Architectuur timelapse

Started by snopper, August 23, 2013, 16:13:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

snopper

 :worship:
Achtergrond verhaal op. http://www.lshep.com/
Gewoon effe met eein interrail abbootje 90 dagen door Europa reizen .... Gaaf gedaan
ben enorm nieuwsgierig hoe de kamerazwenk is gerealisieerd.



Snopper

VlisChris

Daar zijn speciale rigs voor te vinden.

Weinig goedkoop heb ik wel eens vezien :-X
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

sneeuw


Flater

wow dit is wel echt mooi gedaan.

donaldk

Is timelapse heh dus gewoon veel stil plaatjes, kun je dus gewoon met zo'n monopod stick doen, sta je altijd op de gelijke hoogte. Uit de losse hand is moeilijker. Je loopt verder neemt weer een plaatje enzovoorts heb je geen poor man's steadicam voor nodig. Manfrotto is toch wel het bekende merk: http://www.cameranu.nl/nl/c19432/statieven-en-toebehoren/manfrotto/monopod.

donaldk

Er staat geen support bij de equipment, dus of lijstje incompleet, of niet gebruikt en alle stabilisatie en wat extra draai-, zoomwerk is volledig in Adobe gedaan. Maar vergeet niet 20000 stills om uit te kiezen, dus dan kun je makkelijk wat weggooien. Ook zijn er nog 13 andere 'rijdertjes' of sequences zoals hij het zelf noemt die niet in dit filmpje zitten.

RZeemering

Quote from: Christiaan S on August 23, 2013, 20:04:55
Daar zijn speciale rigs voor te vinden.

Weinig goedkoop heb ik wel eens vezien :-X

geen enkele van die rigs kan 50 meter pakken...
Ik denk dat ze inderdaad met een monopod en een tilthead de foto's hebben gemaakt en achteraf hebben gestabiliseerd (dat kan vrij makkelijk in premiere en After Effects tegenwoordig :)
"strung together and stabilized in post-production" volgens de website.

Ziet er erg mooi uit, weer een stap verder in timelapseland :D
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

VlisChris

Qua rig kun je ook denken aan kleine rails waar een soort transportmodule op neergezet wordt. Daar kun je vrij lange stukken mee afleggen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

sj0er-D

Wat denk je van twee stukjes rail die je continu achter elkaar blijft leggen, waar de camera overheen loopt. Weinig mee te nemen :-)

VlisChris

Zat ik ook aan te denken. Maar hou er rekening mee dat je die rails vaak ook nog moet stellen om alles een beetje waterpas te krijgen.
Maar dat is allemaal misschien wat offtopic. Zelf ga ik het niet doen overigens :P Al lijkt het me wel erg gaaf!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

RZeemering

Volgens mij is dat allemaal teveel gedoe.
Heb zelf ook wel gewerkt met dat soort rails, en dat werkt niet echt lekker. Ook niet het officieel rails trouwens. Voordat je dat hebt liggen....;)
Een foto is meer dan HD dus je hebt redelijk wat ruimte om te schuiven in post.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

donaldk

#11
Een treintje voor stills, ahum. Allemaal op de Eurorail of tienertoer, lol.

BernHardN

Dit is dan ook geen timelapse maar een hyperlapse, dit wordt gedaan met idd een mono- of tripod. een foto per X cm. dat kan een halfe meter of 2 meter zijn.
inzoomen op 1 punt en dat bij elke foto in het midden houden. veel tijd en werk!

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100