Het Linn Sondek LP12 'liefhebbers' topic

Started by raindog, August 9, 2013, 23:13:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martin!!!

mainly British stuff

Martin!!!

Quote from: Bama on April 19, 2017, 18:39:40
Hilversum, kom voor de 8C

Ik zou de nieuwe Harbeth SHL5 40th Anniversary zeker ook eens beluisteren  :inlove:
mainly British stuff

beetle99

Quote from: Bama on April 19, 2017, 18:39:40
Hilversum, kom voor de 8C

Je hebt mijn interesse gewekt Ton ;-).
Toevallig zaterdag bij BBG, misschien meenemen in evaluatie...

Bama

Quote from: Martin!!! on April 20, 2017, 09:21:44
Ik zou de nieuwe Harbeth SHL5 40th Anniversary zeker ook eens beluisteren  :inlove:

Qua klank vindt ik die zeker mooi Martin maar dan zal ik me wel over de looks moeten zetten. Van Vivid naar Harbeth is nogal een verschil ;)

Martin!!!

Quote from: Bama on April 20, 2017, 20:04:26
Qua klank vindt ik die zeker mooi Martin maar dan zal ik me wel over de looks moeten zetten. Van Vivid naar Harbeth is nogal een verschil ;)

Dat moet je met de 8c ook denk ik  :angel:
mainly British stuff

Bama

#855
Quote from: Martin!!! on April 21, 2017, 06:57:24
Dat moet je met de 8c ook denk ik  :angel:

Die is leverbaar met een wit front volgens mij en dan met wat folie kom ik er wel, maar eerst maar eens gaan luisteren of het mijn sound is, afspraak is gemaakt.

En wat betreft mijn lp 12 ben ik er nog steeds erg blij mee maar heb natuurlijk nog wat upgrade wensen alleen de volgende upgrade zou me wel serieus geld kosten.

Misschien dat mijn eerste een cosmetische wordt, ik ben weg van een mooie woonsong plinth, gelukkig (of helaas) had Jan de meest exotische modellen al verkocht anders was ik al voor de bijl gegaan.
Maar dit lijkt me wel wat.

Liefhebber

Audio ->Linn, Harbeth & Naim
HT -> Sony, Harbeth , Anthem & Rel

Robiwan

#857
Mooie eerlijke review van Whathifi

https://www.whathifi.com/linn/klimax-lp12/review



Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2


Bama

Na 4 maanden van wachten is mijn Woonsong plinth eindelijk binnen. :inlove:
Ik ben zo ongeduldig dat ik hem meten zelf gemonteerd heb, ik ga na mijn vakantie wel langs Jan van BB&G voor de fijnafstelling. :blush:

Het hout is Bocote, dit is de 4e die Chris Harban in 15 jaar heeft kunnen bouwen omdat er bijna niet aan een goed stuk te komen is.

Ik had eerlijk gezegd gehoopt op een iets rodere kleur maar het is lastig kiezen in de natuur.
Eerste foto is van 4 maanden geleden, ik zal nog wel een keer betere foto's nemen want dat verdient hij wel.

Dirk

Chris' plinten zijn echte juweeltjes  :inlove:  'k zou zo bijna weer een LP12 in huis halen  ;)

proficiat trouwens ook vwb je geduld, je maakt stappen  :thumbs-up: :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

solitaire

Mooie houtsoort. En door de structuur lijkt het een beetje alsof de speler zweeft ...



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

addesmo

Je kan ook gelijk een Roksan kopen natuurlijk  ;)

Bama

Quote from: addesmo on October 22, 2017, 12:10:32
Je kan ook gelijk een Roksan kopen natuurlijk  ;)

Nee want ik vindt het geluid belangrijk ;)

addesmo


Jumping Jack

Zo'n Xerxes is ook geen speelgoed hoor Bama  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Quote from: Jumping Jack on October 23, 2017, 10:46:58
Zo'n Xerxes is ook geen speelgoed hoor Bama  ;).

heeft niet de PRAT en flow van de lp12 ;)
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

addesmo

Quote from: Robiwan on October 23, 2017, 14:22:04
heeft niet de PRAT en flow van de lp12 ;)
Denk dat je je daar heel erg in vergist! De Xerxes is voor mij een hele fijne combinatie van het geveerde van een Linn/ Thorens en massa loopwerk van div duitse spelers.
Kijk en geniet https://youtu.be/lPF4bZm2l-I

Martin!!!

Quote from: Bama on October 21, 2017, 17:29:24
Na 4 maanden van wachten is mijn Woonsong plinth eindelijk binnen. :inlove:
Ik ben zo ongeduldig dat ik hem meten zelf gemonteerd heb, ik ga na mijn vakantie wel langs Jan van BB&G voor de fijnafstelling. :blush:

Het hout is Bocote, dit is de 4e die Chris Harban in 15 jaar heeft kunnen bouwen omdat er bijna niet aan een goed stuk te komen is.

Ik had eerlijk gezegd gehoopt op een iets rodere kleur maar het is lastig kiezen in de natuur.
Eerste foto is van 4 maanden geleden, ik zal nog wel een keer betere foto's nemen want dat verdient hij wel.

Mooie plinth,  niet zo spetterend 'rood' als die van een aantal posts hierboven., of komt dat door de slechte foto?
mainly British stuff

bmateijsen


Robiwan

Quote from: addesmo on October 23, 2017, 16:44:42
Denk dat je je daar heel erg in vergist! De Xerxes is voor mij een hele fijne combinatie van het geveerde van een Linn/ Thorens en massa loopwerk van div duitse spelers.
Kijk en geniet https://youtu.be/lPF4bZm2l-I

:pompom: :pompom:
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Bama

Quote from: Martin!!! on October 23, 2017, 17:27:51
Mooie plinth,  niet zo spetterend 'rood' als die van een aantal posts hierboven., of komt dat door de slechte foto?

Die rodere is een andere houtsoort (cocobolo) en ik had al aangegeven dat die van mij minder rood was als gehoopt en het is een slechte foto maar een betere foto maakt hem ook niet roder ;)

Maar ben er wel blij mee, zitten erg mooie lijnen in.

addesmo


Martin!!!

Quote from: Bama on October 23, 2017, 18:42:49
Die rodere is een andere houtsoort (cocobolo) en ik had al aangegeven dat die van mij minder rood was als gehoopt en het is een slechte foto maar een betere foto maakt hem ook niet roder ;)

Maar ben er wel blij mee, zitten erg mooie lijnen in.
Die lijnen zijn zeker erg mooi [emoji7] altijd lastig foto's maken. Wat voor houtsoort heb je nu?

Ik heb sinds kort een walnutplinth, was even spannend wat het zou worden. Maar gelukkig is ie ver boven mijn verwachting.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

mainly British stuff