Het Linn Sondek LP12 'liefhebbers' topic

Started by raindog, August 9, 2013, 23:13:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robiwan

Quote from: Bama on October 19, 2014, 12:51:45
Heeft geen naam gekregen, ze hadden een serie gemaakt in opdracht van een klant maar die nam later vanwege problemen niet af en daar heb ik er 1 van gekocht.
De klant deed iets met meubels en design, hoofdkleur vaak wit. ;)

bestaan er eigenlijk passieve soundbars die alleen kunnen worden ingezet als vervanging van de front- en center speakers? Dus een soundbar met 3 speakeraansluitingen voor naar de surroundversterker zonder DSP geneuzel?
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

VlisChris

#476
Quote from: Bama on October 19, 2014, 12:51:45
Heeft geen naam gekregen, ze hadden een serie gemaakt in opdracht van een klant maar die nam later vanwege problemen niet af en daar heb ik er 1 van gekocht.
De klant deed iets met meubels en design, hoofdkleur vaak wit. ;)

Wat een boefje :P
Maar jij ff geluk gehad ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

garmtz

#477
Verslag van de show van afgelopen vrijdag/zaterdag...

http://linnlp12.blogspot.nl/2014/10/verslag-linn-lp12-out-of-box-show.html

Martin!!!

Leuke dagen dus  :sleepy: met een herkenbare omschrijving van de verschillende LP12's.....

Had graag mijn spelertje met Karmen en Kore er nog naast willen horen.

Sinds begin september speel ik met mijn LP12 in deze configuratie i.c.m. met een Lingo2 motorvoeding, Akito MKII met een Adikt element. Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo genoten heb van mijn muziek als nu  :wub: :worship:
mainly British stuff

garmtz

Quote from: Martin!!! on October 21, 2014, 20:01:45
Leuke dagen dus  :sleepy: met een herkenbare omschrijving van de verschillende LP12's.....

Had graag mijn spelertje met Karmen en Kore er nog naast willen horen.

Sinds begin september speel ik met mijn LP12 in deze configuratie i.c.m. met een Lingo2 motorvoeding, Akito MKII met een Adikt element. Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo genoten heb van mijn muziek als nu  :wub: :worship:

Altijd goed om te horen! Je hebt ook wel een erg mooie LP12 zo...  O0 8)

Joris1971


Cyreg

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Liefhebber

Paginalink werkt inderdaad om een of andere reden niet, probeer deze http://linnlp12.blogspot.nl

interessant leesvoer, ik vroeg me af welke de betere upgrade is , de Tangerine of de Kore?
Audio ->Linn, Harbeth & Naim
HT -> Sony, Harbeth , Anthem & Rel

jpmoree

Quote from: Liefhebber on October 21, 2014, 22:04:44
Paginalink werkt inderdaad om een of andere reden niet, probeer deze http://linnlp12.blogspot.nl

interessant leesvoer, ik vroeg me af welke de betere upgrade is , de Tangerine of de Kore?
Zelf luisteren heb ik gemerkt tijdens de recente demo avond bij BBeG. Een technisch superieure upgrade blijkt niet altijd te resulteren in een mooiere beleving qua sound. Die beleving is nl. strikt persoonlijk.


garmtz

Quote from: Liefhebber on October 21, 2014, 22:04:44
Paginalink werkt inderdaad om een of andere reden niet, probeer deze http://linnlp12.blogspot.nl

interessant leesvoer, ik vroeg me af welke de betere upgrade is , de Tangerine of de Kore?

Dat is een zeer goede vraag... :)  Die is pas te beantwoorden met een demo. En laat dat nou gewoon mogelijk zijn bij ons... :)  Gewoon A/B met een verder identieke tafel.

Martin!!!

Quote from: Liefhebber on October 21, 2014, 22:04:44
Paginalink werkt inderdaad om een of andere reden niet, probeer deze http://linnlp12.blogspot.nl

interessant leesvoer, ik vroeg me af welke de betere upgrade is , de Tangerine of de Kore?

Ik zeg de combi....  :inlove:
mainly British stuff


Bama

Quote from: garmtz on October 21, 2014, 19:41:11
Verslag van de show van afgelopen vrijdag/zaterdag...

http://linnlp12.blogspot.nl/2014/10/verslag-linn-lp12-out-of-box-show.html

Moet dit soort dingen eigenlijk niet bezoeken. Heb dus de Khan besteld.

Robiwan

Quote from: Bama on October 23, 2014, 20:41:30
Moet dit soort dingen eigenlijk niet bezoeken. Heb dus de Khan besteld.

:D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

garmtz


Robiwan

#491
Tja wat moeten we hier van vinden?

Zwart gemaakt met Gamma spuitbus, rubberen mat, platenklem, aparte arm (kan wel goed zijn!):crazy: :crazy: :crazy: :crazy:



Dit staat er in de advertentietekst :D

"Gereviseerde Linn met super high end arm.
Na reviseren 5 platen gedraaid, dus doe ik hem toch maar weg"

Vind je het gek dat het niet klinkt :(
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Bama

En die "revisie" is 5 jaar geleden gebeurd.

Robiwan

Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Broem

Quote from: Bama on October 30, 2014, 11:40:49
En die "revisie" is 5 jaar geleden gebeurd.

Dat is nu wat ik vaak heb aangetroffen tijdens mijn zoektocht naar een 2e hands (particuliere) Linn LP12. Zucht. Ik wil niet generaliseren maar er zit aardig wat 'troep' tussen. Lijkt wel een trend om LP12's op te knappen en in de markt te zetten (nogmaals geldt vaak voor particulieren) De erkende dealers zijn een verademing maar relatief erg prijzig.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

garmtz

Quote from: Broem on October 30, 2014, 11:55:27
Dat is nu wat ik vaak heb aangetroffen tijdens mijn zoektocht naar een 2e hands (particuliere) Linn LP12. Zucht. Ik wil niet generaliseren maar er zit aardig wat 'troep' tussen. Lijkt wel een trend om LP12's op te knappen en in de markt te zetten (nogmaals geldt vaak voor particulieren) De erkende dealers zijn een verademing maar relatief erg prijzig.

Dat zal je nog meevallen... Maar als je het niet vraagt... ;)

bmateijsen

Ik vind overigens
Quote from: Broem on October 30, 2014, 11:55:27
Dat is nu wat ik vaak heb aangetroffen tijdens mijn zoektocht naar een 2e hands (particuliere) Linn LP12. Zucht. Ik wil niet generaliseren maar er zit aardig wat 'troep' tussen. Lijkt wel een trend om LP12's op te knappen en in de markt te zetten (nogmaals geldt vaak voor particulieren) De erkende dealers zijn een verademing maar relatief erg prijzig.

Als ik kijk hoeveel werk Jan en Garmt aan sommige LP12's hebben om deze weer echt netjes te krijgen, dan vind ik het enorm meevallen wat je extra moet betalen bij een dealer. Sterker nog, we hebben vaak prachtige LP12's inclusief garantie, tegen dezelfde prijs.

Maar dat er soms echt geklust is aan LP12's zie ik dmv foto's van Jan ook veel te vaak. Soms is er echt geklooid... :-/

scrutinizer

#497
Ach....Zo na 40 jaar op de markt......vallen er enkelen tussen wal en schip.
Dit zelfde zie je gebeuren bij  (sommige) klassieke auto's.......
Dat er bij PARTICULIEREN, in eigen onderhoud mooie exemplaren staan weet ik als een feit.
Maar die worden dan ook zeldzaam of niet aangeboden op de markt :sneaky2:

.....generaliseren is dan ook snel gedaan.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

bmateijsen

Zeker! Ik zeg ook niet dat je als particulier en veel kennis niet zelf je eigen LP12 tot grote hoogte kan laten stijgen ;). En dat geldt natuurlijk voor iedere draaitafel met de juiste afstelling! En inderdaad een goede afgestelde draaitafel, laat je plaatjes draaien en naar muziek luisteren! (=> daar is ie ook voor bedoeld ;D)

Quote from: scrutinizer on October 30, 2014, 13:34:17
Ach....Zo na 40 jaar op de markt......vallen er enkelen tussen wal en schip.
Dit zelfde zie je gebeuren bij  (sommige) klassieke auto's.......
Dat er bij PARTICULIEREN, in eigen onderhoud mooie exemplaren staan weet ik als een feit.
Maar die worden dan ook zeldzaam of niet aangeboden op de markt :sneaky2:

.....generaliseren is dan ook snel gedaan.

Robiwan

Quote from: bmateijsen on October 30, 2014, 13:58:53
Zeker! Ik zeg ook niet dat je als particulier en veel kennis niet zelf je eigen LP12 tot grote hoogte kan laten stijgen ;). En dat geldt natuurlijk voor iedere draaitafel met de juiste afstelling! En inderdaad een goede afgestelde draaitafel, laat je plaatjes draaien en naar muziek luisteren! (=> daar is ie ook voor bedoeld ;D)

Muziek genieten zul je bedoelen :)
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2