Algemeen NETFLIX ervaringen etc.

Started by Etiennevh, September 11, 2013, 08:43:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nahpets

Quote from: W.Otter on September 11, 2013, 10:35:23
vind het n beetje n vrouwen programma....Als filmgenieter geniet ik ook van het beste beeld en geluid. ...

Ondanks dat het hele HT-gebeuren idd een mannending lijkt te zijn denk ik dat er ook heel veel mannen zijn die niet perse voor de hoogste kwaliteit gaan. Op dit forum zal de animo voor Netflix wellicht tegenvallen, in het grote boze buitenbos kan dat maar zo eens meevallen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

quattronl

Quote from: W.Otter on September 11, 2013, 10:35:23
Als filmgenieter geniet ik ook van het beste beeld en geluid. ik heb niet voor niets zulke apparatuur staan, ik wil dan ook de 7.1 dtshd-ma versies en BDMV's. denk niet dat netflix dit ondersteund?
+1

Waarom zou ik gaan betalen voor films in (veel) mindere audio en video kwaliteit dan diegene die ik nu voor veel minder download?
Ik heb ook speciaal een Dune gekocht om BR's met HD-audio af te kunnen spelen.

Maargoed, er zal zeker een doelgroep voor zijn en ik keur het idee ook zeker niet af (in tegendeel!).
Ik ben alleen niet de doelgroep.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Sailor Jan

Mijn vriendin en ik zijn dus wel doelgroep.

Ondanks vaak matige kwaliteit; vind ik de de Netflix manier beter dan downloaden(en ik ben echt geen heilig boontje met een > 60 GB per maand).

Overigens is 'House of Cards' en 'Orange is the new Black' wel van goede kwaliteit.

Met meer kwaliteit zou ik het ook niet erg vinden om meer te betalen; maar bijv 5 euro per film of 3 euro per aflevering van een serie is me te gortig.

Streaming video moet nog een vlucht gaan nemen.

Iedereen kan testen en binnen een maand opzeggen. Dat is wel het mooiste van het geheel.

Binnenkort checken of we de Amerikaanse gaan omzetten naar Nederlands abonnement.

Wees lief voor jezelf

W.Otter

er zouden 70.000 mensen in aanmerking komen voor netflix (althans dat zegt het onderzoek). Voor Hotels, ziekenhuizen etc. is het een prima oplossing, voor de gemiddelde huisvrouw & huisman ook.

gelukkig behoor ik daar niet toe en vind ik dit waardeloos voor (mijn) thuis. Ik zal er ook geen gebruik van maken. Daarnaast zijn ze niet goed bij met series. Als ik er nu 1 aanzet is ie met 7,5 mb in een ogenblik in huis. sneller dan ik netflix opstart.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: Sailor Jan on September 11, 2013, 14:02:13
Mijn vriendin en ik zijn dus wel doelgroep.

Ondanks vaak matige kwaliteit; vind ik de de Netflix manier beter dan downloaden(en ik ben echt geen heilig boontje met een > 60 GB per maand).

Overigens is 'House of Cards' en 'Orange is the new Black' wel van goede kwaliteit.

Met meer kwaliteit zou ik het ook niet erg vinden om meer te betalen; maar bijv 5 euro per film of 3 euro per aflevering van een serie is me te gortig.

Streaming video moet nog een vlucht gaan nemen.

Iedereen kan testen en binnen een maand opzeggen. Dat is wel het mooiste van het geheel.

Binnenkort checken of we de Amerikaanse gaan omzetten naar Nederlands abonnement.

als je geen surround/sfx fan bent is het prima te doen, dat kan ik ook prima inzien. Ik behoor echter tot de doelgroep die pas overstag gaat als  er dezelfde kwaliteit wordt geëvenaard als ik kan kopen/downloaden (want als ik een film/serie echt goed vind, koop ik m ook)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Etiennevh

Volgens mij hebben 70.000 mensen zich ingeschreven. In Nederland zou de markt +/- 1,2 miljoen huishoudens moeten zijn dacht ik ergens gelezen te hebben
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Rob Eric Blank

Quote from: W.Otter on September 11, 2013, 13:38:08
exact ;)
voordat dat mogelijk is, is bittorrent een betere optie ;)
Slurpt dan net zoveel bandbreedte op ;)

W.Otter

het gaat me niet om de bandbreedte het gaat om de kwaliteit.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Etiennevh

Zojuist retour ontvangen van Oppo:

Quote
Van,

Unfortunately the BDP-9x series of players is restricted to the Netflix 2.1 interface which does not allow for international streaming. This is due to Netflix not allowing us to migrate to the Netflix 3.0 interface on this series of players.

Best Regards,

Customer Service
OPPO Digital, Inc.
2629B Terminal Blvd.
Mountain View, CA 94043
[email protected]
Tel: 650-961-1118
Fax: 650-961-1119
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Xstream

Het gaat nog wel even duren voordat dit zodanig werkt dat 't voor de meesten hier (mij iig) is zoals 't hoort te zijn.
Wat dat aangaat komt deze dienst natuurlijk jaren te laat.

Bovendien is 't hier nu al zo goed ingericht dat ik al TV on demand heb, in full Hd met subs etc ... Geef alleen aan wat ik wil zien en alles wordt binnen geslurpt.
Dus ik zie voor nu echt nog geen reden om naar Netflix te gaan. Maar mocht 't uiteindelijk worden zoals 't bedoelt is, dan wil ik 't wel gaan proberen.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

jaco

Quote from: Sailor Jan on September 11, 2013, 14:02:13
Ondanks vaak matige kwaliteit; vind ik de de Netflix manier beter dan downloaden(en ik ben echt geen heilig boontje met een > 60 GB per maand).
Hmm dat doe ik bijna per uur downloaden..

Dan kan ik 40 mbps bitrate bekijken, films in 1080p op hun originele framerate en met 5.1 of 7.1 geluid in goede kwaliteit.

Dat kost natuurlijk al 7,99 per maand aan een usenet provider, en de ISP kosten zijn ook hoger dan echt nodig.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

johan d


_ MarcelloW _

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

angel1978

Quote from: jaco on September 12, 2013, 09:13:05
Hmm dat doe ik bijna per uur downloaden..

Dan kan ik 40 mbps bitrate bekijken, films in 1080p op hun originele framerate en met 5.1 of 7.1 geluid in goede kwaliteit.

Dat kost natuurlijk al 7,99 per maand aan een usenet provider, en de ISP kosten zijn ook hoger dan echt nodig.

en je kijkt ook 60 GB per uur ? Of hoe doe je dat ?
Of is je doelstelling om alles te downloaden en gooi je het daarna weer weg ?  8)

Etiennevh

Quote from: johan d on September 12, 2013, 09:16:52
en daar betaal je dan zoveel voor...?
Hij geeft toch duidelijk aan dat het probleem bij Netflix zit?

Wat bedoel je?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

johan d

Quote from: Etiennevh on September 12, 2013, 09:44:08
Hij geeft toch duidelijk aan dat het probleem bij Netflix zit?
Wat bedoel je?
hij kan moeilijk anders hé...

StefaanD

#41
Leuk zo in raadsels praten. Denk dat er voor Oppo een deftig kostenplaatje aan vast hangt om van Netflix 2.1 naar 3.0 te gaan, en dat de reden is dat ze het niet doen.

Commerciële beslissing dus. Doen ze wel vaker bij Oppo.

Raphie

de 5 serie doet het toch gewoon? het is de vorige generatie die het niet doet?
JBL PRX Power!

Etiennevh

Hoi Raphie,

Ik heb het gisteren geprobeerd met mijn 95 maar krijg het niet werkend. Dat is de vorige generatie natuurlijk, maar vind het wel zonde. Picasa en Youtube etc. doen het wel gewoon op de Oppo. Overigens is het mij niet bekend hoe ik dat appje er bij zou moeten krijgen op de Oppo, wellicht doe ik zelf gewoon iets fout.

