Dreambox en Ziggo.. wie heeft er ervaring mee?

Started by vik, August 1, 2013, 08:02:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Hoe werkt dit precies als je gebruik wil maken van een Dreambox decoder/ontvanger i.c.m. Ziggo TV?

Klopt het dat je dan toegang hebt tot het hele Ziggo TV pakket? Zo ja werkt dit een beetje?

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

pameijer

Ik heb geen Dreambox maar een Vu+ Ultimo, is ook een Enigmadecoder. Ziggo werkt hier prima mee, alle kanalen uiteraard beschikbaar en prima beeldkwaliteit. Alleen geen Video on Demand, daar heb je een Ziggokastje voor nodig.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Mausman

hoi,

Ik heb deze week pas kennis genomen van de Dreambox  :blush:

Wat ik begrepen heb is dit best een mooi apparaat en zou een betere beeldkwaliteit geven dan een Humax decoder die ik momenteel bezit. En dat je hierop extra zenders kunt bekijken is ook mooi meegenomen (ja wel tegen betaling van zo'n 120 euro per jaar; Soort van abonnement van Dreambox).

Is dit apparaat de moeite waard om aan te schaffen als evt. vervangen voor mijn decoder Humax 5200c?

Ben benieuwd naar de ervaringen.

alvast bedankt.


Siddartha

werkt op zich prima, helemaal legaal is het natuurlijk niet, als je alle kanalen wil maak je gebruik van cardsharing..
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Mausman

Quote from: Siddartha on April 29, 2016, 11:18:34
werkt op zich prima, helemaal legaal is het natuurlijk niet, als je alle kanalen wil maak je gebruik van cardsharing..

Ok, maar is de beeldkwaliteit en wellicht bedieningsgemak beter als een Humax decoder?


Siddartha

Ik heb een hd800 gehad, maar was daar niet kapot van... Wellicht is dat verbeterd nu
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

pameijer

Dreambox is tegenwoordig volledig passé! Verschrikkelijke driversupport dus geen OpenPLI om maar iets te noemen.
De boxen van nu zijn bv. Vu+, Xtrend of Formuler.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Witalik

kreeg ook een mailtje over aanbieding. Als het maar een Linux box is werd er gezegd. maar ook dat het max 720p max is. Dat is niet zo erg veel. Maarja is het nu tricky met zoiets om je internet van ziggo te houden ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

snopper

Quote from: Witalik on May  2, 2016, 01:26:41
Maarja is het nu tricky met zoiets om je internet van ziggo te houden ?
Nope ... maar dat dat dan naar cardsharing toe wat makkelijk is maar hier zeker niet besproken wordt ...
Snopper

Witalik

Sorry, ik volg je niet helemaal. Maar sowieso is dit toch via IPTV ? Dan kunnen ze toch zien dat je die streams kijkt bijvoorbeeld en dan ben je toch redelijk de sjaak denk ik ? Had het tijd terug met een voetbal steam, haperen volop, via vpn geen probleem meer..
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Raphie

Service van dreambox  :clapping: is gewoon ordinaire card-sharing, illegaal als de nete :D
Die €120 betaal je aan een klojo die jou een cline geeft, totdat hij of waar hij van krijgt uit de lucht gaat en dan is het plop... Alles weer zwart.
JBL PRX Power!

gerard1

Quote from: Raphie on May  8, 2016, 20:56:50
Service van dreambox  :clapping: is gewoon ordinaire card-sharing, illegaal als de nete :D
Die €120 betaal je aan een klojo die jou een cline geeft, totdat hij of waar hij van krijgt uit de lucht gaat en dan is het plop... Alles weer zwart.

Inderdaad, maar het werkt prima. ( ligt denk ik aan welke klojo )

snopper


HJ

Quote from: Raphie on May  8, 2016, 20:56:50
Service van dreambox  :clapping: is gewoon ordinaire card-sharing, illegaal als de nete :D
Die €120 betaal je aan een klojo die jou een cline geeft, totdat hij of waar hij van krijgt uit de lucht gaat en dan is het plop... Alles weer zwart.
+1

Wij hebben het ook meer dan een jaar gehad. Opzich aardig maar er kleven toch wat haken en ogen aan. Ten eerste moet je sowiso het basis abbo van ziggo hebben. Daar komt de €120 nog bovenop. Wij hadden op bepaalde zenders altijd blokjes etc. Paar keer flink ruzie gemaakt met de marokaanse meneer die bij ons de service verzorgde.  Hij hield bij hoog en laag vol dat het niet aan zijn hardware service lag.  Omdat wij nooit voetbal keken en heel weinig hbo en ziggo sport(f1 etc) in het basis pakket kwam hebben we dat opgezegt. Dreambox eruit wat schets onze verbazing...  0,0 blokjes en storing!
Ik twijfel sowiso of het wel een originele dreambox was, de prijs was veel lager dan dat een DB hoort te kosten.
Daarbij (maar dat staat los hiervan) vonden wij de kwaliteit van filmnet niet juh van het. Stereo ipv dd5.1 etc.

HJ

Oh ja, die dreambox liep ook nog wel eens vast.... maar dat doen die ziggo dingen ook is helaas mijn ervaring.

H&C Hifi

Ik ken het goed, hier in de buurt kijken er al verschillende mensen JAREN via dit principe
Beeldkwaliteit is goed zover ik heb gezien en je hebt indd alle zenders.

paar aanbieders die het bovenstaande aanbieden bieden nu ook IPTV aan, bied nog meer en met nog meer vrijheid
(kun je zelfs tv en films kijken op je telefoon / tablet als je maar een goede internetverbinding hebt)

snopper

Quote from: HcHifi.nl on July 18, 2016, 12:56:35
Ik ken het goed, hier in de buurt kijken er al verschillende mensen JAREN via dit principe
Beeldkwaliteit is goed zover ik heb gezien en je hebt indd alle zenders.

paar aanbieders die het bovenstaande aanbieden bieden nu ook IPTV aan, bied nog meer en met nog meer vrijheid
(kun je zelfs tv en films kijken op je telefoon / tablet als je maar een goede internetverbinding hebt)
ik kijk al intussen 3 jaar naar de verschillende satelliet pakketten via eenzelfde "provider" ... de laatste 15-20 maanden zelfs zonder freezes .. Ik moet wel zeggen dat ik genoodzaakt ben dit te doen aangezien ik hier geen kabel heb, de ADSL niet snel genoeg is in mijn dorp om 2 tv's te voeren met IP-TV.. Tevens worden de pakketten die ik wil kijken ook hier niet in het land aangeboden zoadat ik wel op deze manier "moet" kijken.

Het is aan het begin even kijken hoe dat werkt maar eenmaal wetend is het makkelijk om de juiste instellingen te doen voor iets wat hier niet besproken kan worden

Snopper

pameijer

Quote from: snopper on July 19, 2016, 14:08:35
ik kijk al intussen 3 jaar naar de verschillende satelliet pakketten via eenzelfde "provider" ... de laatste 15-20 maanden zelfs zonder freezes .. Ik moet wel zeggen dat ik genoodzaakt ben dit te doen aangezien ik hier geen kabel heb, de ADSL niet snel genoeg is in mijn dorp om 2 tv's te voeren met IP-TV.. Tevens worden de pakketten die ik wil kijken ook hier niet in het land aangeboden zoadat ik wel op deze manier "moet" kijken.

Dikke onzin, je moet niks. Dit is gewoon diefstal van een dienst. En het grote nadeel van dit gedrag - naast dat je de provider benadeeld - is dat de overige consumenten worden opgezadeld met steeds meer beveiliging op de signalen. Straks is een abonnement 1 op 1 gekoppeld aan je decoder, zodat je echt verplicht wordt om het kastje van de provider te gebruiken. Bedankt!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

