Sony s4100

Started by MOHTFAN, August 20, 2013, 12:15:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MOHTFAN

Ik heb deze gisteren aangeschaft zodat ik digitaal SACD kon beluisteren, aangezien mijn oude marantz (DV8300) analoog niet lekker werkt met de 8801 in dit opzicht en deze nu op de Yamaha in een van de slaapkamers staat.

Voor het geluid kan ik in eerste instantie niet veel opmerken zowel CD als SACD, het lijkt zo goed als, alles word dan ook in de 8801 verwerkt en of de player daar veel invloed op heeft betwijfel ik. Misschien met meer muziek dat ik er wat uit kan plukken dat niet helemaal goed is?

Qua beeld valt me op dat ik het beeld beter kan instellen voor de zwarte contraststappen zonder het witbalans te verslechteren. Dus dat lijkt iets beter te werken dan de 5000es.

Kwa kleur ben ik er nog niet helemaal uit, heb alleen op basis van test beelden een en ander aangepast, maar vermoed dat de kleuren (anders) opnieuw ingesteld moeten worden aangezien de output anders lijkt te zijn. Maar of dat beter of slechter is?

Wat heel makkelijk opviel is dat de focus heel slecht is in ieder geval bij dvd, alleen heb ik geen HD focus test, dus moet daar nog wat voor zoeken om te kijken of dat wat uitmaakt of niet voor BD. Het hele beeld bij BD film lijkt mogelijk door de slechte focus onscherper te zijn wat me op viel al voorens naar testbeelden te kijken. Of ik daar mee kan leven of niet weet ik niet. Doe ik dat wel zal ik de kleuren iets moeten corrigeren ivm de output.

Misschien dat Sony met een verdere firmware update dit kan corrigeren, dan zou ik definitief de 5000es kunnen doorschuiven.

Ook interressant is dat de speler en de disks helemaal niet warm worden.

Dan nog een klein min puntje, het maakt nogal veel lawaai bij starten van de disk en wijzigen van fotos.

Leuk is wel de android besturing.

Prijs/kwaliteit verhouding is dan ook erg goed
Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK

MOHTFAN

Vreemd, vandaag is het focus probleem plots opgelost. Misschien was het een condensatie probleem. Alleen noch een keer de output compenseren en bob is your uncle.
Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK

MOHTFAN

Ik heb nog geen problemen ontdekt, nadat het origineel is opgelost, en geen nadelen gehoord tov de 5000es. Ik denk dat het toch een blijvertje word. Moet dan als ik een keertje tijd heb, een nieuwe meeting doen om dat laatste beetje kleur te corrigeren ivm met de andere output, misschien nog een keertje de av8801 video aanzetten, misschien werken deze 2 beter samen? wie weet, maar van wat ik heb gelezen zal de 8801 hoogstwaarschijnlijk ook hier geen verbetering geven aan 1080 output.
Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK