iRule vs Harmony Ultimate

Started by LittleNinja, July 25, 2013, 14:27:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

edwinvh

De ICS1000 heb ik geruime tijd.
Ik hoop alleen dat iRule hier mee kan werken.

LittleNinja

KAKU geeft de commando's niet vrij.

Ik heb echter ooit ergens op internet wel gezien dat iemand ze makkelijk kon benaderen. Het schijnt weinig beveiligd te zijn.

Quote from: edwinvh on August  9, 2013, 13:38:12
De ICS1000 heb ik geruime tijd.
Ik hoop alleen dat iRule hier mee kan werken.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Siddartha

lijkt me erg leuk om mee te gaan stoeien. Bedien nu mijn Onkyo al via mijn iPhone. De Dreambox heeft een webremote (is ook een app voor maar werkt niet goed) en de Mede8er ook via een app. Leuk om dit allemaal te combineren.

Alleen, kun je de boel niet aanzetten met deze app, want het gaat via IP dus moet de apparaten al aan staan om een ipadres te krijgen.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

rickw

Quote from: Siddartha on August  9, 2013, 13:55:33
Alleen, kun je de boel niet aanzetten met deze app, want het gaat via IP dus moet de apparaten al aan staan om een ipadres te krijgen.
Het leek mij niet handig cq logisch als dit zo was.
Ik heb daarom eerst al mijn apparaten in standby gezet en toen in netgear genie gekeken. Hier kwamen alle apparaten nog in voor. Vervolgens met de Kuro app (gaat via ip) geprobeerd me tv aan te doen en die ging gewoon aan.
Het lijkt mij dan ook dat dit ook via irule te doen is.

Dimi

In het algemeen vind ik dat iRule meer flexiebel is. Harmony is meer "to the point" en het gaat sneller om een werkende systeem op verschillende platforms te krijgen.

Xstream

#30
Zit nu met de Ultimate te spelen.
In de basis instellen is peanuts en zo gedaan, ook handig dat hij a.d.h.v. je postcode direct al je juiste TV kanalen herkent, dat is dus duidelijk beter geworden (ik kom van een Harmony (One) 900), maar dan begint de ellende. Je kunt verder niks. Dan heb je zo'n leuke WiFi module, maar wat doet die nu eigenlijk meer behalve de RF module die ik al had? Niks! Je zou zeggen, met WiFi heb je controle over je netwerk en kun je bijv een WOL (Wake On Lan) uitstuur commando sturen naar je router, zodat je je HTPC aan- en uit kunt zetten, maar nee, onmogelijk. 

En wat is er met die site gebeurt? Ik kan niet meer inloggen in mijn account, ww vergeten stuurt geen mails en kun je dus niks mee, alle support opties zitten hier aan vast. Ik beland op Zweedse, Italiaanse en Engelse delen van de website via de gekste links, die regelmatig ook dood zijn, maar concrete contact mogelijkheden, ho maar.

Dus ik kan niet concluderen dat dit een absurd geprijsde all in one remote is die niks meer biedt dan ze 10 jaar geleden ook al niet boden. Enige is nu dat je er een (matige) app bij krijgt, maar als ik dat wilde, dan was ik sowieso niet bij Harmony beland.

Ik ga 'm dus maar terug sturen en dan maar 's kijken naar een Global Cache + iRule of andere opties (zijn er weinig).
Wil het liefst gewoon een oplossing met een fysieke remote. Maar daar lijk je dan die Ultimate bij lange na niet voor nodig te hebben. Dan voldoet een 650 ook, misschien dat maar proberen, en dan de RF module van m'n 900 aan de praat zien te krijgen.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

road rebel

#31
Je kan er hue, sonos en nest mee besturen, dus op zich kan die wel meer dan de oorspronkelijke 895 en 900. Maar je zou inderdaad meer verwachten van een WiFi remote, alleen kan je de ontwikkeling op je buik schrijven aangezien ze sinds een paar maand de home control hebben gelanceerd die naast afstandsbediening meteen ook Domotica centrale zou moeten worden.

Xstream

#32
Quote from: road rebel on October 22, 2014, 17:58:16
Je kan er hue, sonos en nest mee besturen, dus op zich kan die wel meer dan de oorspronkelijke 895 en 900. Maar je zou inderdaad meer verwachten van een WiFi remote, alleen kan je de ontwikkeling op je buik schrijven aangezien ze sinds een paar maand de home control hebben gelanceerd die naast afstandsbediening meteen ook Domotica centrale zou moeten worden.
Dat Hue schijnt maar bij weinig mensen te werken.
Die Home Control betekend toch niet dat ze de software (meer is 't namelijk niet) niet meer ontwikkelen (o.a. Ultimate, Touch, Smart, One). Neem aan dat ze voorlopig allemaal dezelfde software blijven gebruiken.
Of is er iets bijzonders met Home control?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Davey

De Ultimate werkt bij mij goed i.c.m. de Hue lampen. Ik zet ze er alleen maar mee aan en uit maar dat werkt in ieder geval.

Is het mogelijk om meerdere Logitech Harmony Ultimate's te gebruiken in een huis? Wij hebben 2 tv's met dezelfde decoders van Telfort en het lijkt me dat dit een probleem zou kunnen geven.