Sonority audio X-fi show primeur Soundaware mediaspelers,de betaalbare oplossing

Started by Sonority audio, September 6, 2013, 17:43:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sonority audio

Soundaware mediaspelers, de betaalbare oplossing




Soundaware is een nieuwe naam op de consumentenmarkt.
Nadat Soundaware al langer voor derden soft- en hardware heeft ontwikkeld en gebouwd, heeft het bedrijf nu aantal mediaspelers onder eigen naam uitgebracht.
Het gaat om modellen met zowel een ingebouwde DAC als modellen zonder DAC, waarbij de eigenaar zelf een DAC kan kiezen.



Soundawares toonaangevende eigen technologie architectuur is een CPU met een uitgebreide interface heeft en een eenvoudige, interactieve bediening.
De speciale FPGA (ASIC) chip is supersnel (zeer lage latency), hoge stabiliteit, speciaal voor audio ontwikkelde functionaliteit en een eigen afgeschermde voeding.
Hierdoor is de verwerking van audio signalen veel nauwkeuriger dan bij andere mediaspelers.



De behuizing is strak en gemaakt van hoogwaardig aluminium.
De spelers zijn uitgerust met een groot en prettig leesbaar LCD display, dat ook op 5 meter afstand nog goed af te lezen is.

De interface is niet alleen goed leesbaar maar ook snel en makkelijk te bedienen,en aan te passen.



Intern wordt gebruik gemaakt van zorgvuldig geselecteerde componenten,
zoals Philips zilverfolie en ELNA Cerafine condensatoren en Dale weerstanden.

De Soundaware Spring D100 ondersteunt tot maximaal 24 bit, 192kHz.

De D100 heeft twee digitale uitgangen, een coaxiale RCA én een professionele BNC uitgang.

De 75 Ohm BNC uitgang is nauwkeuriger dan traditionele uitgangen, met name op het gebied van jitter.
Verder heeft de D100 aansluitingen voor USB (3.0), een SD-kaart en netwerkaansluitingen.



De D100Pro gaat nog een stap verder en heeft ook nog een AES/EBU en een I2S digitale uitgang.
Verder kan de Pro werken met een resolutie van 32 bit.



Soundaware mediaspelers zijn eenvoudig te upgraden met de door het bedrijf zelf ontwikkelde software.



De nieuwe betaalbare Soundaware mediaspelers krijgen zeer positieve en bijzonder enthousiaste reacties,
van het publiek en dat maakt Soundaware tot een absolute 'must hear and see' in kamer 111!




Sonority Audio
Spectrumlaan 33
2665 NM Bleiswijk
Zuid-Holland, Netherlands
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

mikekiwi

Ziet er goed uit! Maar als er een aantal keer wordt geschermd met "betaalbare oplossing" zou ik toch ergens een prijsindicatie verwachten...

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

martin778

x2

Op Ebay $629, in Nederland misschien €800-900?

SpeedyAndré

Ik zie de D100pro voor $1445 $1001, die vind ik interessant vanwege de i2s uitgang (via rj45).
Daarmee zou mijn Northstar Extremo dac geschikt worden om mee te streamen :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Sonority audio

prijzen zijn nog niet berekend,door mijn collega.
we doen ons best om de d100 (zonder dac ) onder de 500 euro te houden.(1ste foto)

maar we moeten nog even alle kosten doorberekenen ivm invoer etc.

een gokje is globaal dat we uitkomen op dollar word euro,maar nogmaals dit is nog geen zekerheidje.

op de xfi- show moeten we dat weten.

:thumbs-up:
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

clockwork

Ik denk dat als jullie de prijs inderdaad onder de 500 euro kunnen houden, je een mooie vervanger hebt voor het gat dat Logitech heeft laten vallen met het schrappen van de Squeezebox (met een klein beetje doorsparen dan :D).

Ik volg dit zeker voor mijn huiskamer setje.
:coffee:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Sonority audio

 :withstupid:
Quote from: cz79 on September  8, 2013, 08:39:25
Kan er een harde schijf in of speel je alles af vanaf een nas?
je kan vanaf een nas. netwerk
je kan er 3  grote harde schijven aanhangen (d100)usb 3.0
en sd card
:smile:
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Sonority audio

Quote from: clockwork on September  8, 2013, 08:51:46
Ik denk dat als jullie de prijs inderdaad onder de 500 euro kunnen houden, je een mooie vervanger hebt voor het gat dat Logitech heeft laten vallen met het schrappen van de Squeezebox (met een klein beetje doorsparen dan :D).

Ik volg dit zeker voor mijn huiskamer setje.
:coffee:
ik heb net 2 prijzen doorgekregen,deze zijn onder voorbehoud.
zonder interne dac 475 euro
met interne dac 575 euro

de pro versie deluxe,dus het topmodel krijgt een prijs van 1099 euro

daaronder zit de d100pro basic,prijs hiervan nog niet bekend..
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

Thanatos

Nice mooie prijzen.

Is die zonder DAC ook in het zilver te leveren ?

Sonority audio

Quote from: Thanatos on September  8, 2013, 12:46:09
Nice mooie prijzen.

Is die zonder DAC ook in het zilver te leveren ?
ja zowel in het zilver als in het zwart  :bigsmile:
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

Thanatos


frank2

Ziet er goed uit, jammer dat je op het net er niets over kan vinden/lezen. Ik vraag mij dus af of deze speler de kwaliteit aan kan, of kan evenaren van een Linn of juist meer in de richting van een Project stream box. Puur om hem te kunnen plaatsen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Sonority audio

Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

SpeedyAndré

Quote from: Sonority audio on September  8, 2013, 23:47:42
edit:

prijs toegevoegd van het topmodel de d100pro de luxe!

Wat is het verschil met de 'basic'  ???
Als deze boven de Basic zit dan ben ik erg benieuwd naar de prijs van de Basic en de onderlinge verschillen :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Hans47

Wat ik mijzelf wel eens afvraag als afgestudeerd techniek freak, hoe kan het zo zijn dat Linn en Naim zo populair zijn en zo hoog worden ingeschat?
Iemand wel eens de moeite genomen zon ding open te maken en te kijken wat er in zit?

Tipje van de sluier, een 3e rangs computer zou zichzelf nog schamen :-)

SpeedyAndré

Tja, een A-merk is altijd goed voor hoge(re) prijzen en blijkbaar werkt het goed genoeg met dat mini computertje :)
Ik heb thuis gehoord wat een PSaudio Nuwave presteert, die kan zeker aan m'n eigen dac tippen maar hij komt nog wel wat punch te kort.
Daarom lijkt het me leuk om zo'n streamer zonder dac aan boord met i2s te proberen, dat beperkt de kosten en is zeker een meerwaarde.
Er zijn inmiddels wat eenvoudige usb naar i2s omzetters te krijgen, maar het netwerk ontbreekt (ook bij de Nuwave tenzij je hem met een nas koppelt via usb).
Leuk van de Soundaware apparaten vind ik het display en hopelijk een mooie app zodat je hem flexibel kan bedienen ;)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Deleted Member 2

Quote from: Hans47 on September  9, 2013, 00:13:00
Wat ik mijzelf wel eens afvraag als afgestudeerd techniek freak, hoe kan het zo zijn dat Linn en Naim zo populair zijn en zo hoog worden ingeschat?
Iemand wel eens de moeite genomen zon ding open te maken en te kijken wat er in zit?

Tipje van de sluier, een 3e rangs computer zou zichzelf nog schamen :-)

liefde maakt blind (en een beetje doof?) ;)

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Harry HT


Quote from: Sonority audio on September  8, 2013, 10:39:46
:withstupid:je kan vanaf een nas. netwerk
je kan er 3  grote harde schijven aanhangen (d100)usb 3.0
en sd card
:smile:
de d100 op ebay is met usb 2.0, heb je daar ook nog verschillen in?

Wil/kun/mag je de vraag van Frank beantwoorden.

Gegroet,

Harry

Ps succes met jullie product, ziet er goed uit zo, ik kom bij jullie luisteren op de beurs
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Sonority audio

Quote from: Harry HT on September  9, 2013, 09:52:56
de d100 op ebay is met usb 2.0, heb je daar ook nog verschillen in?

Wil/kun/mag je de vraag van Frank beantwoorden.

Gegroet,

Harry

Ps succes met jullie product, ziet er goed uit zo, ik kom bij jullie luisteren op de beurs
Hoi het kan zijn dat de d100 usb 2.0 heeft ,ten opzichte van de pro versie.

we zitten ivm de xfi show en dit op tijd hier krijgen in een  :withstupid: lekkere deadline.
we moeten inderdaad het 1 en ander uit het chinees vertalen en dat is uhh niet erg ons ding.
het zou ook kunnen dat er nog verschil inzit in de verschillende d100 modellen,het kan ook zijn dat je gelijk hebt en in de d100 usb 2.0 zit.

het model zonder dac zou eerst niet leverbaar worden buiten china.
men wilde eigenlijk alleen de modellen met interne dac voeren voor buiten china.
wij hebben er op aangedrongen om ook juist de modellen zonder dac hier te willen leveren,dit is op het laatste moment ok bevonden waardoor wij deze week pas de eerste zending binnenkrijgen.

er staan nog meer mediaplayers van soundaware in de planning.
hoe en wanneer tasten we over in het duister.

soundaware helpt zeer zeker waar ze kunnen en ik moet zeggen,zeer professioneel en er word zeer snel geantwoord.
(er komt denk ook de nederlandse taal in de interface,maar ook dat even onder voorbehoud)

dus na de xfis how kunnen we het helemaal uitwerken in modellen die we leveren met en zonder dac,welke configuraties bijv xlr ,afstandsbedinieng,apps etc.
en uitgewerkt op onze site plaatsen.
aangezien we nogal veel vraag hebben ,ligt het in de planning om hiervoor een aparte nieuwe site te bouwen waar we alles op plaatsen.

de info die ik eruit vis probeer ik snel hier te plaatsen,maar is dus even onder voorbehoud.
dus pak me niet op alles wat ik nu post  :-X :thumbs-up:

mbt de vraag van frank,ik zou niet weten waarom we klankmatig niet tegen de dure jongens zouden kunnen concurreren.
het is van belang dat de user interface goed duidelijk en snel werkt,er een goede klok inzit(of dac),en de rest van zeer goede kwaliteit is.

de rest is aan je dac die je er evt aan wil hangen.

mbt de klank maak ik mij zeker geen zorgen. :headbanging:


Dit is trouwens de dac die men bij soundaware oa gebruikt,voor test doeleinden

http://youtu.be/aWifocnWZ1k





Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

Sonority audio

QuotePs succes met jullie product, ziet er goed uit zo, ik kom bij jullie luisteren op de beurs

Top! 
we zulen zeker spelen met de Soundaware!
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

Hans47

het is van belang dat de user interface goed duidelijk en snel werkt,er een goede klok inzit(of dac),en de rest van zeer goede kwaliteit is.

Helemaal mee eens, dat is mijn punt ook, het is geen raket technologie (zo verkopen de merken die voor een audio streamer meerdere duizenden euros durven te vragen het wel) gewoon simpele techniek die goed toegepast moet worden en aangezien het niet om exotische onderdelen gaat dus ook niet duizenden hoeft te gaan kosten.

In de audio wereld en markt (voor zover die nog bestaat en als wel snel zichzelf aan het opheffen is) wordt veel te veel lucht al dan niet gebakken verkocht, een versterker van 10 duizenden euros, speakers van 10 duizenden euros, geweldig maar in techniek en onderdelen niet te verantwoorden anders dan de zalvende Goeroes die je wijs maken dat de Magische speakers met nano technologie de tienduizenden euros meer dan waard zijn hahahaha, menig professioneel technologie bedrijf zou de ogen uit zijn kop schamen.

Afijn, terug naar Soundaware ziet er mooi en verantwoord uit, staat of valt wel met netwerk stabiliteit en de SW, maar heb er zo maar vertrouwen in dat het toppers zijn....... voor normale verantwoorde bedragen......