iTunes NAS + iPad

Started by Steven Coymans, July 29, 2013, 18:25:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Steven Coymans

Kennis van me heeft een QNAP nas met iTunes server actief.
Als remote gebruikt hij zijn iPad, maar blijkbaar moet hij op zijn laptop ook de iTunes software draaien om muziek te kunnen beluisteren op zijn AVR waarop zijn Apple TV is aangesloten.

Is dat een correcte setup voor iTunes?
Ik ging er namelijk van uit dat je daarvoor net de iTunes server op het NAS draaien had.
Maar ik kon die ook niet vinden als bron op de iPad.

Op de site van QNAP kom ik ook niet verder:
http://www.qnap.com/index.php?lang=nl&sn=2939
Daar wordt ook gesproken van iTunes op de PC.

Wat we willen is iTunes op het NAS draaien en met de iPad de juiste song(s) kiezen.
Zelfde idee als DS audio station van Synology zeg maar.


Iemand een idee?
Woonkamer
Samsung: UE75RU7170 0 ] Denon x2600h | DaliALTECO C-1/Dali Zensor VOKAL| Himedia q10 pro | Logitech Harmony 885
HT
Epson: EH TW-9400W | Marantz: SR7007 / UD5007 | Focal : 726V / CC700v | SVS PB12-NSD DSP | Zidoo X20

Sander_Kaa

Voor zover ik weet is dat inderdaad de enige set-up en zijn er geen NAS'sen die zelf iTunes applicatie draaien. iTunes server wil denk ik zeggen dat de muziekbestanden voor iTunes vanaf laptop te benaderen zijn. Normaliter draait iTunes alleen muziekbestanden van eigen HD. Ik baseer dit op gebruik Synology NAS met soortgelijke set-up.

activ

Je moet het zien alsof er twee smaken zijn met ITunes, de ene is alleen een gedeelde bibliotheek met je muziek en die kan je dan vanaf al je computers gebruiken via ITunes en de andere is een volwaardige ITunes.
Alleen de eerste is beschikbaar voor de Qnap (en voor zover mij bekend elke andere Nas).
Ik vrees dus dat met de huidige middelen de computer aan moet blijven staan.

mikekiwi

Tussenvorm is de computer gebruiken voor het beheer van je muziekbibliotheek via iTunes en dan een Apple TV gebruiken om af te spelen icm met iPad. Maar dat kost je wel weer 80 euro extra... en dan nog de kosten voor een nas met itunesserver uiteraard.

Steven Coymans

Quote from: mikekiwi on July 29, 2013, 20:04:26
Tussenvorm is de computer gebruiken voor het beheer van je muziekbibliotheek via iTunes en dan een Apple TV gebruiken om af te spelen icm met iPad. Maar dat kost je wel weer 80 euro extra... en dan nog de kosten voor een nas met itunesserver uiteraard.

Een Apple TV heeft hij al.
Daarom dat ik dacht dat dit zou moeten werken.

Alle muziek op NAS waarop iTunes server draait. En dan via de iPad aan de Apple TV de opdracht geven om de muziek te streamen.
Maar we kunnen de iTunes server op de NAS niet als bron opgeven binnen de iPad app. Zonder dat dan de PC nog opstaat.
Woonkamer
Samsung: UE75RU7170 0 ] Denon x2600h | DaliALTECO C-1/Dali Zensor VOKAL| Himedia q10 pro | Logitech Harmony 885
HT
Epson: EH TW-9400W | Marantz: SR7007 / UD5007 | Focal : 726V / CC700v | SVS PB12-NSD DSP | Zidoo X20

mikekiwi

Bij mij heeft dat wel gewerkt,maar had ik iTunes Match geactiveerd, dat is het verschil...(bedenk ik me ook pas net weer)

Steven Coymans

Maar met de iTunes Match heb je eigenlijk een cloud oplossing?
Maw constante toegang tot het inet.
Maar dat zou wel een oplossing kunnen zijn.

Ik ga het eens laten proberen.

Thnx
Woonkamer
Samsung: UE75RU7170 0 ] Denon x2600h | DaliALTECO C-1/Dali Zensor VOKAL| Himedia q10 pro | Logitech Harmony 885
HT
Epson: EH TW-9400W | Marantz: SR7007 / UD5007 | Focal : 726V / CC700v | SVS PB12-NSD DSP | Zidoo X20

Sander_Kaa

Als je vriend al een Apple TV heeft zou de laptop niet meer nodig zijn. Setup moet dan zijn: iTunes draait op Apple TV. De apple TV zit op hetzelfde netwerk als de NAS en maakt gebruik van de Library met muziekbestanden die op de NAS staat. De iPad Remote app moet dan verbinden met de Apple TV en niet met de NAS. Probeer dat eens.