Algemeen NETFLIX ervaringen etc.

Started by Etiennevh, September 11, 2013, 08:43:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

bmateijsen

Ik kreeg ook de e-mail vanochtend ;). Net registratie gedaan...

Etiennevh

Ja ik ga het ook even proberen. Tot op heden ziet het er goed uit.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Eddye

Ik heb net een account aangemaakt, wel makkelijk is dat je geen creditcard nodig hebt, maar dat je ook ideal kan gebruiken. Het aanbod is best redelijk, hopelijk wordt het snel verder uitgebreid.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Shorkan

#4
Beetje spijtig dat het niet werkt op mijn Oppo BDP 93 :-(

Vind het verder wel vreemd dat van een aantal series nog seizoen ontbreken. Neem bijvoorbeeld Prison Break, is maar beschikbaar tot en met seizoen 4. Ook voor Homeland staat seizoen 2 er nog niet op.
Anthem MRX 510 Oppo BDP 93 (Multiregio) Humax 5200C Logitech Squeezebox Touch Popcorn Hour C200 Technics SL-1200 MKII Usher CP 6311 / Usher S525 / Usher S520 / Klipsch SW-311 Panasonic TX-P42VT30 (ISF)

Etiennevh

Misschien heeft dat te maken met het toevoegen van subtitels? Dat zou ik dan bedenken..

Hoe zou hij dan moeten werken op de Oppo 93 of 95? Ik heb een 95 maar het was geen moment in mij opgekomen dat daar ook Netflix op zou kunnen..

Volgens mij kan het wel op een Panasonic TV toch?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

LittleNinja

Ik kreeg ook het mailtje. Ben erg benieuwd naar de kwaliteit. 1080p? 5.1 dd of dts?

Je kunt dus alleen uit een NL collectie kiezen of ook zonder ondertitels vanuit de US bijvoorbeeld? Op de site kun je nu nog maar weinig van de collectie bekijken..

Je hebt een aantal icoontjes in beeld staan bij de Oppo's waar o.a. YouTube en Netflix bij staat.

Ik vraag me ook wel af waarom het niet zou werken op een Oppo in Nederland! Ik laat dit grapje liever door mijn Oppo doen dan de PS3..

Quote from: Etiennevh on September 11, 2013, 08:55:41
Misschien heeft dat te maken met het toevoegen van subtitels? Dat zou ik dan bedenken..

Hoe zou hij dan moeten werken op de Oppo 93 of 95? Ik heb een 95 maar het was geen moment in mij opgekomen dat daar ook Netflix op zou kunnen..

Volgens mij kan het wel op een Panasonic TV toch?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Shorkan

Quote from: LittleNinja on September 11, 2013, 09:33:23
Ik kreeg ook het mailtje. Ben erg benieuwd naar de kwaliteit. 1080p? 5.1 dd of dts?

Je kunt dus alleen uit een NL collectie kiezen of ook zonder ondertitels vanuit de US bijvoorbeeld? Op de site kun je nu nog maar weinig van de collectie bekijken..

Je hebt een aantal icoontjes in beeld staan bij de Oppo's waar o.a. YouTube en Netflix bij staat.

Ik vraag me ook wel af waarom het niet zou werken op een Oppo in Nederland! Ik laat dit grapje liever door mijn Oppo doen dan de PS3..

Ik heb dus geen Netflix icoontje.. Schijnt niet op de BDP-93EU (en ik neem aan ook niet op de 95) te zitten. Als je een US import hebt werkt het wellicht wel.
Anthem MRX 510 Oppo BDP 93 (Multiregio) Humax 5200C Logitech Squeezebox Touch Popcorn Hour C200 Technics SL-1200 MKII Usher CP 6311 / Usher S525 / Usher S520 / Klipsch SW-311 Panasonic TX-P42VT30 (ISF)

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

WickedGame

Ik wacht het even af hoe de recensies zijn.

En volgens mij heeft apple voor de appletv in NL nog niet de applicatie vrij gegeven. Ik zie hem nog niet staan... hopelijk volgt die snel.

Etiennevh

Quote from: Shorkan on September 11, 2013, 09:35:54
Ik heb dus geen Netflix icoontje.. Schijnt niet op de BDP-93EU (en ik neem aan ook niet op de 95) te zitten. Als je een US import hebt werkt het wellicht wel.
Ik heb ff een mailtje naar Oppo gestuurd of dit niet te realiseren is met een firmware upgrade. Kan het altijd proberen :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

maximus79

Ben er net even mee bezig geweest, maar dit is niets voor mij.

- Alleen maar oude films.
- Veel series missen, en zijn niet up to date.
- Bijna niets HD, als het wel HD is ziet het er nog niet uit.

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

jaco

Tja, 20 mbps streams zijn ook niet te verwachten, waarschijnlijk willen ze het in 4 a 5 mbps houden....
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

LittleNinja

Goed idee! 8)

Quote from: Etiennevh on September 11, 2013, 09:47:03
Ik heb ff een mailtje naar Oppo gestuurd of dit niet te realiseren is met een firmware upgrade. Kan het altijd proberen :)

Ik zie wel een Apple teken staan bij de apparaten die geschikt zijn voor Netflix NL.

Quote from: WickedGame on September 11, 2013, 09:45:15
Ik wacht het even af hoe de recensies zijn.

En volgens mij heeft apple voor de appletv in NL nog niet de applicatie vrij gegeven. Ik zie hem nog niet staan... hopelijk volgt die snel.

Oh, dat wist ik niet. Ik heb een 103 en nam aan dat dit ook op de 93 en 95 beschikbaar was..

Quote from: Shorkan on September 11, 2013, 09:35:54
Ik heb dus geen Netflix icoontje.. Schijnt niet op de BDP-93EU (en ik neem aan ook niet op de 95) te zitten. Als je een US import hebt werkt het wellicht wel.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Als je vanuit iTunes een film huurt zien die er toch wel redelijk uit volgens mij..

Quote from: jaco on September 11, 2013, 09:54:52
Tja, 20 mbps streams zijn ook niet te verwachten, waarschijnlijk willen ze het in 4 a 5 mbps houden....
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Starred

Quote from: maximus79 on September 11, 2013, 09:40:20
Werkt dit op de dune spelers?

Ben ik ook wel benieuwd naar. En dan specifiek de Dune 3.0 Prime

Etiennevh

Quote from: LittleNinja on September 11, 2013, 10:05:46
Als je vanuit iTunes een film huurt zien die er toch wel redelijk uit volgens mij..
Inderdaad, die zien er beter uit dan interactieve tv van KPN. Voor mij is dat al HD genoeg ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Zymotic

Quote from: maximus79 on September 11, 2013, 09:52:24
Ben er net even mee bezig geweest, maar dit is niets voor mij.

- Alleen maar oude films.
- Veel series missen, en zijn niet up to date.
- Bijna niets HD, als het wel HD is ziet het er nog niet uit.



Zelfde idee.

Als ik vooruit spoel dan loopt de ondertiteling ook niet meer goed.

Etiennevh

Uit een recensie van NRC begin dit jaar:

QuoteVoor de mensen die Netflix niet kennen: films die pas net in de videotheek of op online videodiensten als Pathé Thuis of Videoland on Demand staan (meestal 4-5 euro per film) - zoals Life of Pi en Lincoln - hoef je op Netflix niet te verwachten

Wel staat erbij dat na de lancering heel snel rechten gekocht worden in Nederland om het aanbod uit te breiden. Dit is in andere diverse landen ook gebeurd wat ertoe leidde dat de bibliotheek binnen een paar maanden drastisch uit wordt gebreid.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

W.Otter

vind het n beetje n vrouwen programma. lekker makkelijk op een icoontje drukken en een (verouderde) serie of film kijken in slechte kwaliteit.

Als filmgenieter geniet ik ook van het beste beeld en geluid. ik heb niet voor niets zulke apparatuur staan, ik wil dan ook de 7.1 dtshd-ma versies en BDMV's. denk niet dat netflix dit ondersteund?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Raphie

netflix is totaal niet boeiend, oude zooi in slechte kwaliteit.
JBL PRX Power!

Kjelt

Wel goedkoop, ik bedoel 8 euro per maand onbeperkt kijken, ga dat eens vergelijken met de nieuwe Sony portal 8 euro huur voor 24 uur voor een film (wel in 4k).

Etiennevh

OF gemiddeld 5 euri per film bij Apple, 7 euri per film bij Pathé Thuis, of iets dergelijks. Pathé thuis vind ik er trouwens ook als een mooie dienst uit zien, alleen volgens mij stereo geluid en geen abbonementsvorm.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

WickedGame

Quote from: W.Otter on September 11, 2013, 10:35:23
vind het n beetje n vrouwen programma. lekker makkelijk op een icoontje drukken en een (verouderde) serie of film kijken in slechte kwaliteit.

Als filmgenieter geniet ik ook van het beste beeld en geluid. ik heb niet voor niets zulke apparatuur staan, ik wil dan ook de 7.1 dtshd-ma versies en BDMV's. denk niet dat netflix dit ondersteund?

7.1DTSHD en op basis van BDMV slurpt een partij bandbreedte... dat zie ik nu nog niet snel gebeuren.

W.Otter

exact ;)
voordat dat mogelijk is, is bittorrent een betere optie ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF