Het Michell "liefhebbers" topic ;-)

Started by Cyreg, August 11, 2013, 14:53:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fransosowitz

Nou, ik wacht maar gewoon af zoals ik tot nu toe gedaan heb. Beinvloeden kan ik het toch niet.
Maar het zou zeker leuk zijn als ik hem rond de feestdagen heb. Maar ik verwacht zelf eerder dat het begin januari wordt.
Ik zal berichten als hij rondjes staat te draaien in huize Fransosowitz!  ;)

Fransosowitz

De Michell is aangekomen in Nederland bij de dealer!  :pompom:  De andere bestelde zaken waren al binnen.
De levering gaat begin begin 2015 worden is nog steeds de verwachting.

Deleted Member 2

Quote from: Fransosowitz on December 24, 2014, 20:48:24
De Michell is aangekomen in Nederland bij de dealer!  :pompom:  De andere bestelde zaken waren al binnen.
De levering gaat begin begin 2015 worden is nog steeds de verwachting.

Konden ze de Michell dan na dat lange wachten niet voor de kerst afleveren?

Fransosowitz

Nee helaas. De draaitafel is vanaf gisterenmiddag in het bezit van mijn dealer. En moet uiteraard nog gemonteerd en afgesteld worden.

Deleted Member 2

Quote from: Fransosowitz on December 25, 2014, 21:31:48
Nee helaas. De draaitafel is vanaf gisterenmiddag in het bezit van mijn dealer. En moet uiteraard nog gemonteerd en afgesteld worden.

helaas. Ik kan me zo voorstellen dat je er wat begrip voor hebt, maar tegelijktijd is het wel heel zuur.
Hopen dan maar dat het snel geleverd zal worden en bovenal dat het goed gebeurt.

Tip:
Check het chassis nog even voordat het opgebouwd wordt op vlakheid van lager naar de drie bevestigingspunten voor het armboard op het chassis!

Succes en plezier,

Henk

Rem395

#180
Vandaag Onder013 een bezoek gebracht om te luisteren naar zijn nieuwe setup. Nieuwe versterker, nieuwe streamer en heel veel nieuwe muziek om te 'proeven'! Na makkelijk zappen in de bieb via de streamer uiteindelijk een plaatje opgezet. Moet direct zeggen dat ik nog niet heel veel spelers heb gehoord maar jeetje wat deed dit mij verbazen!! Dit allemaal uit een plaat joh? Niet te geloven dat deze dynamiek uit een stuk vinyl te persen is!

Ben zelf aan het kijken naar een speler die qua kosten ruim onder die van Onder013 ligt. Moet zeggen dat ik na vandaag toch serieus aan het nadenken ben of ik dan toch niet moet doorsparen voor een
Michell...

Denk dat het nog even sparen gaat worden!!
Audiomat Arpege reference 10, Genalex KT77 Gold Lion, Cayin CDT-17A, Elac 330 Jet, Elac sub 211.2 ESP, Audioquest Gibraltar, Audioquest NRG4, Pioneer DV-868AVi, Logitech Duet

Fransosowitz

#181
De aflevering van mijn Michell moet helaas uitgesteld worden...  :(
De levering naar de dealer toe was niet compleet bleek onlangs. Ik vrees dat ze hebben liggen slapen bij Michell: de veren ontbraken. En ook de Orbe platter was niet geleverd. Dit laatste is niet het grootste probleem aangezien het standaard plateau wel aanwezig was. Het ontbreken van de veren is uiteraard wel een groot probleem. Hopelijk wordt dit zo snel mogelijk opgelost. Wat dit is wel een enorme teleurstelling...

@Onder013: dank voor je tip over de vlakheid van het chassis.

lynch1979

#182
Quote from: Fransosowitz on January  3, 2015, 15:37:58
De aflevering van mijn Michell moet helaas uitgesteld worden...  :(
De levering naar de dealer toe was niet compleet bleek onlangs. Ik vrees dat ze hebben liggen slapen bij Michell: de veren ontbraken. En ook de Orbe platter was niet geleverd. Dit laatste is niet het grootste probleem aangezien het standaard plateau wel aanwezig was. Het ontbreken van de veren is uiteraard wel een groot probleem. Hopelijk wordt dit zo snel mogelijk opgelost. Wat dit is wel een enorme teleurstelling...

@Onder013: dank voor je tip over de vlakheid van het chassis.

Balen zeg.....maar ik zal je heel eerlijk zeggen dat dit vaak gebeurt bij Engelse bedrijven, ook bij Rega.

Hopelijk kan je toch snel gaan genieten van je Michell.

Arden

Quote from: Fransosowitz on January  3, 2015, 15:37:58
De aflevering van mijn Michell moet helaas uitgesteld worden...  :(
De levering naar de dealer toe was niet compleet bleek onlangs. Ik vrees dat ze hebben liggen slapen bij Michell: de veren ontbraken. En ook de Orbe platter was niet geleverd. Dit laatste is niet het grootste probleem aangezien het standaard plateau wel aanwezig was. Het ontbreken van de veren is uiteraard wel een groot probleem. Hopelijk wordt dit zo snel mogelijk opgelost. Wat dit is wel een enorme teleurstelling...

[...]


Even serieus? De tafel is besteld begin september! Je wacht dus nu al 4 maanden? Dat is de levertijd van een zeer exclusief, handgebouwd goed. Zelfs een Pluto tafel is eerder klaar. Iets klopt er hier niet.

In Buren zit een forumsponser die al maanden van een splinternieuwe Orbe SE af probeert te komen voor een hele speciale prijs, levertijd: een dag! En dan lees ik nu dit. Toch wel een beetje onbegrijpelijk...

Mordante

Quote from: Arden on January  6, 2015, 14:06:08
Even serieus? De tafel is besteld begin september! Je wacht dus nu al 4 maanden? Dat is de levertijd van een zeer exclusief, handgebouwd goed. Zelfs een Pluto tafel is eerder klaar. Iets klopt er hier niet.

In Buren zit een forumsponser die al maanden van een splinternieuwe Orbe SE af probeert te komen voor een hele speciale prijs, levertijd: een dag! En dan lees ik nu dit. Toch wel een beetje onbegrijpelijk...

Een Orbe is wel heel mooi. Om te zien en horen.

Fransosowitz

Quote from: Arden on January  6, 2015, 14:06:08
Even serieus? De tafel is besteld begin september! Je wacht dus nu al 4 maanden? Dat is de levertijd van een zeer exclusief, handgebouwd goed. Zelfs een Pluto tafel is eerder klaar. Iets klopt er hier niet.

In Buren zit een forumsponser die al maanden van een splinternieuwe Orbe SE af probeert te komen voor een hele speciale prijs, levertijd: een dag! En dan lees ik nu dit. Toch wel een beetje onbegrijpelijk...


Vanaf augustus is het zelfs... Dus nu ca 5 maanden. Ik was op dit forum al gewaarschuwd dat de levertijden soms lang zijn bij Michell, maar leuk is het natuurlijk niet.
De vertraging komt ook door een samenloop van zaken: de overname van Number4audio door Durob. Plus de problemen met het spuiten van de chassissen. En nu dus een incomplete levering.
Dikke pech dus. Hopelijk weet ik binnenkort meer.

Fransosowitz

Er is weer nieuws rondom de levering van mijn Michell. De draaitafel is nu eindelijk compleet. Dus inclusief de veren en de Orbe platter. Het opbouwen en afregelen kan dus beginnen. De aflevering staat gepland voor volgende week zaterdag. Nog een weekje geduld dus...

Deleted Member 2

Quote from: Fransosowitz on January 23, 2015, 19:27:47
Er is weer nieuws rondom de levering van mijn Michell. De draaitafel is nu eindelijk compleet. Dus inclusief de veren en de Orbe platter. Het opbouwen en afregelen kan dus beginnen. De aflevering staat gepland voor volgende week zaterdag. Nog een weekje geduld dus...

Je leverancier neemt er goed de tijd voor. Hoop dan maar dat zich dat uit betaalt in een vlekkeloze installatie.

Heb je het chassis al getest of laten testen op vlakheid? Vanaf het vlak van het lager naar het vlak waar het arm mounting board op wordt gemonteerd.

Alvast veel plezier als die fantastische draaitafel is afgeleverd.

Gr
Henk

Martin!!!

Quote from: Fransosowitz on January 23, 2015, 19:27:47
Er is weer nieuws rondom de levering van mijn Michell. De draaitafel is nu eindelijk compleet. Dus inclusief de veren en de Orbe platter. Het opbouwen en afregelen kan dus beginnen. De aflevering staat gepland voor volgende week zaterdag. Nog een weekje geduld dus...

Jouw geduld is wel op de proef gesteld zeg. Veel plezier met deze ongetwijfeld mooie plaatjesdraaiert.........  ;)
mainly British stuff

Fransosowitz

Een hoop tijd kost het zeker ja....  :(
Met name de tijd die Michell neemt: 3 weken voor een stel veren en een platter die ze vergeten (?) waren mee te leveren... Totaal straks bijna een half jaar gewacht.
Ik heb nog niks kunnen controleren. Mijn dealer is een ervaren hifi dealer. Ook aangaande Michell. Dus ik heb vertrouwen dat de afregeling nauwkeurig gedaan wordt. Maar ik kan het chassis natuurlijk altijd ook zelf op vlakheid controleren. Is dit iets wat regelmatig niet goed is? Zo ja: Laten we hopen dat dit niet het geval gaat zijn met mijn exemplaar...

Cyreg

Weet iemand het verhaal van de o.a. Michell importeur(s)? > Mafico-AV en Number-4.
Ik kan op beide websites geen zinnig verhaal vinden over het verband van die 2 namen  :unsure:
En die prijslijst (Number-4) is ook van 100 jaar geleden  :D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Gawain

Ook ik mag me sinds zaterdag bij de gelukkige eigenaren van een Michell platenspeler aansluiten.
Ik heb de Tecnodeck van Maz overgenomen :) en deze speler is dan ook meteen mijn eerste stap in de vinyl wereld.

Moet alles dan ook nog uitvinden, en uitzoeken wat er allemaal bij komt kijken.

Meteen ook een vraagje; ik heb een Rega rb700 op het oog. Maar deze heeft de nieuwe Rega 3 punts voet, heel anders dan bijv. de rb250/300 welke veel op de Tecnodeck gebruikt wordt.

Is er dan ook een armplate voor de Tecnodeck voor deze nieuwe Rega 3 punts standaard te krijgen? Of zal ik zelf gaten moeten gaan boren in de huidige Rega armplate? Las wel dat hij verkrijgbaar is voor de Gyro en Orbe namelijk..

Fransosowitz

Gefeliciteerd met de Tecnodeck Gawain! Ik ben benieuwd hoe hij gaat bevallen.
Veel luisterplezier!
Een antwoord geven op je vraag kan ik overigens niet. Maar er zijn forumgenoten actief die dat vast wel kunnen.

Gawain

Thx, ja ben ook heel benieuwd hoe het allemaal klinkt als het straks compleet is. Voorlopig is het alleen maar kijken haha.
Ja hoop dat iemand hier meer kan vertellen over of ik de rb700 gewoon op de standaard armplate kan monteren na het boren van 3 gaatjes.

Sodejuu

De effectieve en "pivot to spindle" lengte van de oude en de nieuwe Rega armen is gelijk. Je zou met die 3 boorgaten kunnen volstaan.
Greetz,
Sodejuu

- I think it's better to have ideas. You can change an idea. Changing a belief is trickier. - Logic is a systematic method of coming to the wrong conclusion with confidence - It is impossible to make anything foolproof because fools are so ingenious

Gawain

Ok dat is mooi om te horen :) Weet je ook of de arm ook past in hetzelfde ronde basisgat? Het gat begint namelijk iets groter en dan is het onderste randje een iets kleiner gat waardoor je daar een randje krijgt (fotootje bijgevoegd). Ook vraag ik me af, omdat het ronde gat niet in het midden zit of er wel genoeg ruimte is bij het smalle gedeelte. Na een dag googlen is er ook niet echt uitsluitsel over te vinden helaas.

Sodejuu

Dat zijn goeie vragen. De moutingplate is in principe standaard en vor elke mogelijke arm krijg je dan op maat passende gaten in in die plaat, zodat de arm op de juiste plek komt te staan. De Rega arm is iets langer dan de meesty ganbare 9" armen, daarom is het gat niet in het midden. Het gat is niet rond omdat de zijkanden van de schroefbevestigng vande  oude Rega armen afgevlakt is, zodat die niet kan draaien in het bevestigingesgat.

Nu ik de moutingplate heb gezien, vraag ik me ook af of de arm met de 3-poot bevestiging wel op de moutingplate past. Ik heb nl het idee dat een of meerdere schoeven buiten het plaatje gaan vallen. Dan heb je er helaas niks aan. En als je een nieuw plaatje maakt, waar de arm iets verschoven op komt, zodat de schroeven wel passen, klopt de plaatsing niet meer.

De enige tp die ik je kan geven is een oude Rega arm of de daarop gebaseerde armen zoeken (Technoarm, Audio Note en Origin Live bijv.) of een Jelco SA-50 of SA-200 (geen andere van Jelco past), want die hebben dezelfde maatvoering. Je moet dus een arm hebben met een 1-gats bevestiging en een "pivot to spindle" lengte van 222mm.
Greetz,
Sodejuu

- I think it's better to have ideas. You can change an idea. Changing a belief is trickier. - Logic is a systematic method of coming to the wrong conclusion with confidence - It is impossible to make anything foolproof because fools are so ingenious

Cyreg

#197
Mijn TD armboard (TD paar jaar oud) ziet er qua geometrie net zo uit als op het plaatje.
Maar er zijn ook 3 gaatjes met schroefdraad op voorgeboord (gebruik ik niet >RB250)
De buitenkant vh gaatje rechtsonder, zit ~4mm vd rand

Denk dat er veel RB armen op kunnen, maar.....
.....mbt RB700 heb ik twijfels (heeft grotere of dikkere 3-voet?), dat ook omdat de VTA adjuster ook niet voor die arm geschikt is! (zie bijna onderaan deze link ;-))

http://www.artech-electronics.com/us/products/michell/mich_upg.html
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Gawain

Ja dat verbaasde mij ook, dat daar stond dat de rb700/1000 daar niet op passen..
Volgens mij begint het er op te lijken dat ik als ik het zeker wil weten even langs moet rijden en gewoon moet proberen of het past :p
Vind het zo apart dat er dan ook verschil tussen een rb301 en rb700 voet zit.. Dacht dat daar alleen het verschil plastic vs metaal was.

Sodejuu

Het verschil zit 'm in de voetplaat. De plastic plaat vande  RB303 is dunner en de schroefpunten zijn eigenlijk afstandsstukjes. De voetplaat van de RB700 is massief en dik. Je hebt geen ruimte meer onder de arm, waardoor het niet past. Die ruimte van de afstansbussen is nodig.

Feitelijk kan er weel een RB700 op, maar dan moet je een paar aanpassingen doen. Je moet er ringtjes onder zetten ter hoogte van de afstandsbussen van de RB303, en daarna eventueel iets op het plateau leggen, zodat de VTA weer klopt
Greetz,
Sodejuu

- I think it's better to have ideas. You can change an idea. Changing a belief is trickier. - Logic is a systematic method of coming to the wrong conclusion with confidence - It is impossible to make anything foolproof because fools are so ingenious