nu eindelijk naar belgie gaat komen? :unhappy:

Bozz

Denon AVR-3312 * Denon DBP-2012UD * Boston A25 + Rel Quake 2 (2.1) * Sony Bravia KDL-46EX521 * Apple TV 3 en 4 * Chromecast * divers klein spul

Etiennevh

Ligt het aan mij of is er steeds minder content in 5.1 beschikbaar? Zie steeds vaker alleen Stereo op Netflix. In het verleden toch wel regelmatig Dolby 5.1 dacht ik..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

wiemelen

QuoteVolgens dit artikel - zie http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/article/detail/1769135/2014/01/06/Netflix-komt-in-mei-naar-ons-land.dhtml - in mei van dit jaar...
Als ik me goed kan herinneren werd dit bericht een dag later al weer met klem ontkent door een hoge piet bij Netflix.
Maar het wordt wel eens tijd dat ze in Belgie op de markt komen ... tenminste ... als ze hun aanbod nog maar iets uitbreiden t.o.v. wat er momenteel in NL wordt aangeboden.
Anders loont het voorlopig nog niet de moeite om een abonnement te nemen.

jrnholt

Etiennevh: ik neem aan dat je Netflix op de Apple TV gebruikt? In firmware versie 6.1 is per ongeluk de ondersteuning voor 5.1 geluid van de Apple TV verdwenen (althans in de Netflix app). Dat ligt dus niet aan Netflix. Gisteren heeft Apple een kleine firmware update (6.1.1) uitgebracht waarin dit weer hersteld wordt. Dus installeer die even, en je kunt weer genieten van surround bij Netflix!

raindog

Yeah, de update zojuist binnengehaald en het werkt weer  :pompom: :pompom:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Etiennevh

Quote from: jrnholt on April 24, 2014, 23:09:06
Etiennevh: ik neem aan dat je Netflix op de Apple TV gebruikt? In firmware versie 6.1 is per ongeluk de ondersteuning voor 5.1 geluid van de Apple TV verdwenen (althans in de Netflix app). Dat ligt dus niet aan Netflix. Gisteren heeft Apple een kleine firmware update (6.1.1) uitgebracht waarin dit weer hersteld wordt. Dus installeer die even, en je kunt weer genieten van surround bij Netflix!
Top, thanks!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

raindog

En wederom dezelfde problemen mer Apple TV en Netflix, geen Dolby uitvoer. Die 'fix' heeft niet lang gewerkt... :hmmm:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

chevy1

...sinds vandaag 09-05-2014 € 8,95  :(

VlisChris

Om het volledig te maken: dat is voor nieuwe mensen. Bestaande klanten blijven gewoon het oude tarief (7,95 meen ik?) betalen voor de komende twee jaar.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

KillerbeeNL

#449
Quote from: Christiaan S on May  9, 2014, 23:28:22
Om het volledig te maken: dat is voor nieuwe mensen. Bestaande klanten blijven gewoon het oude tarief (7,95 meen ik?) betalen voor de komende twee jaar.

Hier de "harde" waarheid 😊
De kleine letters onderaan het bericht zeggen dus ook dat ik mijn abbo niet moet ophogen...


Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)