Het Michell "liefhebbers" topic ;-)

Started by Cyreg, August 11, 2013, 14:53:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AbZ

Geldt overigens voor al dat soort hifi cijfers hoor.
Heb verder niets tegen armen (van geest noch van draaitafelds).

clockwork

Lang leve het virus. :pompom:

Ik wil mijn huidige Pro-Ject Debut (staat te koop op MP voor de geinteresseerden  ;))upgraden en heb na de nodige research mijn oog laten vallen op een Gyrodec/ Gyro SE. Deze heb ik in het verleden gehoord en dat heeft zo'n indruk gemaakt dat het deze maar moet worden.

Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten als ik een tweedehands exemplaar wil aanschaffen? Ik neem aan dat de Rega300 arm in eerste instantie wel zal voldoen?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Deleted Member 2

Quote from: clockwork on March 11, 2014, 19:43:39
Lang leve het virus. :pompom:

Ik wil mijn huidige Pro-Ject Debut (staat te koop op MP voor de geinteresseerden  ;))upgraden en heb na de nodige research mijn oog laten vallen op een Gyrodec/ Gyro SE. Deze heb ik in het verleden gehoord en dat heeft zo'n indruk gemaakt dat het deze maar moet worden.

Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten als ik een tweedehands exemplaar wil aanschaffen? Ik neem aan dat de Rega300 arm in eerste instantie wel zal voldoen?

De Michell Gyro is een probleemloze draaitafel. Als de Gyro die je op het oog hebt is voorzien van een gelijkstroommotor weet je dat je een recent exemplaar hebt. Het lager is onverwoestbaar mits het voorzien was van de juiste hoeveelheid olie. Je kan nog visueel inspecteren hoe het er uit ziet. Pas op dat je bij het losnemen de kogel niet kwijtraakt.

Verder zou ik nog bij jezelf te rade gaan of je kan leven met het effect dat de gewichten die onder het plateau hangen teweeg brengen.

Is de Rega 300 al onderdeel van de draaitafel? Als dat niet het geval is moet je er rekening mee houden dat het gewicht van de arm met het armboard samen 1 kg moet zijn i.v.m. de werking van het sub-chassis.

Alvast veel plezier van een schitterende draaitafel

Henk

Dirk

Quote from: Onder013 on March 11, 2014, 20:52:37
...
Verder zou ik nog bij jezelf te rade gaan of je kan leven met het effect dat de gewichten die onder het plateau hangen teweeg brengen.
...
welk effect brengen ze dan (volgens jou) teweeg?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Jumping Jack

Ik word er alvast bloednerveus van.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Quote from: Dynky on March 11, 2014, 20:54:37
welk effect brengen ze dan (volgens jou) teweeg?

Het veroorzaakte afleiding van waar het om gaat: muziek. Het zijn de lichteffecten als gevolg van de rotatie. Om die reden heb ik het Orbe plateau aangeschaft direct bij aankoop.

Gr,
Henk

AbZ

Quote from: Jumping Jack on March 11, 2014, 21:00:05
Ik word er alvast bloednerveus van.
:D  Je moet er idd maar net tegen kunnen  :wacko: :wacko: :wacko:

Verder wel mooie draaitafels imho, maar heb zelf ook een voorkeur voor visuele eenvoud.

AbZ

#32
Overigens wordt in NL vaak belachelijk veel gevraagd voor oude Britse draaitafels
dus ik zou wel ff een reality check overzee doen...

<edit wegens fautje>

Deleted Member 2

Quote from: AbZ on March 11, 2014, 21:54:03
Overigens wordt in NL vaak belachelijk veel gevraagd voor oude Britse draaitafels
dus ik zou wel ff een reality check overzee doen...

Ik begrijp je voorbeeld niet.  ???

AbZ

Quote from: Onder013 on March 11, 2014, 21:59:47
Ik begrijp je voorbeeld niet.  ???
Oeps ja verkeerde voorbeeld ingeplakt.  Een andere daar was £100.  Blijkt al verkocht.
Ik bedoel maar, zoveel scheelt het dan niet voor de dc versie.

Deleted Member 2

Quote from: AbZ on March 11, 2014, 22:08:09
Oeps ja verkeerde voorbeeld ingeplakt.  Een andere daar was £100.  Blijkt al verkocht.
Ik bedoel maar, zoveel scheelt het dan niet voor de dc versie.

Je hebt het dan alleen over de motor en simpele voeding.

AbZ


clockwork

Hartelijk dank voor jullie antwoorden en commentaren.  :clapping:

De Rega arm is inderdaad al gemonteerd op het exemplaar dat ik op het oog heb. Dus dat zal geen probleem zijn. Volgens de verkoper is het een recent model. Maar dat zal dan ook moeten blijken uit de factuur.

En dan die gewichten. Tsja. Ik vind het zelf wel mooi. In elk geval als hij niet draait. In draaiende toestand vond ik het wel mooi, maar hoe dat in de praktijk is kan ik nu nog niet voorspellen. Zeker omdat de draaitafel linksvoor van me komt te staan. Of dat optische geweld in mijn ooghoeken gaat storen (en ik er ook bloednerveus van word) kan ik niet voorspellen. Ach, desnoods dan inderdaad maar een Orbe opgrade.  ;)

Ik denk er nog heel even over na en doe dan wellicht een bod. Kijken of we eruit komen.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

AbZ

Als je voor een Orbe gaat, dan kan je altijd nog apart zo'n glitterbal/orb ophangen.


clockwork

Quote from: AbZ on March 12, 2014, 14:18:17
Als je voor een Orbe gaat, dan kan je altijd nog apart zo'n glitterbal/orb ophangen.


;D

Dat is ook wel een optie!

En dan nog een bijpassende outfit.


Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Deleted Member 2

Quote from: clockwork on March 12, 2014, 14:34:14
;D

Dat is ook wel een optie!

En dan nog een bijpassende outfit.

Het fijne van de Michell Gyro en Orbe is dat deze al die "zooi" niet nodig hebben. Er hoeft ook geen goeroe aan te pas te komen om de speler af te stellen, geen kostbare upgrades, etc. Je weet wat je krijgt en hoe het klinkt.

Daarbij komt nog eens dat de Michells naar mijn smaak er geweldig mooi uitzien. Al speelt hij niet, geniet ik alleen al van de aanblik...
Ik hoop voor je dat jij dezelfde beleving zult krijgen.

Gr
Henk

clockwork

Quote from: Onder013 on March 12, 2014, 15:39:10

Ik hoop voor je dat jij dezelfde beleving zult krijgen.



ik ga zeker een poging wagen. Ik wacht nu nog even op antwoord van de aanbieder. Nogmaals dank voor je advies via de pm.  :clapping:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Cyreg

'n TecnoDec is ook 'n leuke optie > zelfde DC motor en centrale lager als de Gyro...  :notify:
...geen vering, redelijke demping via voetjes > maar klinkt ook prima  ;)
...wel minder flexibel als het om betere/duurdere armen gaat > meest geschikt voor Rega-achtigen!
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

clockwork

Dat zou inderdaad ook een optie kunnen zijn. Hoewel ik de looks van de Gyro's wel erg cool vind.  :inlove:

De vering heb ik volgens mij niet echt heel nodig aangezien mijn draaitafel aan de muur gemonteerd is. 
Hoe is de geluidskwaliteit in vergelijking met de Gyro met een standaard arm/element?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

garmtz

Gyro heeft meer rust ('zwart') en gelaagdheid/ruimtelijkheid. Ook iets meer dynamiek. Maar ook de TecnoDec heeft de typische neutrale, open klank die Michell kenmerkt.

clockwork

Quote from: garmtz on March 12, 2014, 18:24:12
Gyro heeft meer rust ('zwart') en gelaagdheid/ruimtelijkheid. Ook iets meer dynamiek. Maar ook de TecnoDec heeft de typische neutrale, open klank die Michell kenmerkt.

Mooi zo. Dan zet ik die ook op mijn shortlist (maar dan net onder de Gyro  ;)).

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

clockwork

Vanochtend heb ik een Gyrodec uit 2008 opgehaald. De arm is een Rega RB300 en het element een Goldring 1022GX. Het standaard acryl is in januari vervangen door een dikkere basis en (gelukkig) een losse stofkap. Alles ziet er uit als nieuw. :clapping:

Na een half uurtje klooien met de afstelling van de veren en de naalddruk (Shure wegertje) tijd om te spelen. OMG! Ik dacht dat mijn instap Pro-Ject wel aardig meedeed, maar wat een enorm verschil is dit. Ruimte, lucht, een tikkeltje warmte. Alle cliche's kunnen van stal gehaald worden. Ik zit nu Elvis Costello (I Want You)  te luisteren en ik weet niet wat ik meemaak.  :wub:

Helemaal geweldig!

Foto's volgen.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

lynch1979

Quote from: clockwork on March 18, 2014, 14:53:26
Vanochtend heb ik een Gyrodec uit 2008 opgehaald. De arm is een Rega RB300 en het element een Goldring 1022GX. Het standaard acryl is in januari vervangen door een dikkere basis en (gelukkig) een losse stofkap. Alles ziet er uit als nieuw. :clapping:

Na een half uurtje klooien met de afstelling van de veren en de naalddruk (Shure wegertje) tijd om te spelen. OMG! Ik dacht dat mijn instap Pro-Ject wel aardig meedeed, maar wat een enorm verschil is dit. Ruimte, lucht, een tikkeltje warmte. Alle cliche's kunnen van stal gehaald worden. Ik zit nu Elvis Costello (I Want You)  te luisteren en ik weet niet wat ik meemaak.  :wub:

Helemaal geweldig!

Foto's volgen.

Gefeliciteerd  :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

Geniet ervan maar dat gaat wel lukken volgens mij  ;)

Deleted Member 2

Quote from: clockwork on March 18, 2014, 14:53:26
Vanochtend heb ik een Gyrodec uit 2008 opgehaald. De arm is een Rega RB300 en het element een Goldring 1022GX. Het standaard acryl is in januari vervangen door een dikkere basis en (gelukkig) een losse stofkap. Alles ziet er uit als nieuw. :clapping:

Na een half uurtje klooien met de afstelling van de veren en de naalddruk (Shure wegertje) tijd om te spelen. OMG! Ik dacht dat mijn instap Pro-Ject wel aardig meedeed, maar wat een enorm verschil is dit. Ruimte, lucht, een tikkeltje warmte. Alle cliche's kunnen van stal gehaald worden. Ik zit nu Elvis Costello (I Want You)  te luisteren en ik weet niet wat ik meemaak.  :wub:

Helemaal geweldig!

Foto's volgen.

;D Helemaal happy met de nieuwe speler!?

Gefeliciteerd en veel plezier er van.

Gr
Henk

garmtz

Super! Dat dat een mega-stap zou zijn, had ik wel kunnen voorspellen... ;)