snopper

Quote from: pameijer on July 19, 2016, 17:00:04
Dikke onzin, je moet niks. Dit is gewoon diefstal van een dienst. En het grote nadeel van dit gedrag - naast dat je de provider benadeeld - is dat de overige consumenten worden opgezadeld met steeds meer beveiliging op de signalen. Straks is een abonnement 1 op 1 gekoppeld aan je decoder, zodat je echt verplicht wordt om het kastje van de provider te gebruiken. Bedankt!
We leven toch in een Europa? Waarom kan ik dan in Luxemburg niet een Sky UK of een Sky Duitsland of een Frans pakket op een legale manier abonneren? Volgens EU recht heb ik recht op vrije nieuwsvergaring als mij de gelegenheid daartoe niet wordt gegeven. De provider is in mijn geval niet benadeeld, maar zou de provider eigenlijk zijn diensten in de EU zonder grenzen moeten aanbieden. Ik vraag nu elk jaar na bij bijv Sky Duitsland of zij mij een abbo willen verkopen en dat is volgens hun niet mogelijk omdat ze geen rechten voor Luxemburg hebben. Als zij dit gaan aanbieden, dan ben ik gaarne bereid het een of andere pakket als klant af te nemen. Nu willen de providers hun rechten alleen voor een land hebben aangezien deze dan goedkoper zijn als voor de hele EU. Ze hoeven dan niet op mijn medewerking te rekenen

Snopper

Raphie

Vrije nieuwsgaring?!?  :clapping: :clapping:

BBC 1/2/3/News zijn gewoon FTA, sky news, euronews, ITV NEWS ook allemaal, wat een slap gelul....

Quote from: snopper on July 26, 2016, 13:28:07
We leven toch in een Europa? Waarom kan ik dan in Luxemburg niet een Sky UK of een Sky Duitsland of een Frans pakket op een legale manier abonneren? Volgens EU recht heb ik recht op vrije nieuwsvergaring als mij de gelegenheid daartoe niet wordt gegeven. De provider is in mijn geval niet benadeeld, maar zou de provider eigenlijk zijn diensten in de EU zonder grenzen moeten aanbieden. Ik vraag nu elk jaar na bij bijv Sky Duitsland of zij mij een abbo willen verkopen en dat is volgens hun niet mogelijk omdat ze geen rechten voor Luxemburg hebben. Als zij dit gaan aanbieden, dan ben ik gaarne bereid het een of andere pakket als klant af te nemen. Nu willen de providers hun rechten alleen voor een land hebben aangezien deze dan goedkoper zijn als voor de hele EU. Ze hoeven dan niet op mijn medewerking te rekenen

Snopper
JBL PRX Power!

snopper

ja ja .. ik en mijn germanismen ..  :baaa:

ik weet dat het niet officieel is .. maar nieuws is hier meer te zien als informatie .. maakt mij niet uit .. ik weet dat ik hier fijn het duitse voetbal kan kijken daardoor en af en toe een filmpje en documentaires op discovery/national geographic ... dit zou ik anders nooit kunnen doen ... tenzij het officieel aangeboden wordt.

Snopper

Raphie

Dat wordt het wel, maar kost je gewoon te veel  :D
JBL PRX Power!

snopper

dat hoor ik al 10 jaar dat het gaat komen .. dat zien we dan al wel in 10 jaar tijd .. denk toch echt niet dat ze zo iets gaan opgeven ...

Quote from: Raphie on July 27, 2016, 12:00:28
Dat wordt het wel, maar kost je gewoon te veel  :D

klopt .. €10 per maand voor heul veul

snopper


snopper

@raphie...

dank je wel voor de informatie, maar deze was al bekend ..zie een paar posts hierboven van mij ..  O0

Quote from: snopper on July 19, 2016, 14:08:35
(snip) .... Ik moet wel zeggen dat ik genoodzaakt ben dit te doen aangezien ik hier geen kabel heb, de ADSL niet snel genoeg is in mijn dorp om 2 tv's te voeren met IP-TV.. Tevens worden de pakketten die ik wil kijken ook hier niet in het land aangeboden zodat ik wel op deze manier "moet" kijken..
(snip)
als ik hier in Luxemburg stad zou wonen, kan ik bijv eltrona nemen of andere providers.. Eltrona is hier de lokale kabelboer die heeft inderdaad Sky Duitsland in zijn pakket .. maar ik ga niet even een kabeltje van 22 km laten aanleggen hiervoor. Mijn ADSL gaat thuis niet sneller dan 10Mb en daar laat de lokale Post bedrijf mij geen abbo afsluiten voor de "tele vun der post" (dit is de IP-TV service hier). Andere providers bieden mij helemaal niets aan omdat wij niet in een gebied wonen waar zij een aansluiting aanbieden. Ik woon gewoon in een te klein dorp te ver van Lux stad waar tot nu toe geen snel internet is .. ja .. noem mij een boer :D

Snopper