Gr
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Raphie

op m'n bdp-105 zit gewoon een netflix button
JBL PRX Power!

jaco

Quote from: angel on September 12, 2013, 09:41:40
en je kijkt ook 60 GB per uur ? Of hoe doe je dat ?
Of is je doelstelling om alles te downloaden en gooi je het daarna weer weg ?  8)
Nee hoor een blu ray is vaak 1.5 to 2 uur.
Wat ik leuk vind bewaar ik, en ik download niet 24x7, net zoals je niet 24x7 naar netflix gaat kijken.

Het gaat om de kwaliteit, en als die niet goed genoeg is stappen veel mensen niet over, ondanks dat de kosten hoger zijn.

De infrastructuur in NL is zo goed dat ze beste wel 20 mbit streams zouden kunnen bieden aan veel van hun klanten. Het is een keuze, net zoals KPN die shit kwaliteit TV over IP levert zodat ze zowel op ADSL als Fiber hetzelfde signaal kunnen leveren.

Deze firma's maken een statement dat die kwaliteit goed genoeg voor jou is, en dat is bedenkelijk...
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

angel1978

Quote from: jaco on September 12, 2013, 11:48:08
Nee hoor een blu ray is vaak 1.5 to 2 uur.
Wat ik leuk vind bewaar ik, en ik download niet 24x7, net zoals je niet 24x7 naar netflix gaat kijken.

Het gaat om de kwaliteit, en als die niet goed genoeg is stappen veel mensen niet over, ondanks dat de kosten hoger zijn.

De infrastructuur in NL is zo goed dat ze beste wel 20 mbit streams zouden kunnen bieden aan veel van hun klanten. Het is een keuze, net zoals KPN die shit kwaliteit TV over IP levert zodat ze zowel op ADSL als Fiber hetzelfde signaal kunnen leveren.

Deze firma's maken een statement dat die kwaliteit goed genoeg voor jou is, en dat is bedenkelijk...

nou ja, veel mensen interesseert die kwaliteit aan de andere kant ook weer helemaal niets.
Het zal mij een worst zijn wat de kwaliteit van de stream is, daar kijk ik niet naar. Ik kijk naar de inhoud. Als dus Netflix voldoende inhoud biedt zodat ik kan kijken wat ik wil zien, dan zou het best eens een interessante optie kunnen zijn. Net zoals ik nu ook een Spotify Premium abonnement heb omdat ik daar precies kan krijgen wat ik hebben wil. Dat het niet de lossless kwaliteiten heeft die een aantal hier eist zal mijn een zorg zijn.

Als ik voor 8 euro in de maand niet alles meer hoef te downloaden, maar zo kan kijken, dan heb ik dat er zeker voor over.

LuPo

Quote from: StefaanD on September 12, 2013, 10:46:31
Leuk zo in raadsels praten. Denk dat er voor Oppo een deftig kostenplaatje aan vast hangt om van Netflix 2.1 naar 3.0 te gaan, en dat de reden is dat ze het niet doen.

Commerciële beslissing dus. Doen ze wel vaker bij Oppo.

Precies. Ze lullen er gewoon omheen. Ze moeten gewoon dokken om naar 3.0 te mogen en dat hebben ze niet meer over voor een EOL product. Immers verdienen ze geen geld meer aan die spelers dus waarom wel blijven supporten? Maar ja.. dat durven ze uiteraard niet te schrijven.

johan d

Quote from: LuPo on September 12, 2013, 11:58:07
Precies. Ze lullen er gewoon omheen. Ze moeten gewoon dokken om naar 3.0 te mogen en dat hebben ze niet meer over voor een EOL product. Immers verdienen ze geen geld meer aan die spelers dus waarom wel blijven supporten? Maar ja.. dat durven ze uiteraard niet te schrijven.
+1 Zo'n raadsels schreef ik dus niet neer blijkbaar.

LuPo

Jammer van de slechte kwaliteit in beeld en geluid. Dan gaat mijn interesse over en blijf ik wel Blu-rays kopen.

Eigenlijk zouden ze bijv. 10 euro moeten vragen voor Bittorrent/Usenet en dan niet voor de retentie maar verdelen onder de producenten. Dan mag je legaal downloaden en betaalt iedereen mee aan de instandhouding van de filmindustrie. Helaas lijkt dit een utopie..