B&W684 ontkoppelen met granieten/marmer tegel of Auralex ProPAD's

Started by BenW, July 27, 2013, 18:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BenW

Ik wil een paar B&W684 ontkopplelen van mijn laminaat vloer, de speakers staan nu op de blijgeleverde B&W rubberen draaidopjes.

Wat is beter een granieten/marmeren tegel* of de Auralex ProPAD's**?

*
Onder de tegel komt in elke hoek een stukje rubber, de speaker wordt ontkoppeld met spikes op de tegel.

**
ProPADS zijn net zo breed en een paar cm dieper dan de speakers.
http://www.auralex.com/product/propad-propad-xl/


Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

Deleted User

Optie 1 werkt perfect. Heb ook laminaat. In het tuincentrum een granieten tegel gehaald, op 4 rubberen doppen gezet. En daarop mijn Velodyne sub.... Weg resonantie...

In mijn situatie de beste/goedkoopste oplossing ;D

Succes!

CZ79

Quote from: BenW on July 27, 2013, 18:38:50
Ik wil een paar B&W684 ontkopplelen van mijn laminaat vloer, de speakers staan nu op de blijgeleverde B&W rubberen draaidopjes.

Wat is beter een granieten/marmeren tegel* of de Auralex ProPAD's**?

*
Onder de tegel komt in elke hoek een stukje rubber, de speaker wordt ontkoppeld met spikes op de tegel.

**
ProPADS zijn net zo breed en een paar cm dieper dan de speakers.
http://www.auralex.com/new/ProPADSpecSheet.pdf

Volgens mij koppel je de speaker aan de tegel en ontkoppel je de tegel van de vloer
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

BenW

Quote from: cz79 on July 27, 2013, 19:08:40
Volgens mij koppel je de speaker aan de tegel en ontkoppel je de tegel van de vloer

Dus dan zijn de speakers ontkoppeld van het laminaat.
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

Deleted User

In mijn geval is de tegel dus ontkoppeld van het laminaat, de sub staat via zijn eigen spikes op de tegel.. Zo'n tegel kost echt geen drol, dus ik zou zeggen: probeer het eens uit... En vaak hebben ze een mooi design. Ga naar een tegelhandel/Tuincentrum, dus niet naar een Gammel of een niet Praktisch.....

CZ79

Quote from: BenW on July 27, 2013, 19:20:57
Dus dan zijn de speakers ontkoppeld van het laminaat.
In totaal wel, maar technisch gezien koppel je de speaker aan de tegel (met spikes)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

BenW

Ja dat snap ik, het gaat ook om het ontkoppelen van het laminaat.


Niemand ervaring met de ProPAD's?
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

BenW

Ondertussen heb ik de B&W 683 en moet ik de speakers denk ik nog van de rubberen B&W pootjes halen voor een beter geluid, of gaat het geen verschil maken?

Heb nog steeds laminaat.
Hoe staan bij de overige forum leden de speakers i.c.m. laminaat?

Ik kwam nu ook outtriggers tegen is dat wat?
Hiermee kan je vaak de speakers ook waterpas zetten.

Of de soundcare superspikes?
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

Matthijs1973

ik heb de 683s2 op spikes op een mooie dikke tegel bij de tuintegelboer vandaan. Mooi grijs en matchend bij de frontjes (heb de wittte versie). Of het heel veel beter klinkt...wellicht wat voller en steviger in de bas. Verder vooral erg praktisch bij het stofzuigen / stootschade ;-)
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

Xander32

Geen laminaat, maar evengoed zware/massieve tegels onde de ls, welke op spikes staan. Onder de tegels teflon meubelglijders. Werkt prima.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Matthijs1973

NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

BenW

Thanks heren, denk dat ik ook maar een tegel ga scoren
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

TopGun2010

Geeft een tegel niet juist alle trillingen door? Volgens mij kun je beter voor een Auralex product gaan of iets vergelijkbaars natuurlijk.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

DofN

Door LS op spikes op steen te zetten koppel je de LS aan de steen, waardoor de LS meer massa krijgt. Dat zou je kunnen horen, misschien.  Door de tegels op rubberen doppen zetten ontkoppel je het geheel van de vloer. Bij hout/zwevende vloeren is dat goed. Heb je een stenen vloer dan wil je ze juist koppelen met spikes aan de vloer.

Je luidsprekers gaan wel omhoog. Soms klinken LS beter als de tweeter precies op oorhoogte zit; soms komt dat zo precies. Dat is de voornaamste reden waarom mijn LS nu op tegels staan, maar het zou ook reden genoeg kunnen zijn om ze niet op sokkels van +10 cm te zetten.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

B-art

Bij mij staat alles op Belgisch hardsteen, dit vind ik mooier dan een tegel van het tuincentrum. Je kunt deze in een natuursteenzaak bestellen. Is wel iets duurder.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note