Het Linn Sondek LP12 'liefhebbers' topic

Started by raindog, August 9, 2013, 23:13:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joris1971

#400
Er zijn echt ontzettend mooie plinths voor de lp12  :wub:


Robiwan

wie heeft ervaring met de Naim Armageddon voeding voor een LP12? Dit schijnt volgens sommige van het Engelse Naim forum het ultieme te zijn m.b.t. drive, dynamiek en basweergave.

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Joris1971

Misschien even op het linn forum vragen Lp lover

advr

Quote from: Joris1971 on August 31, 2014, 06:53:35
Er zijn echt ontzettend mooie plinths voor de lp12  :wub:


Toch passen ze niet bij een LP12 vind ik. [emoji41]
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Joris1971

Quote from: advr on August 31, 2014, 09:56:18
Toch passen ze niet bij een LP12 vind ik. [emoji41]

Want?
Moet dat dan een saaie plint zijn?

garmtz


Quote from: LPlover on August 31, 2014, 08:34:38
wie heeft ervaring met de Naim Armageddon voeding voor een LP12? Dit schijnt volgens sommige van het Engelse Naim forum het ultieme te zijn m.b.t. drive, dynamiek en basweergave.



Ik vind de Armageddon meer uitblinken in flow, de Lingo meer in PRaT en dynamiek. Tegenovergesteld aan wat normaal het verschil is tussen Linn en Naim.

Robiwan

#406
Quote from: garmtz on August 31, 2014, 10:29:11
Ik vind de Armageddon meer uitblinken in flow, de Lingo meer in PRaT en dynamiek. Tegenovergesteld aan wat normaal het verschil is tussen Linn en Naim.

duidelijk.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

eddy135

Quote from: LPlover on August 31, 2014, 08:34:38
wie heeft ervaring met de Naim Armageddon voeding voor een LP12? Dit schijnt volgens sommige van het Engelse Naim forum het ultieme te zijn m.b.t. drive, dynamiek en basweergave.



Gevalletje 'wij van WC eend'...?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

eddy135

Quote from: LPlover on August 31, 2014, 10:36:20
verklaar je nader?

'Wij van WC eend adviseren WC eend'...

Stamt uit een reclame van enkele jaren terug; ik doel hiermee op het feit dat je een Naim product aanhaald, wat vooral op het Naim forum de hemel in wordt geprezen... :dozingoff:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Robiwan

Quote from: eddy135 on August 31, 2014, 10:39:16
'Wij van WC eend adviseren WC eend'...

Stamt uit een reclame van enkele jaren terug; ik doel hiermee op het feit dat je een Naim product aanhaald, wat vooral op het Naim forum de hemel in wordt geprezen... :dozingoff:

dat valt toch reuze mee. Het ging mij erom of iemand hier er ook ervaring mee had! Er is overigens bar weinig te vinden over deze motorvoeding voor de LP12.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

advr

Quote from: Joris1971 on August 31, 2014, 09:58:32
Want?
Moet dat dan een saaie plint zijn?
Hoeft niet saai, gewoon de oude type plinten blijven het mooiste passen in het geheel. De plint op zich is mooi maar niet in combi met de rest.[emoji445] [emoji41]
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Bama

Ik ben het wel met Joris eens betreffende die plinths, de eerste zijn in Zevenbergen aangekomen ook en vind ze erg sjiek. De witte die ik nu genomen heb is voor mij ook een tussenstap, ik wil er op termijn ook wel 1.

advr

#413
Oh, allemaal goed hoor.  8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Joris1971

Quote from: advr on August 31, 2014, 13:29:58
Oh, allemaal goed hoor. [emoji41]

Die emo smileys zie ik nooit, allern puur als tekst zoals emoji41

garmtz


Robiwan

#416
Quote from: garmtz on September  1, 2014, 09:00:50
Lingo vs Armageddon:

http://www.stereophile.com/artdudleylistening/205listening/

Opmerkelijk hoe zijn bevindingen overeenkomen met die van mij...

Bedankt voor de link. Inderdaad opvallend. Met de Armagaddon voeding en Naim arm meer nadruk op flow, en juist met de Lingo en Ekos arm nadruk op drama en kracht. Normaliter is dat andersom.

Vanmorgen is Jan van BBEG langs geweest om het trampolin 2 baseboard te installeren plus een algemeen apk'tje. De trampolin doet het voor mij :). Het laag wordt nog wat duidelijker, strakker, knorriger en beukt ook meer, maar blijft toch warm. Een zeldzame combinatie. De algehele klank neigt nu nog meer naar de Naim sound. Met mijn favoriete genres, 80's pop/electro/HOUSE, is het nu nog meer genieten. Wat ook opvalt is dat de volumeregelaar nog verder open kan zonder irritatie.



Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

garmtz

Mooizo! Trampolin heeft vrijwel in alle denkbare gevallen een verbetering tot gevolg tov de Solid Base if geen base.

Cyreg

#418
gewoon interesse hoor  ;)

trampoline is 'n verende base (onderplaat) ipv 'n vaste zo te zien op google?
Betekent dat dan je 2x vering hebt in de LP12?   :unsure: (met de trampoline niet af te stellen?)

Wel apart....en is dat altijd beter als 'n solid base of is dat afhankelijk vd config?

zie net het antwoord van Garmtz (zelfde tijd) en ze bestaan ook nog zonder base??
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Bama

Quote from: LPlover on September  1, 2014, 19:17:15

Vanmorgen is Jan van BBEG langs geweest om het trampolin 2 baseboard te installeren plus een algemeen apk'tje. De trampolin doet het voor mij :). Het laag wordt nog wat duidelijker, strakker, knorriger en beukt ook meer, maar blijft toch warm. Een zeldzame combinatie. De algehele klank neigt nu nog meer naar de Naim sound. Met mijn favoriete genres, 80's pop/electro/HOUSE, is het nu nog meer genieten. Wat ook opvalt is dat de volumeregelaar nog verder open kan zonder irritatie.





Mooie upgrade dus voor je, Jan heeft het maar druk met dit forum, ik verwacht hem deze week ook nog :)

Robiwan

Quote from: Cyreg on September  1, 2014, 19:29:38
gewoon interesse hoor  ;)

trampoline is 'n verende base (onderplaat) ipv 'n vaste zo te zien op google?
Betekent dat dan je 2x vering hebt in de LP12?   :unsure: (met de trampoline niet af te stellen?)

Wel apart....en is dat altijd beter als 'n solid base of is dat afhankelijk vd config?

zie net het antwoord van Garmtz (zelfde tijd) en ze bestaan ook nog zonder base??

tuurlijk, je kan de onderkant gewoon kaal laten met alleen 4 rubber voetjes in de plint!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

garmtz

Quote from: Cyreg on September  1, 2014, 19:29:38
gewoon interesse hoor  ;)

trampoline is 'n verende base (onderplaat) ipv 'n vaste zo te zien op google?

De Solid Base wordt met de 4 pootjes op de hoeken en twee extra schroeven in het midden van de voor- en achterzijde aan de plint gemaakt. De draaitafel staat dan dus op die 4 (relatief harde rubberen) pootjes. De Trampolin wordt ook rondom met schroefjes aan de plint geschroefd, maar dan zitten er 4 verende voeten in de plaat zelf gemonteerd. De draaitafel staat dan dus als het ware via de plaat op de voeten, in plaats van dat de voetjes direct contact hebben met de plint. Je kunt de Solid Base ook gewoon weglaten en alleen de 4 voetjes monteren.

QuoteBetekent dat dan je 2x vering hebt in de LP12?   :unsure: (met de trampoline niet af te stellen?)

Ja, de klopt. De resonantiefrequentie van de Trampolin is echter veel lager dan van de normale suspensie van het subchassis. De reden voor zo'n dubbele vering ligt in de wens van Linn om een fundamentele beperking in de effectiviteit van de normale veren op te vangen: nl. het dempen van subsonische trillingen.

Er werd (en wordt) altijd aanbevolen om de LP12 op een 'light and rigid' support te plaatsen. Dit om ervoor te zorgen dat de structuur waar de draaitafel op staat door het gewicht geen subsonische resonatiefrequentie heeft, zodat de suspensie de trillingen in de ondergrond effectief kan dempen. Omdat niet iedereen zo'n lichte en stijve constructie heeft, maar de draaitafel ook wel eens op een zware kast wordt gezet, is de Trampolin ontwikkeld om trillingen te kunnen dempen beneden de resonantiefrequentie van de normale suspensie. Immers, beneden de resonantiefrequentie laat een massa/veersysteem de trillingen door.

De Trampolin is ook zeer zinnig bij muurmontage van de tafel: niet alleen omdat koppeling aan de muur de trillingen weer subsonisch maakt, maar ook omdat de muur LATERALE trillingen doorgeeft aan de platenspeler, waar de suspensie niks mee aan kan. De Trampolin kan deze horizontale trillingen echter WEL dempen.

QuoteWel apart....en is dat altijd beter als 'n solid base of is dat afhankelijk vd config?

Bijna altijd beter... Er zijn echter fanatici die de LP12 op Mana het beste vinden klinken zonder enig base board... :)

Cyreg

Bedankt voor je duidelijke uitleg Garmt  ;D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

garmtz


Martin!!!

Quote from: LPlover on September  1, 2014, 19:17:15
Vanmorgen is Jan van BBEG langs geweest om het trampolin 2 baseboard te installeren plus een algemeen apk'tje. De trampolin doet het voor mij :). Het laag wordt nog wat duidelijker, strakker, knorriger en beukt ook meer, maar blijft toch warm. Een zeldzame combinatie. De algehele klank neigt nu nog meer naar de Naim sound. Met mijn favoriete genres, 80's pop/electro/HOUSE, is het nu nog meer genieten. Wat ook opvalt is dat de volumeregelaar nog verder open kan zonder irritatie.

Gaaf Robin  :thumbs-up: volgens mij boven verwachting voor je............
mainly British stuff